Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Particulier met webshop

Pagina: 1
Acties:

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 22:15
ik ben particulier met sinds 2 maanden een webshop in computers en hardware.
mag ik in vraag & aanbod gebruikte goederen aanbieden? of moet ik aan bepaalde voorwaarden voldoen of mag het gewoonweg niet?

ik had al in de faq zitten neuzen maar ik kon er weinig over vinden (of ik keek eroverheen)

let wel ik doe pertinent niet in 2e hands en ik ruil ook niet in, wat ik zou willen aanbieden zijn door mezelf gebruikte hardware, uiteraard met bon voorzover deze nog aanwezig is. het gaat dus niet over overstock of refurbished (die had ik wel gevonden in faq)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:50
Lijkt me dat er dan geen probleem is, aangezien het gewoon je eigen tweedehands spul is.

Roomba E5 te koop

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Inderdaad. Dat je een webshop hebt is leuk, maar V&A kijkt echt niet naar jouw privé-leven hoor ;) Als het wél overstock ofzo zou zijn geweest was het iets anders, of wanneer je dingen uit je webshop aan zou bieden.

• tsunami69
jawel, maar ik wil geen gez**k van hij verkoopt 2e hands rommel wat bij hem is ingeruild :)

• TheZeroorez
  • Niet online
Het is dus ingeruild spul.. Ach, ik denk niet dat mensen hierover gaan zeiken. Als je tweedehands spul, van jezelf verkoopt is het meestal langer gebruikt, en jij zult nog gewoon de verpakking enzo erbij hebben. Ik denk juist dat het de de mensen op V&A, maar ook jou zal helpen. Zolang je er geen urls naar je webshop bij gooit, niet enorm veel spul plaatst, redelijke prijzen aan houdt en enkel 2e hands spulletjes erop zet lijkt mij dat er niet veel problemen zullen zijn.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:12
Duidelijk aangeven bij de producten wat wél tweedehands is en wat niet, om dat soort 'gez**k' te voorkomen ;)

The devil is in the details.

• tsunami69
nee, het is dus absoluut geen ingeruild spul.
ik plaats geen links naar me shop o.i.d.
en ik ga ook de vraag & aanbod niet volgooien met ouwe meuk :)

wat mij betreft mag het topic gesloten worden, ik weet denk ik voldoende

[ Voor 20% gewijzigd door tsunami69 op 01-09-2006 17:35 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Als jij denkt dat opgeloste problemen hier gesloten worden raad ik je aan http://www.slotje.com nog eens door te nemen ;)

• tsunami69
als ik nu maar niet geband wordt ;)

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

tsunami69 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:23:
ik ben particulier met sinds 2 maanden een webshop in computers en hardware.
mag ik in vraag & aanbod gebruikte goederen aanbieden? of moet ik aan bepaalde voorwaarden voldoen of mag het gewoonweg niet?

ik had al in de faq zitten neuzen maar ik kon er weinig over vinden (of ik keek eroverheen)

let wel ik doe pertinent niet in 2e hands en ik ruil ook niet in, wat ik zou willen aanbieden zijn door mezelf gebruikte hardware, uiteraard met bon voorzover deze nog aanwezig is. het gaat dus niet over overstock of refurbished (die had ik wel gevonden in faq)
Nee, dat mag gewoon weg niet.
2. V&A is bedoeld voor particulieren die computeronderdelen en aanverwante apparatuur willen kopen of verkopen. Bedrijfsmatige verkoop van bijvoorbeeld overstock of refurbished producten is niet toegestaan. Bij het vermoeden van bedrijfsmatige handel wordt de advertentie verwijderd en kan het gebruikersaccount geblokkeerd worden.
Wij gaan niet controleren wat wel en wat niet van je shop vandaan komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Longbeard op 01-09-2006 18:17 ]

• tsunami69
bedankt voor het verwijderen van de advertentie,

maar het is dus pertinent geen handel. ik heb de bon van mijn vandaag particulier aangeschafte processor, ik heb de bon waarop de te koop aangeboden processor staat samen met het mobo en graka die nu nog steeds in mijn pc draaien.

ik kan dus gewoon aantonen dat ik de voorwaarden respecteer, nu jullie nog,

als het helpt kan ik je de link naar naar de online factuur geven :)

[ Voor 9% gewijzigd door tsunami69 op 01-09-2006 18:22 ]

• tsunami69
Longbeard schreef op vrijdag 01 september 2006 @

maar waar staat dat dan?

• Harm
  • Niet online
AV van V&A :) .

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Onder het eerste tabblad in V&A staat een link genaamd ´Vraag & Aanbod FAQ´ waarin de voorwaarden staan. Zoals * Longbeard al aangeeft kunnen en gaan wij niet controleren wat wel en niet van je eigen shop vandaan komt. Het is niet de bedoeling dat winkels in Vraag & Aanbod gaan handelen, daarvoor is er de PriceWatch.

Iets wat je vandaag gekocht hebt en nu al aanbiedt in Vraag & Aanbod, kan je dat dan wel als particulier zijnde verantwoorden dat het tweedehands is, of zelfs zien dat het overtollig is? Ik kan het mij in iedergeval niet voorstellen dat je vandaag gekochte hardware weer gaat verkopen onder het mom van ´tweedehands apparatuur´.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Longbeard schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:07:
[...]

[...]

Wij gaan niet controleren wat wel en wat niet van je shop vandaan komt.
Euh, je quote een stuk waarin hij zegt dat het niet om overstock of refurbishte artikelen gaat en daarna een stuk uit de FAQ waarin staat dat je geen overstock of refurbishte goederen bedrijfsmatig aan mag bieden... ik niet snap 8)7

• tsunami69
en dat doe ik dus niet, maar maakt niet uit tegen arrogantie is niks opgewassen

• Harm
  • Niet online
tsunami69 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:56:
en dat doe ik dus niet, maar maakt niet uit tegen arrogantie is niks opgewassen
Het gaat helemaal niet om arrogantie... waar je dat vandaan haalt? Haitse citeert twee dingen waaruit blijkt dat bedrijfsmatig handelen in V&A niet is toegestaan. Verder schrijft hij dat wij niet gaan uitzoeken wat jij bedrijfsmatig en particulier verkoopt en daaruit kun je de conclusie trekken dat het niet is toegestaan dat jij als particulier zaken gaat verkopen. Het feit dat wij regels stellen is echt geen arrogantie, kom op zeg.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
Dus ermzz... omdat hij toevallig een computershop heeft wordt hij uitgesloten van de complete (V&)A en daarmee dus één van de diensten van T.net? terwijl juist híj en alle andere webshophouders onderdeel uitmaken van een groot deel ván de services van T.net (denk aan de pricewatch, de shopsurvey etc.).

Het lijkt me inderdaad niet de bedoeling dat hij complete overstock voorraden aan gaat bieden, maar een onderdeel dat als particulier gebruikt is en als dusdanig aangeboden moet toch gewoon kunnen? Zeker omdat er al helemaal niets aan de hand was geweest als hij zijn mond had gehouden en het gewoon had gedaan.

• tsunami69
zo komt het bij mij inderdaad over, gelet op de faq voldoe ik aan de voorwaarde, ik kan aantonen dat ik niet bedrijfsmatig handel, er staat nergens een link naar mijn site of een andere verwijzing en toch wordt mijn advertentie verwijderd want de mods hebben geen zin om het na te gaan, sorry als ik het verkeerd zie maar hoe moet ik het dan zien,

uiteindelijk had ik morgen nog mijn lcd scherm erop willen zetten (als mijn nieuwe binn is) en dat was dan mijn hardware waar ik nu vanaf wil

ik begon het topic om dit te voorkomen

RedXraD verwoordt het in mijn ogen goed

Ps zou ik via de V&A wel mogen kopen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door tsunami69 op 01-09-2006 20:52 ]

Verwijderd

Hoe goed je het misschien ook bedoelt, is het een les geweest om het zo te stellen naar aanleiding van ervaringen. Hier, zoals met zoveel dingen, zijn dus de 'goeden' slachtoffer van de 'slechten'. Regels en richtlijnen liggen er niet vanaf dag 1, en worden niet gevormd door één ervaring.

Het is namelijk simpelweg niet te controleren voor ons of zaken privé of zakelijk zijn terwijl bekend is, of gerede aanwijzingen zijn, dat iemand ook op commerciële basis in computeronderdelen handelt. Nogmaals, ik wil niet stellen dat het voor handelaren onmogelijk is om die zaken te scheiden, maar de wegen zijn niet te controleren. Als jij 2e-hands steeds je eigen park upgrade van wat je binnenkrijgt, en de oude spullen doorschuift, terwijl je die via je handel hebt ingekocht. Is dat dan commerciële handel?
Daarnaast: Als je al handelt in 2e-hands goederen, buiten Tweakers.net om, wat is dan het probleem om via die kanalen je eigen 2e-hands zaken kwijt te raken?

Om de niet-commerciële gebruiker en de geregistreerde shops te beschermen, en V&A niet te laten verworden wat de Pricewatch is, zijn er simpelweg keuzes gemaakt, en het is niet haalbaar daar per case controles op bewijsmaterialen voor te doen. Hoe spijtig ook dat het in dit geval wellicht iemand die ter goeder trouw handelt treft, kunnen we niet anders dan naar het grote geheel kijken.

Hopelijk wil je ook deze kant van de zaak zien, ondanks de toch wel snel hier getrokken conclusies van arrogantie.

Via V&A kopen is een zaak die via e-mail verloopt, en is daardoor sowieso niet nadrukkelijk te controleren. Als er dan klachten komen dat mensen commercieel getinte e-mails ontvangen via een advertentie, dan is dat natuurlijk wel een aanleiding om mensen daarop aan te spreken, aangezien het dan weer neigt naar spam.
Met dit voorbeeld probeer ik te verduidelijken dat er zaken zijn die niet (eenvoudig) te controleren zijn, maar dat er wel degelijk serieus met klachten omgegaan wordt.

En natuurlijk: ideëen en suggesties zijn altijd welkom, zoals ook dit topic. :)

• tsunami69
Robin schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:44:
Onder het eerste tabblad in V&A staat een link genaamd ´Vraag & Aanbod FAQ´ waarin de voorwaarden staan. Zoals * Longbeard al aangeeft kunnen en gaan wij niet controleren wat wel en niet van je eigen shop vandaan komt. Het is niet de bedoeling dat winkels in Vraag & Aanbod gaan handelen, daarvoor is er de PriceWatch.

Iets wat je vandaag gekocht hebt en nu al aanbiedt in Vraag & Aanbod, kan je dat dan wel als particulier zijnde verantwoorden dat het tweedehands is, of zelfs zien dat het overtollig is? Ik kan het mij in iedergeval niet voorstellen dat je vandaag gekochte hardware weer gaat verkopen onder het mom van ´tweedehands apparatuur´.
onder die link staat dus dat ik als particulier mag verkopen

dit staat er

V&A is bedoeld voor particulieren die computeronderdelen en aanverwante apparatuur willen kopen of verkopen. Bedrijfsmatige verkoop van bijvoorbeeld overstock of refurbished producten is niet toegestaan. Bij het vermoeden van bedrijfsmatige handel wordt de advertentie verwijderd en kan het gebruikersaccount geblokkeerd worden.

vandaag een nieuwe processor gekocht en de oude wil ik verkopen

wel makkelijk dat bij een vermoeden de advertentie verwijderd word en dan alleen maar verwijzen naar de faq en je ogen en oren sluiten voor argumenten

dank je floppus voor de uitleg,

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
Idd floppus, bedankt, ik snap jullie kant van het verhaal nu iig een stuk beter :)

offtopic:
Ad-sense blijft grappig, nu reclame voor gratis webwinkel software. Het klinkt op het moment helemaal niet aantrekkelijk voor mij ;)
Pagina: 1