Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Let Op: Dit topic is afgesplitst van Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 2)
Donde schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:29:
[...]

Laptop: Ja, maar wil ik liever niet.
GSM: Ja, maar wil ik liever ook niet.
Je bent verplicht een gsm en laptop te hebben?
-GSM kan ik me iets van voorstellen kwa berijkbaarheid, maar ik snap niet waarom je die niet zou willen hebben, doe hem in je tas en laadt hem 1x per week op, heb je voor de rest geen last van.
- Laptop snap ik niet dat je die niet zou willen hebben. :)

Voor de rest lijkt het mij een nette vooruitgang! :)

[ Voor 45% gewijzigd door SmartDoDo op 01-09-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
endless schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:49:
[...]

-GSM kan ik me iets van voorstellen kwa berijkbaarheid, maar ik snap niet waarom je die niet zou willen hebben, doe hem in je tas en laadt hem 1x per week op, heb je voor de rest geen last van.

GSM, tjah, ik heb mijn eigen mobieltje. Maar als ik zie dat de kosten 'erg' hoog gaan worden, dan nemen we die van de zaak er maar bij. (moet ik wel weer met 2 telefoons gaan rondlopen)

Ik heb geen zin om iedere dag een laptop mee te sleuren. En daarbij heb ik geen zin om een baksteen door mijn autoruit heen te krijgen, doordat mensen zien dat ik een laptop in mijn kofferbak gooi.
(ja ja, genoeg voorbeelden hier in A'dam ;) )

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48

TheVMaster

Moderator WOS
Donde schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:03:
[...]

GSM, tjah, ik heb mijn eigen mobieltje. Maar als ik zie dat de kosten 'erg' hoog gaan worden, dan nemen we die van de zaak er maar bij. (moet ik wel weer met 2 telefoons gaan rondlopen)

Ik heb geen zin om iedere dag een laptop mee te sleuren. En daarbij heb ik geen zin om een baksteen door mijn autoruit heen te krijgen, doordat mensen zien dat ik een laptop in mijn kofferbak gooi.
(ja ja, genoeg voorbeelden hier in A'dam ;) )
Tja..met mobiel van de zaak un je vaak met collega's bellen voor weinig (of niets) enneh..laptop ..tja..ben je verplicht hem altijd me te nemen dan?
En wat betreft die baksteen...taj..je hebt een leasebak toch? :) ben je gewoon voor verzekerd hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
endless schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:49:
[...]

Kantoor Blackberry - Check
Kantoor Laptop - Check
Kantoor Internet connectie thuis - Check
Kantoor 3G data card voor laptop - Check

Oh ja, ik ben ook 24/7 on-call :/

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
TheVMaster schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:05:
[...]

Tja..met mobiel van de zaak un je vaak met collega's bellen voor weinig (of niets) enneh..laptop ..tja..ben je verplicht hem altijd me te nemen dan?
En wat betreft die baksteen...taj..je hebt een leasebak toch? :) ben je gewoon voor verzekerd hoor :)
- Met Vodaphone(zakelijk) bel ik op dit moment gratis onderling(huidge werkgever). Ik weet niet hoe het bij mijn nieuwe werkgever is geregeld. Maar ik denk zelf dat ik niet zoveel zal bellen met mijn collega's. En als het dan toch 'extreem' gaat worden dat ik ga bellen, dan zal ik hem er wel bijnemen.
- Als je een laptop hebt, dan zul je hem ook moeten gebruiken op kantoor. Waarvoor zul je hem dan anders nemen? (ik neem aan dat iedereen een PC thuis heeft :))
- Yep, heb een leasebak, maar bij een reparatie zit je volgens mij nog aan een eigen risico. (dat moet ik nog eens ff nalezen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Donde schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:14:
[...]

- Met Vodaphone(zakelijk) bel ik op dit moment gratis onderling(huidge werkgever). Ik weet niet hoe het bij mijn nieuwe werkgever is geregeld. Maar ik denk zelf dat ik niet zoveel zal bellen met mijn collega's. En als het dan toch 'extreem' gaat worden dat ik ga bellen, dan zal ik hem er wel bijnemen.
- Als je een laptop hebt, dan zul je hem ook moeten gebruiken op kantoor. Waarvoor zul je hem dan anders nemen? (ik neem aan dat iedereen een PC thuis heeft :))
- Yep, heb een leasebak, maar bij een reparatie zit je volgens mij nog aan een eigen risico. (dat moet ik nog eens ff nalezen ;))
Bij inbraak volgens mij weer niet....

ach..ik zit toch bij klanten, maar als ik naar kantoor kom dan neem ik idd m'n laptop mee;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 15:01
TheVMaster schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:02:
[...]
Maar eh...ook geen MCSE enzo dan? Dus alleen HBO AMBI stuff?
Nope geen MCSE enzo... Heb het een paar jaar geleden een keer voorgelegd aan P&O en het management. Ik kreeg te horen dat ik het wel mocht doen op een aantal voorwaarden:

- M'n werkzaamheden mochten er absoluut geen hinder van ondervinden
- Alle eventuele opleidingskosten (dus ook reiskosten, kosten voor materialen zoals boeken, papieren, mappen, pennen etc..etc..) waren voor mijn eigen rekening. Een toelatingsexamen daar wilde ze dan nog wel over nadenken maar meer gingen ze toch echt niet voor mij doen.
- Als ik vrij moest hebben vanwege mijn opleiding dan koste mij dat gewoon mijn uren.
- Op de vraag of ik een salaris verhoging zou krijgen wanneer ik de opleiding zou hebben afgerond kreeg ik als antwoord dat alle werknemers dezelfde (jaarlijks verplichte) verhoging krijgen.

Dus voor mij reden genoeg om dus maar geen MCSE opleding te doen want zelf kon en kan ik het niet betalen.

Let wel... deze vraag vul ik elke keer weer in op mijn formulieren voor het jaarlijks beoordelingsgesprek cq functioneringsgesprek en elke keer krijg ik dezelfde antwoorden.

Oh ja.. ik heb en krijg geen GSM van de zaak. Dus mijn prive (prepaid) mobieltje moet ik dus ook voor m'n werk gebruiken wanneer de poep de ventilator raakt. Gelukkig werk ik op kantoor en ben dus weinig tot bijna niet onderweg.

En ik heb ook geen en krijg ook geen laptop van de zaak dus ik zit thuis met mijn prive laptop (van inmiddels 4 jaar oud) en prive internet verbinding via een VPN tunnel te werken op de pc van mijn kantoor zodat ik in de avond uren of in het weekend de nodige onderhoud kan plegen. Ook dit komt niet structureel voor. Maar het gebeurd wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 01-09-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Qui-Gon Jinn schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:24:
[...]

Nope geen MCSE enzo... Heb het een paar jaar geleden een keer voorgelegd aan P&O en het management. Ik kreeg te horen dat ik het wel mocht doen op een aantal voorwaarden:

- Alle eventuele opleidingskosten (dus ook reiskosten, kosten voor materialen zoals boeken, papieren, mappen, pennen etc..etc..) waren voor mijn eigen rekening. Een toelatingsexamen daar wilde ze dan nog wel over nadenken maar meer gingen ze toch echt niet voor mij doen.
- Als ik vrij moest hebben vanwege mijn opleiding dan koste mij dat gewoon mijn uren.
- Op de vraag of ik een salaris verhoging zou krijgen wanneer ik de opleiding zou hebben afgerond kreeg ik als antwoord dat alle werknemers dezelfde (jaarlijks verplichte) verhoging krijgen.

Dus voor mij reden genoeg om dus maar geen MCSE opleding te doen want zelf kon en kan ik het niet betalen.

Let wel... deze vraag vul ik elke keer weer in op mijn formulieren voor het jaarlijks beoordelingsgesprek cq functioneringsgesprek en elke keer krijg ik dezelfde antwoorden.
WAUW...dan snap ik niet dat je daar nog werkt..sorry dat ik het zeg :) Maar goed...daar heb je weinig aan natuurlijk.
Zonder papieren is het wel moeilijker om een andere job in de ict te vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat zou voor mij eerder reden zijn om een andere werkgever te zoeken ;).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 08:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

TheVMaster schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:27:
[...]

WAUW...dan snap ik niet dat je daar nog werkt..sorry dat ik het zeg :) Maar goed...daar heb je weinig aan natuurlijk.
Zonder papieren is het wel moeilijker om een andere job in de ict te vinden :(
Misschien lastig, maar hij heeft wel een afgeeronde HBO opleiding. Daarnaast gaat hij er al heel makkelijk op vooruit. Als iemand hem al 2000 biedt dan gaat hij er al bijna 12% op vooruit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Janoz schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:28:
Dat zou voor mij eerder reden zijn om een andere werkgever te zoeken ;).
K'heb inmiddels al een cv gedumpt op een niet nader te noemen website voor monsters en dergelijke...

Trouwens... een leasebak mag ik alleen in zitten als een exportmedewerker of 1 van het managementteam naar schiphol of Köln moet en hij wil z'n auto daar niet op de parkeerplaats hebben staan. Of als er weer eens wat ingebouwd moet worden bijv. navigatie apparatuur. Verder doe ik alles met m'n eigen prive auto. Dus ook ritjes naar bijv. onze hardware leverancier wanneer ik nieuwe hardware heb besteld. Nou zit die leverancier hemelsbreed nog geen 1500 meter hier vandaan maar toch.

[ Voor 46% gewijzigd door Qui-Gon Jinn op 01-09-2006 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Janoz schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:29:
[...]

Misschien lastig, maar hij heeft wel een afgeeronde HBO opleiding. Daarnaast gaat hij er al heel makkelijk op vooruit. Als iemand hem al 2000 biedt dan gaat hij er al bijna 12% op vooruit.
Dat is natuurlijk ook wel weer zo :)
Qui-Gon Jinn schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:30:
[...]

K'heb inmiddels al een cv gedumpt op een niet nader te noemen website voor monsters en dergelijke...
ach..als je je cv kwijt wilt :p ik wil ook wel voor je informeren? :)

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 01-09-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 20:28
wat altijd wel heel lullig is, is dat je opvolger wel een marktconform loon/die salarisverhoging krijgt

zie het hier maar al te vaak

ga gewoon een beetje baanshoppen en ga alleen over als het echt 100% is wat je wilt (dus niet alleen qua financieen, maar ook sfeer, vrijheid, etc)

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
Qui-Gon Jinn schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:24:
[...]

Oh ja.. ik heb en krijg geen GSM van de zaak. Dus mijn prive (prepaid) mobieltje moet ik dus ook voor m'n werk gebruiken wanneer de poep de ventilator raakt. Gelukkig werk ik op kantoor en ben dus weinig tot bijna niet onderweg.

En ik heb ook geen en krijg ook geen laptop van de zaak dus ik zit thuis met mijn prive laptop (van inmiddels 4 jaar oud) en prive internet verbinding via een VPN tunnel te werken op de pc van mijn kantoor zodat ik in de avond uren of in het weekend de nodige onderhoud kan plegen. Ook dit komt niet structureel voor. Maar het gebeurd wel.
Ik zou zeggen, plaats je CV op monsterboard of andere sites. Er gaat dan, als het goed is, een totale andere wereld voor je open. Probeer niet vast te roesten op dezelfde plek. Meestal wordt een werkgever pas wakker als je aangeeft dat je een andere job hebt gevonden, maar dan is het al te laat voor je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
TheVMaster schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:32:
[...]

ach..als je je cv kwijt wilt :p ik wil ook wel voor je informeren? :)
Ik zal de laatste zijn die je zal tegenhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als ik jou zo hoor dan is het niet echt een baas waar ik voor zou willen werken. Het lijkt er een beetje op dat jij wel altijd flexibel moet zijn maar dat er niks tegen over staat.

Het slaat natuurlijk ook nergens op dat je met je eigen auto ergens heen moet rijden om dingen te regelen of dat je thuis met je eigen spullen aan het werk bent in je eigen tijd. Voor dat soort dingen hoort er gewoon een vergoeding te zijn. In het gewone loon zit die vergoeding ieder geval niet verwerkt als je naar je loon kijkt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Qui-Gon Jinn schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:37:
[...]

Ik zal de laatste zijn die je zal tegenhouden ;)
Mag ik dan toch ook nog even een opmerking maken;
Heb je het wel naar je zin bij je huidige werk? :)
Vind je het leuk werk?

Wat je zou kunnen doen is je CV (eventueel met motivatie) bij detacheringsbedrijven neerleggen.
Die betalen jouw opleidingen zoals MCSE/MSCA etc. graag voor jou.
En met je ervaring & HBO diploma heb je best wel een grote kans om toch wat meer salaris te krijgen. Als ze dat niet meteen willen geven krijg je dat alsnog wel nadat je je MCSE gehaald hebt.
maar als je even overlegd dat je je onderbtaald voelt bij je oude werkgever voor het niveau dat je jezelf geeft zijn veel bedrijven natuurlijk bereid om je meer te geven als je je inzet toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
Het is wel zo dat ik wel hele leuke collega's heb. Dat is het probleem ook echt niet. Alleen al daarom zou ik hier willen blijven werken. Maar ja hey collega's komen en gaan dus mischien word het voor mij ook wel tijd om een keertje te gaan. Voordeel van m'n huidige werkgever is wel dat ik op de gekste momenten vrij kan nemen. Stel dat ik nu ineens gebeld word (om prive redenen) dan kan ik zo in de auto stappen en dan kan ik weg. Als ik me even niet lekker voel om welke reden dan ook dan hoef ik mijn directe collega maar even aan te kijken en ik kan naar huis. Dus wat dat betreft zijn ze in dat soort dingen wel weer heel gemakkelijk.

Maar ik heb me al die tijd nog prima kunnen redden hoor met m'n salaris. Alleen de laatste tijd valt het me gewoon op dat leeftijdsgenoten om mij heen een veel hoger salaris hebben. Oke ze doen ook ander werk en ook op een ander niveau maar toch verdienen ze meer dan mij. En dat steekt soms wel eens. Ik weet ook dat het salaris alleen niet de reden is om ergens te gaan werken. Ik weet van mezelf dat ik erg gevoelig ben voor sfeer en gemoedstoestanden. Als er hier op kantoor een gespannen sfeer hangt dan voel ik mij niet prettig. Ik kan dan proberen om de sfeer te doorbreken (wat ik vaak genoeg probeer) maar dat is vaak maar tijdelijk. Dus ja dit alles bij elkaar zorgt er dan wel voor dat ik inderdaad eens over die hoge schutting ga kijken om eens te zien of het gras bij de buren groener is dan bij ons.

Mocht ik binnenkort een aanbieding krijgen of wat meer weten dan laat ik jullie dat wel weten.

Trouwens... kan je salaris ook sterk afhangen van het type CAO waarin je (nieuwe) werkgever zit? Dat lijkt mij wel toch of kraam ik nu onzin uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 08:22
Ik zie hier zeker wel een kern van waarheid in. Tijdens mijn vorige baan was ik werkzaam bij een bedrijf die zich bevond in de Metaal COA. Het was een elektrotechnisch bedrijf waar ik me bezig hield met Industriele Automatisering. Ik ben direct na mijn HBO aan de slag gegaan. Ik verdiende daar rond de 1900 euro bruto. Daarbij reed ik in een Opel Corsa 1.3

Ik ben daar weg gegaan omdat het Industriële werk me begon te vervelen en ik meer met .NET wilde gaan doen. Ik zat daar nog steeds te programmeren in C en VB5 en 6. Ik ben nu werkzaam in de kantoorautomatisering bij de detacheerder. Ik verdien nu rond de 2850 en rij in een Skoda Octavia.
Dat laatste vind ik nog niet het belangrijkste, vooral de werkzaamheden bevallen mij super. Ik doe nu echt wat ik leuk vind, het werken met nieuwe technieken in de IT.

Ps bij het vertrek heb ik bij mijn vorige werkgever wel aangegeven wat het salarisverschil was. Dat wilde ze graag weten. Eerst wilde ik het niet vertellen, maar na aandringen heb ik toch maar verteld. Achteraf heb ik daar wel spijt van. Dit omdat ze vanaf toen vast van mening dat ik weg was gegaan voor het geld. Toch niet leuk als dat niet echt de reden is.

Mijn leidinggevende vertelde mij dat ze er iets mee gingen doen. Ze wilde niet dat er meer mensen weg gingen om deze reden. Nu zijn we een aantal maanden (8) verder en is er nog steeds niets veranderd.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
GAEvakYD schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 10:17:
[...]

Ik zie hier zeker wel een kern van waarheid in. Tijdens mijn vorige baan was ik werkzaam bij een bedrijf die zich bevond in de Metaal COA. Het was een elektrotechnisch bedrijf waar ik me bezig hield met Industriele Automatisering. Ik ben direct na mijn HBO aan de slag gegaan. Ik verdiende daar rond de 1900 euro bruto. Daarbij reed ik in een Opel Corsa 1.3

Ik ben daar weg gegaan omdat het Industriële werk me begon te vervelen en ik meer met .NET wilde gaan doen. Ik zat daar nog steeds te programmeren in C en VB5 en 6. Ik ben nu werkzaam in de kantoorautomatisering bij de detacheerder. Ik verdien nu rond de 2850 en rij in een Skoda Octavia.
Dat laatste vind ik nog niet het belangrijkste, vooral de werkzaamheden bevallen mij super. Ik doe nu echt wat ik leuk vind, het werken met nieuwe technieken in de IT.

Ps bij het vertrek heb ik bij mijn vorige werkgever wel aangegeven wat het salarisverschil was. Dat wilde ze graag weten. Eerst wilde ik het niet vertellen, maar na aandringen heb ik toch maar verteld. Achteraf heb ik daar wel spijt van. Dit omdat ze vanaf toen vast van mening dat ik weg was gegaan voor het geld. Toch niet leuk als dat niet echt de reden is.

Mijn leidinggevende vertelde mij dat ze er iets mee gingen doen. Ze wilde niet dat er meer mensen weg gingen om deze reden. Nu zijn we een aantal maanden (8) verder en is er nog steeds niets veranderd.
Als je weg gaat op je werk is het zowiezo al te laat voor je baas. Ik ging ook weg bij mijn baas vooral omdat ik daar geen uitdaging meer had. Daarbij wou ik ook wel wat meer verdienen. Mijn baas wou mij graag houden en bood mij zelfs een stuk meer als dat ik bij mijn nieuwe baan ging verdienen. Als mijn baas eerder meer geld had geboden had ik mischien niet eens op zoek gegaan naar een nieuwe baan. Maar als je eenmaal de keus heb genomen om weg te gaan is je baas eigenlijk al te laat.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een GSM wordt je waarschijnlijk de hele dag gebeld, zodat je thuis met je laptop ff wat dingetjes kunt gaan nazoeken. Meestal is het alleen maar voor werken in je vrije tijd.

Bovendien moet je dan vaak met 2 telefoons lopen en zit je altijd met je laptop, als je ff wilt shoppen of sporten na werk, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:15:
Met een GSM wordt je waarschijnlijk de hele dag gebeld, zodat je thuis met je laptop ff wat dingetjes kunt gaan nazoeken. Meestal is het alleen maar voor werken in je vrije tijd.
De reden dat ik m'n laptop steeds vaker in z'n docking laat staan. Op een werklaptop kun je niet veel meer dan een beetje browsen thuis of wellicht thuis wat hobby'en met applicaties die je thuis niet snel kunt hebben, maar op de arbeid beschikbaar zijn.

Ik snap de mensen niet die nog altijd denken dat je een GSM en laptop krijgt omdat de baas vindt dat je wel een extraatje hebt verdiend. Die weet dat je inzetbaarheid gewoon groter wordt. Zijn het alleen naieve starters die dat denken? Daar ben ik werkelijk benieuwd naar. Hoewel, ik heb zat zeer ervaren collega's die even onder elkaar moesten roddelen toen men hoorde dat ik een laptop had.

Mijn laptop was trouwens een eigen keuze. Ik zat vaak laat om te wachten op wat scripts. Dat kan dan ook thuis. Inmiddels niet echt meer nodig, dus ik vind het wel best zo. Ik neem hem niet vaak meer mee.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
KingNothing schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:07:
[...]

Kantoor Blackberry - Check
Kantoor Laptop - Check
Kantoor Internet connectie thuis - Check
Kantoor 3G data card voor laptop - Check

Oh ja, ik ben ook 24/7 on-call :/
Prachtig lijstje,
maar je geeft zelf al aan dat het volgende niet van toepassing is voor jou;

Werken van 0900-1700 - check
Vrij van 1700-0900 - Nader te bespreken :?

Als je nou een functie hebt waarbij je onmisbaar bent, alah, al moet ik die functie nog tegenkomen,
maar om op 8 's avonds te worden opgebeld door een idioot omdat hij hulp nodig heeft, en of je even online kunt komen O-) .
Als het pand affikt of een opslag krijg mag je bellen, eerder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

'k heb ook een mobiel en 'n laptop van de zaak.
Laptop is volledig in eigen beheer en die gebruik ik ook thuis (eigen privé laptop is kapot ;))

Mobiel gebruik ik zeer sporadisch voor privé gesprekken, daar heb ik een eigen mobiel voor. Na werktijd mogen ze me rustig bellen op m'n zakelijke mobiel, maar ze moeten niet verwachten dat ik 'm na werktijd altijd bij me heb, en hij gaat zéker niet mee op vakantie. Als ik thuis ben en in de gelegenheid pak ik 'm op, en anders komt het later wel. Gelukkig word ik zelden buiten werktijd gebeld.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hillie schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:55:
[...]

De reden dat ik m'n laptop steeds vaker in z'n docking laat staan. Op een werklaptop kun je niet veel meer dan een beetje browsen thuis of wellicht thuis wat hobby'en met applicaties die je thuis niet snel kunt hebben, maar op de arbeid beschikbaar zijn.

Ik snap de mensen niet die nog altijd denken dat je een GSM en laptop krijgt omdat de baas vindt dat je wel een extraatje hebt verdiend. Die weet dat je inzetbaarheid gewoon groter wordt. Zijn het alleen naieve starters die dat denken? Daar ben ik werkelijk benieuwd naar. Hoewel, ik heb zat zeer ervaren collega's die even onder elkaar moesten roddelen toen men hoorde dat ik een laptop had.

Mijn laptop was trouwens een eigen keuze. Ik zat vaak laat om te wachten op wat scripts. Dat kan dan ook thuis. Inmiddels niet echt meer nodig, dus ik vind het wel best zo. Ik neem hem niet vaak meer mee.
Niet naief, gezond verstand, dan weet je wel wat het betekend.

Laptop: betekend thuis werken en dan hebben we het niet over de normale werktijden...
Mobiel: verplichting om overal en nergens op welke tijd dan ook op te nemen. Goede reden om 'm dus uit te zetten na de normale werktijden. Als daar problemen van komen, dan moet je baas de uren gaan vergoeden...
Leasebak: Ja... 3x raden waarom die is. Echt niet om te roesten voor de deur. Veel kilometers maken in je eigen tijd.

Al met al heeft een mobiel/laptop/leaseauto voor mij niet echt een statussymbool...

Aan de andere kant, ik kan me voorstellen bij sommige mensen die bij bedrijven werken met verschillende locaties dat een mobiel juist een uitkomst is. Je medewerker is dan in ieder geval bereikbaar tijdens kantooruren. Dat zie ik bij mij pa, maar die zet zijn mobiel dan ook uit na de kantooruren en luistert zijn voicemail de volgende dag af.

[ Voor 10% gewijzigd door Motrax op 05-09-2006 13:51 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1