Welk geheugen voor E6600 zonder overklokken?

Pagina: 1
Acties:

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 20:18
Over dit onderwerp zijn al meerdere topics gepost, maar toch vraag ik de moderators dit bericht even te laten staan. Ik heb een heel simpele vraag waar ik maar geen sluitend antwoord op krijg, namelijk:

Welk type geheugen is het meest geschikt om te gebruiken met een Conroe E6600 processor, wanneer overklokken nu en in de toekomst niet aan de orde is?

Ik lees vanalles over het al dan niet synchroon draaien met de FSB-snelheid en over timings enz, maar ik begrijp toch nog niet helemaal wat ik nu moet kiezen. Hoeveel Mhz is optimaal? en wel of geen ECC? Het gaat me met name om performance in games en in hardcore-windows gebruik. Het merk wordt waarschijnlijk Kingston, lijkt me wel kwaliteit. En de hoeveelheid wordt 2GB, daar ben ik al wel uit.

Kan iemand hier kort uitleg en advies over geven, of mij verwijzen naar een bron waar ik het antwoord kan vinden? bvd!

[ Voor 5% gewijzigd door geert1 op 01-09-2006 18:04 ]

Verwijderd

Tja de meningen verschillen.

Ik heb zelf ook een e6600 en ben van plan 2gig Corsair pc6400 4-4-4-12 te nemen. Het feit dat het niet meer gelijk loopt maakt door de snelheid van pc6400 niet meer uit. Althans dit is wat ik begrepen heb van de vele tests en reviews.

Lees de verschillende topic hier op GOT nog eens goed door en kijk ook op sites zoals anandtech,xtreme,etc.

Veel hangt ook van je budget af. Je kan 2 gig kopen voor 200 euro maar ook voor pakweg 450 euro.

Succes.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

DDR2 van 533 MHz is in principe genoeg, mits je 2 modules neemt en ze in dualchannel zet. Sneller geheugen kan ook een prestatiewinst opleveren als je je processor niet overclockt, maar of je dit het extra geld waard vindt, moet je zelf maar beslissen. Er zijn in ieder geval genoeg benchmarks over te vinden.

Je hebt in ieder geval geen registered geheugen of geheugen met ECC nodig.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 20:18
Mijn budget is 2000,- voor een heel systeem met randapparatuur. Bedankt voor de reacties tot nu toe, het wordt al steeds duidelijker.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kan iemand hier kort uitleg en advies over geven, of mij verwijzen naar een bron waar ik het antwoord kan vinden?
Begin eens met de QVL list voor het moederbord wat je overweegt. Daar staat wat compatible is met je bord. Verder heeft Anandtech inderdaad een uitgebreide reeks artikelen gepubliceerd over geheugensnelheden icm Conroe (en met name invloed FSB daarop) en heeft Toms Hardware een artikel over "Navigating the Memory Upgrade Jungle" gemaakt.

Begin dat soort ding door te nemen - maar hoe dan ook, je bent niet veeleisend (geen OC), dus ieder DIMM die volgens QVL compatible is zal geen miskoop blijken :z

Oslik blyat! Oslik!