Toon posts:

DVD-writer boot WinXP-cd niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVD-writer (NEC ND-4551A) die niet boot. Ik heb geen floppydriver of CD-drive erin zitten.
Er is voor de rest niks mis met deze dvd-writer; hij wordt herkend door de BIOS en functioneert in Windows goed.
Nu wil ik Windows XP opnieuw installeren, maar de Windows XP-CD wordt dus niet geboot door de DVD-writer.
Ik heb net een firmware update gedaan van de DVD-writer, maar geen resultaat.

Wat kan ik nog meer doen om de Windows XP-CD door de DVD-writer te laten booten?

Tia,
Nils

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:36
Je moet in de BIOS gaan en daar in de boot sequence je DVD-brander boven je hardeschijf zetten.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Staat de opstartvolgorde wel goed in je BIOS?

:w The__Virus :P

[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 01-09-2006 18:49 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• The__Virus
:w :>

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik dacht al dat ik wat vergeten was te vertellen. Ik had in de BIOS de dvd al bovenaan gezet. De BIOS herkent 'm wel, dus daarom vind ik het vreemd dat de CD niet boot. Op m'n laptop boot dezelfde XP-cd wel goed.

• The__Virus
Kun je wel van diskettes booten? Zo ja, dan moet je even een win98 bootdisk ofzo maken, en dan dit invoeren in DOS:
X:
cd I386
winnt.exe

(waar X staat voor je DVD-brander).

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf diskette booten gaat niet lukken, ik heb geen diskettestation erin zitten. En al had ik er een, dan gaat het denk ik ook niet lukken. Ik heb vanuit Windows een Windows XP-installatie gestart. Na een tijdje vraagt de setup om de computer te rebooten, dan kom ik in een soort DOS-installatie terecht (blauw scherm, je weet wel). Dan wordt er geprobeerd bestanden te kopieren vanaf de cd, maar ik krijg de melding dat er niet gelezen kan worden vanaf de CD of dat de CD niet gevonden kan worden.
De DVD-brander wordt dus wel herkend in de BIOS, eenmaal in Windows functioneert deze ook goed, maar in een DOS-omgeving lijkt deze niet gevonden te kunnen worden. Heb ik extra drivers nodig om de DVD-brander te gebruiken in een DOS-omgeving?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je toevallig een SCSI- of SATA-DVD-brander, of een die op een andere wijze driverdiskettes nodig heeft?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1