Site is goed in FF maar niet in IE

Pagina: 1
Acties:

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-02 12:02
Hallo!

Ik ben een tijdje geleden met mijn site begonnen, ik heb een klein beetje ervaring met scripten, html lukt wel maar php wordt moeilijk.
Het lukt al aardig met de site, alleen toen ik me site (die nog niet af is) aan een maat liet zien vondt hij het niet mooi, ok prima, maar wat bleek hij gebruikte Internet Explorer en ik FireFox, ik had hem ook niet op IE getest.
Ik nam een kijkje en het ziet er gewoon niet uit in IE..(naar mijn weten een best bekend probleem opzich)
Tja het scripten is een hobby`tje van me dus heb geen idee hoe ik dit moet op lossen..

Nou wil ik julie vragen hoe kan ik dit het beste oplossen?
Het gaan om deze site: spam
Als de mods het te veel reclame vinden (het hoort gewoon bij mijn site, misschien de linkpartners maar dit is wel de pagina waar het in de mist gaat, wil ik het opzich best censureren
Ik snap dat niet iedereen zin heeft om het in alle 2 de browser te gaan checken dus ik heb wat screens :) (met duidelijke verduidelijking van het probleem :P )

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/onnofrankenmolen/probleem1-klein.gif
Dit is de index en zoals je kan zien FF laat hem netjes zien zoals het hoort, maar IE gaat hem centreren :S.
Verder zie je bovenaan bij het logo/header ook in IE dat hij hem nog net te veel laat zien.. (dit is omcirkelt bij de screen hier onder!)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/onnofrankenmolen/probleem2-klein.gif
Nou dit is nog wel het ergste in FF laat hij de pagina perfect zien!
Maar dan zie je IE hij laat maar een klein deel van de pagina zien, dit is echt het deel waar ik totaal niets van snap..
De code:
(de banners en al dat gebeuren er even tussen uit gehaald ;) om de code in te korten!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<BR>
    <head>
                <link rel="stylesheet" title="Normal" type="text/css" media="screen" href="../../Blue_Rain/styles/screen.css" />
    </head>
    <body>
        <div id="main">
            <div id="panel" style="width: 527px; height: 197px">
                hier komt al dat geblaat</div>
        </div>
    </body>
</html>

Ik heb eigenlijk geen idee of het nodig is om de .css te posten? zowel zal ik dat zeker doen!
Ik ben benieuwd na al dit typen :)
Bedankt alvast!

[ Voor 0% gewijzigd door whoami op 01-09-2006 19:58 ]

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:51
Er staan gewoon <center> tags in de bron?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 18:47
laat je code eens validate (ff een google op 'html validate' doen) en alle foutjes eruit plukken. Dit komt waarschijnlijk doordat firefox iets minder let op fouten dan Internet Explorer. Ik weet niet of dit jouw probleem is, maar het kan je mischien helpen.

• Onno_Devine
Ja dat klopt maar dat heb ik om het hele deel in het midde te krijgen, de <center> staat boven aan het script en wordt onder weer afgesloten.
Maar als ik deze weg haal wat je nu kan zien:
SPAM DUS
Dan zie je dat het helemaal links zit, en dit vindt ik niet mooi..
Hoe krijg ik dat gebeuren dan in het midden?
Want als het is alsware een tabel, maar als ik het dus er voor zet en aan het einde vant script weer afsluit dan krijg ik het probleem zoals je in de screens kan zien.
Hoe krijg ik die dus alleen in het midden dan? :) (sorry als het niet duidelijk genoeg is!)
leonpwner1 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:47:
laat je code eens validate (ff een google op 'html validate' doen) en alle foutjes eruit plukken. Dit komt waarschijnlijk doordat firefox iets minder let op fouten dan Internet Explorer. Ik weet niet of dit jouw probleem is, maar het kan je mischien helpen.
Okii ik zal eens kijken! bedankt voor de tip!

[ Voor 28% gewijzigd door XangadiX op 01-09-2006 20:27 ]

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

De center tag is geen manier om dit op te lossen.

Doe dit eens, want dit is de gangbare manier om een webpagina met css te centreren:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
body {
  text-align: center;
}
#main {
  width: 700px;
  margin: 0 auto;
  text-align: left;
}

De text-align vangt wat foutjes in IE af en zorgt niet voor problemen in FF.

offtopic:
Het is een doodzonde om je layout met css te maken en dan vervolgens je nieuws-items/blog-items in een tabel te frotten waar ook nog eens font tags in staan

[ Voor 32% gewijzigd door Rowanov op 01-09-2006 19:54 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
Dit hoort niet thuis in PRG, maar in Webdesign

PRG -> WEB

https://fgheysels.github.io/

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Als je inderdaad eerst zorgt dat de code volgens de HTML standaard OK is (http://validator.w3.org/) en ook de juiste CSS gebruikt wordt (te valideren op http://jigsaw.w3.org/css-validator/) en daarna eens gaat kijken hoe de site er in IE uitziet dan heb je in elk geval de juiste code als uitgangspunt.

Vergeet echter niet dat Internet Explorer hopenloos achterloopt t.o.v. Fx, Opera en Safari en je dus wel op moet letten welke CSS je allemaal gebruikt...

[ Voor 8% gewijzigd door Little Penguin op 01-09-2006 20:04 ]

• Onno_Devine
Rowanov schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:52:
De center tag is geen manier om dit op te lossen.

Doe dit eens, want dit is de gangbare manier om een webpagina met css te centreren:
..........
offtopic:
Het is een doodzonde om je layout met css te maken en dan vervolgens je nieuws-items/blog-items in een tabel te frotten waar ook nog eens font tags in staan
Thanks dit werkt! hij is nu gecentreerd op deze manier :) en werkt prima in IE!
Je offtopic snap ik niet helemaal :$ maar thanks voor de hulp nu al!
whoami schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:58:
Dit hoort niet thuis in PRG, maar in Webdesign

PRG -> WEB
Sorry! hmm ik zie dat mijn site url weg is gehaald, ook sorry voor dit, maar dit was echt niet als spam bedoeldt! dit was er alleen voor om het hele gebeuren duidelijker te maken!
Want aan de hand van screens kan je in het begin wel wta, maar na mate het scripten vordert kan niemand meer zien wat ik bedoel want de site url mag er niet staan :S ik wil het ook wel op lycos gooien en daarna op .....nl gooien "zodat je niet achter het echte adres komt".
Anders worden het tig screenschots dat is toch niet makkelijk..? zeg zelf ;)

Edit: Ik vindt dat er wel een beetje te snel wordt gezegt dit is spam, Het is een personal site, een site dat over mij zelf gaat, Dit is leuk voor famillie/vrienden niet voor GoT!
Zou ik dan hier ooit gaan spammen? nee :/ 8)7 8)7 beetje appart..
HET is alleen maar om het te verduidelijken! pff
Ga ik ook proberen bedankt :) !

[ Voor 9% gewijzigd door Onno_Devine op 01-09-2006 20:54 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Onno_Devine schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:15:
[...]

Thanks dit werkt! hij is nu gecentreerd op deze manier :) en werkt prima in IE!
Je offtopic snap ik niet helemaal :$ maar thanks voor de hulp nu al!
Wat hij zegt is dat je je hele opmaak laat regelen door je css, en dat je daarna weer gaat klooien in html om je tekst op te maken. Dus je maakt twee keer je tekst op. Alleen als je iets verandert in je CSS, dan loop je het risico dat sommige pagina's hetzelfde blijven omdat je dit er hard in hebt gezet.

PSN: djmurcielago

• Onno_Devine
Murcielago schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 20:19:
[...]

Wat hij zegt is dat je je hele opmaak laat regelen door je css, en dat je daarna weer gaat klooien in html om je tekst op te maken. Dus je maakt twee keer je tekst op. Alleen als je iets verandert in je CSS, dan loop je het risico dat sommige pagina's hetzelfde blijven omdat je dit er hard in hebt gezet.
Ah zo dus, ja dit doe ik omdat ik het dan nog snap ;)
Het werkt prima en alles is in de zelfde style, dit is precies hoe ik het wil hebben :)
Dit hou ik dan ook aan :) maar goed dat jullie daarover mee dachten! _/-\o_
Pagina: 1