Toon posts:

Geluid afkomstig van adapter TFT?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

ik heb onlangs een nieuwe 20" monitor gekocht van Samsung (de 203B).
Hij is perfect, geen problemen mee behalve het feit dat er een irritante piep (moeilijk uit te leggen hoe 't echt klinkt) constant geluid blijft maken.
Weet iemand misschien de oorzaak hiervan? Zou ik de monitor gewoon moeten inruilen?

Alvast bedankt,
~ d_nn_s

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:06:
Hoi allen,

ik heb onlangs een nieuwe 20" monitor gekocht van Samsung (de 203B).
Hij is perfect, geen problemen mee behalve het feit dat er een irritante piep (moeilijk uit te leggen hoe 't echt klinkt) constant geluid blijft maken.
Weet iemand misschien de oorzaak hiervan? Zou ik de monitor gewoon moeten inruilen?

Alvast bedankt,
~ d_nn_s
Ik heb een keer gehad met de voeding van een switch. Gewoon de voeding omruilen lijkt me de beste optie. Deden ze bij mij toen ook niet moeilijk om.

off-topic: hoi en afsluitending hoeft niet @tweakers, mag je bewaren voor je email verkeer

[ Voor 7% gewijzigd door DeOS op 01-09-2006 18:13 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Verwijderd

Topicstarter
Ach, een beetje beleefdheid kan geen kwaad toch? :P

Anyway, ik ging voor de grap maar eens met de instellingen van mijn schermpje kloten.
Vanaf het moment dat ik 'm voor het eerst aanzette, had ik de helderheid en 't contrast wat aangepast.
Dit omdat ik had gelezen (op dit forum) dat de standaardinstellingen erg licht waren en dit viel mij ook op.
Nu heb ik de helderheid weer iets omhoog gegooid en 't geluid is compleet weg.
Het blijft iets raars, maar denk niet dat ik 'm terug ga brengen omdat het irritante nu niet meer aanwezig is :)

Verder ben ik zeer tevreden over de monitor is het zeker geen miskoop!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat de piep uit je scherm zelf komt en niet uit de voeding. Ik heb het ook eens gehad met een scherm maar ik heb hem onmiddelijk ingeruild aangezien het voorkwam op elke brightness instelling die aangenaam was voor mij. Ook een nieuw scherm van hetzelfde model had die vervelende piep.

Dan toch maar een ander model gekocht :)

Vreemd was wel dat de verkoper en m'n vader de piep niet hoorden. Alleen een jonge verkoper (en ik natuurlijk) hoorde hem 8)7

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
Een hoge frequentie niet horen is helemaal niet zo vreemd, betekend alleen dat je of al wat ouder bent, of je je oren al aardig verpest hebt.

The devil is in the details.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:44:
Een hoge frequentie niet horen is helemaal niet zo vreemd, betekend alleen dat je of al wat ouder bent, of je je oren al aardig verpest hebt.
offtopic:
Weet ik. Maar het was wel moeilijk om zo een scherm om te ruilen als niemand aanwezig het hoort :P

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-07 21:46
Misschien handig om te weten, ik heb hetzelfde scherm en hoor de zelfde piep en ook hier geld, de helderheid omhoog en de piep wordt minder. Wel jammer, maar niet erg hinderlijk.

/dev/null

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dit heeft de 205bw ook. Maar goed om te weten dat de 203b het dus ook heeft.... jammer.
Pagina: 1