Toon posts:

ATI X1600Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Mun maat heeft een radeon X1600Pro en hij speeld best vaak Wolfenstein enemy territory, het gaat eigenlijk altijd goed. MAAR sinds een korte tijd blijft het spel haken, soms is er zelfs een reboot nodig voordat het hele systeem het weer doet. Het gaat om de volgende foutmeldingen:

- zwart beeld en dan enkel: "no connection" o.i.d.
- en een melding van ATI: VPU recover heeft de grafische versneller opnieuw ingesteld

weten jullie hier raad mee? want het is hartstikke rot als je onder het gamen ff moet robooten voordat het hele systeem het weer doet.. Alvast hartstikke bedankt :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Toen mijn kaart telkens via VPU Recover gered moest worden bleek het een hitteprobleem te zijn.

Hoe is de airflow e.d. geregeld in de kast?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
In de kast is zit geen enkele fan, wel zit er op de kaart zelf een fanetje. Dit moet toch eigenlijk gewoon genoeg zijn? hij is niet overgeklokt o.i.d.?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Na verloop van tijd kan zich stof verzamelen in de fan waardoor deze minder efficiënt koelt. Maak deze eens goed schoon met wat perslucht?

Probeer anders eens een huis-tuin-en-keukenventilator op de kaart te richten tijdens het spelen, en kijk of dat het probleem oplost. Zo ja: een of meerdere fans in de kast plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 01-09-2006 18:51 ]

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
hartstikke bedankt voor de hulp :) volgens mij kwam het ook daar overmatige warmteproductie.. ;)

Verwijderd

Moest meteen aan een warmteprobleem denken. Zelf heb ik de X1600pro er ook in zitten, maar heb er gelijk een nieuwe zalman opgzet. ( VF-700C ) scheelt dik 20 graden.
Pagina: 1