[ALDI] Konica Minolta 2430 kleurenlaser printer

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 11:39
Iemand ervaring met de Konica Minolta 2430 laserprinter bij de Aldi?
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_36/BILD02.JPG
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_36/OFF02.HTM

Ziet er als een goede aanbieding uit... als het dezelfde als de 2430 DL is.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:23

Pieroman

/me

Kan weinig mee mis gaan lijkt me zo, Konica Minolta printers werken gewoon goed heb ik de ervaring.
Denk dat deze niet als enorme uitzondering geld daarop :P

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:52
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=97261&productType=1

Gewoon bij mycom halen, is nog goedkoper ook

Tijd van werken, tijd van rusten

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:29

SeatRider

Hips don't lie

Ja, is ook gewoon niet dezelfde (2400 vs 2430). Kijk eens naar het plaatje ofzo.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:50
SeatRider schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:56:
[...]

Ja, is ook gewoon niet dezelfde (2400 vs 2430). Kijk eens naar het plaatje ofzo.
Ik denk daarom het verschil in nummer 2430 is de grijze kap en 2400 de blauwe kap :').
Tjah, de aldi heeft weer eens wat in de aanbieding :p.

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:32

krietjur

Where am I?

Termi schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:30:
[...]

Ik denk daarom het verschil in nummer 2430 is de grijze kap en 2400 de blauwe kap :').
Tjah, de aldi heeft weer eens wat in de aanbieding :p.
Er is wel wat meer verschil tussen de 2400 en 2430 hoor.

Bij de 2430 is het geheugen (standaard 32MB bij beide printers) uit te breiden, 130Mhz processor ipv 48Mhz, ethernet en usb aansluiting ipv alleen usb, en zo zijn er nog wel meer verschillen. ;)

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

de vraag is hoe deze print.. en wat de toner wel niet kost als deze op is...
Het blijft voor mij interessant .. tenzij de print foto kwaliteit bagger is.

• Laurens66732
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:48
Wij hebben dan wellicht de lichtere versie (2400w), maar volgens mij zou de afdrukkwaliteit net zo moeten zijn, op kieskeurig is men alleen goed te spreken over de 2400's afdrukkwaliteit, bij de 2430 zijn er twee oordelen, kijk zelf maar eens. (www.kieskeurig.nl)

De toners die kosten ongeveer:

zwart capiciteit 4500 : € 80 tot € 100
geel, cyan, magenta capiciteit 1500!! : € 80 tot € 100 (koop liever die met een 4500 capiciteit)

geel, cyclan, magenta capiciteit 4500 €140 tot € 160 per stuk

geel, cyclan, magenta capiciteit 4500 in een pakket € 380 tot € 440

(bron: www.kieskeurig.nl)

Maar goed, over onze printer klagen ze over het vast lopen van het papier, ik weet niet hoe dat kan, nog maar 1 keer gehad, papier lag er net niet goed in, eigen schuld, zei hadden er ook vast geen Minolta papier in.

Over de afdrukkwaliteit ben ik van de 2400 zeer goed te spreken, wellicht geen foto zoals van de fotograaf maar toch. De fotokwaliteit is absoluut niet bagger.

O ja, als je niets aan een netwerkaansluiting, pictbridge, meer geheugen bij kunnen plaatsen, grotere proccesor hebt, kun je natuurlijk ook € 100 besparen door de 2400 te kopen. Aluwel ik de netwerkfunctie wel mis.

Waarscheinelijk verkoopt de aldi ook geen usb kabel, de kans dat die er niet bijzit is groot.

Mocht je hem op gaan halen, ga met z'n tweeen, bespaart een boel ongemak :) en ik heb het idee dat ze zo weg zijn.

Ik weet niet of je al op de www.konicaminolta.nl hebt gekeken, doen.

• BertusG
  • Niet online
Heb 'm vandaag aangeschafd voor zakelijk gebruik. Eerst indruk is heerlijk snel en prima afdrukkwaliteit. Stroomverbruik is idd wel minder. Verder vind ik 'm zeker niet overdreven luidruchtig tijdens het printen, in de standby gewoon stil. Configureren voor het netwerk is ook eitje.

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 20:36
De vraag is natuurlijk ook of hij uiteindelijk goedkoper in gebruik is dan een inktjet printer.

Als ik kijk hoevaak ik mijn patronen wel niet moet vervangen van mijn inktjet zit ik mij af te vragen of het niet beter is om zo'n kleurenlaserprinter te kopen...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

henkleerssen schreef op zondag 03 september 2006 @ 23:31:
de vraag is hoe deze print.. en wat de toner wel niet kost als deze op is...
Het blijft voor mij interessant .. tenzij de print foto kwaliteit bagger is.
Als je echt foto's wil printen zal geen enkele (instap) kleuren laser goed presteren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• BertusG
  • Niet online
Qua fotokwaliteit vind ik 'm zeer goed, maar heb nooit een inkjet gehad die speciaal voor foto's was.

Verwijderd

krietjur schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 12:39:
[...]

Er is wel wat meer verschil tussen de 2400 en 2430 hoor.

Bij de 2430 is het geheugen (standaard 32MB bij beide printers) uit te breiden, 130Mhz processor ipv 48Mhz, ethernet en usb aansluiting ipv alleen usb, en zo zijn er nog wel meer verschillen. ;)
Normaal 1 jaar garantie op de printer maar bij de Aldi zijn dat er maar liefst 3.
V.w.b. die USB kabel; die zit er ook bij.

Ik heb er vandaag toch maar één opgehaald bij de ALDI omdat dit toch wel een heel erg scherpe aanbieding is en ik dan nu eindelijk van dat geklooi met die inktcartridges die uitdrogen en het navullen er van af ben.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 00:21 ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Let wel, als je foto's wil maken op glimmend papier, of transfers mee wilt maken op t-shirts, dat kan niet met laserprinters. Bij laserprinter zit je altijd met rasters. Inktjet rastert ook, maar inkt kan het samenmengen met andere kleuren waardoor je hogere kwaliteit kan krijgen dan laser op 1 plek. Toner mengt niet, en moet dus naast elkaar rasteren wat minder scherp maakt. Dat bereikt dus minder hoge resolutie dan inktjet.

Er bestaat wel transfermethode met laserprints, maar de apparatuur, een speciale pers, kost duizenden euro's. Niks voor iemand die voor plezier transfers wil maken.

Wie gek is op A3 afdrukken, staat voor een moeilijke keuze. A3 laserprinters zijn 2-3x duurder terwijl inktjet minder snel duur is (hooguit 1,5x). Voor sommige inktjet printers is er zelfs een banner print mogelijkheid aanwezig: 2 meter lange papier in 1 keer.

Ik vind het wel goede prijs met netwerkondersteuning erbij. Zolang je regelmatig mee print of gebruikt is geen probleem. De kleurgebruik laat de drum wel sneller slijten, wat anders is dan grotere printers waar papier in 1 keer doorheen komt. De drum kost de helft van de laserprinter prijs!
Ik ga altijd voor inktjet met 4 losse kleuren. En zeker HP Business Inktjets omdat ze hoogvolume inktpatronen hebben. Canons met 4 losse inktpatronen zijn ook erg goed. De fotokwaliteit van Canons zijn behoorlijk en gaan verder dan laserprints. Aan je de keuze.
Fotokritiek: inktjetprinter. Veel printen: laserprinter.
Pagina: 1