Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansluiting Potmeter Creative Subwoofer?

Pagina: 1
Acties:

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:59
Ik heb een Creative Inspire 5300 5.1 setje, waarvan de stekker van het draadje van de volume- balans- aan/uitknop is gekauwd door mijn viervoeter. :(
Stekkertje is verdwenen maar is identiek aan een PS2 toetsenbord plug. Nu wil ik het snoertje vervangen door een toetsenbord kabel maar ik heb geen idee welke draadjes op welke pennetjes moeten komen. Ik heb wel een topic gevonden met het zelfde probleem maar er is geen oplossing aangedragen. Heeft iemand met een soort gelijk setje de mogelijkheid om de draadjes door te meten voor me en zodoende de penvolgorde door te geven? De behuizing is eenvoudig te openen door het met een dekseltje verborgen kruiskopschroefje in het midden van de volumeknop en de drie schroefjes aan de onderkant los te draaien.
Op de foto is goed te zien dat het stekkertje verdwenen is.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~merijn70/inspire5300.jpg

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

[off topic]
leeft je viervoeter nog ? >:)
[on-topic]

mailtje naar Creative sturen voor de pinlayout met vermelding van de oorzaak natuurlijk ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Merijn70
keur0000 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:46:
[off topic]
leeft je viervoeter nog ? >:)
[on-topic]
Jazekers, dit heeft hij gedaan toen hij een week of 14 was, dan vergeef je ze snel. Nu sloopt hij nooit meer wat ;)
mailtje naar Creative sturen voor de pinlayout met vermelding van de oorzaak natuurlijk ;)
Zal ik proberen maar volgens het andere/oude topic ging dat niet lukken dus ik hoop nog steeds dat iemand zou willen kijken.

Edit:
Ik heb al even op het forum can Creative rondgekeken en ben niet de enige die problemen met de Volume Control heeft. Jammer genoeg geeft Creative geen ondersteuning voor producten die niet meer onder de garantie vallen. De kans dat ik van hun een (goed) antwoord krijg is dan ook erg klein.

Op de volgende foto is de Volume Control in alle onderdelen te zien. Hij is echt heel eenvoudig en zonder schade te openen en je kan zo met een multimeter de draad en stekker door meten. De paarse stekker is van een oud Comaq toetsenbord en wil ik gaan gebruiken als vervanging van de oude draad.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~merijn70/inspire5300ab.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Merijn70 op 01-09-2006 16:43 . Reden: toevoeging ]

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:34

StarWing

Huh ?!?

Misschien dat iemand met een identieke set even zijn ab kan opendoen en de stekkers uitmeten ?

Page intentionally left blank.

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:49
nou je hebt geluk vandaag, heb dezelfde set en heb hem ff doorgemeten. :)
denk dat het wel moet lukken met deze fantastische MS Paint tekening. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/pagesjoerd/creative_pins.PNG

• Merijn70
supersniper schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:03:
[afbeelding]
Fanatstisch! Ik ga meteen solderen :)

Jammer genoeg gaat het niet lukken met het toetsenbord draadje, ook een muisdraad gaat niet. In beide gevallen zijn niet alle pennen gebruikt.
Ik ga een stekker bestellen die aan de aangevreten draad solderen.

[ Voor 21% gewijzigd door Merijn70 op 01-09-2006 18:27 ]

• Merijn70
supersniper schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:03:
[afbeelding]
Heb ik toch nog een vraag... Moet ik deze tekening bekijken alsof ik naar de pennen van de stekker kijk of alsof ik in de aansluitingen van de subwoofer kijk? Ben namelijk niet op de hoogte of hier een soort vuistregel voor geldt.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Merijn70 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 11:58:
[...]Heb ik toch nog een vraag... Moet ik deze tekening bekijken alsof ik naar de pennen van de stekker kijk of alsof ik in de aansluitingen van de subwoofer kijk? Ben namelijk niet op de hoogte of hier een soort vuistregel voor geldt.
Bekijken alsof je de stekker in je neus gaat inpluggen, is het standaard (ISO zoveel :+ ). Van de achterkant zie je namelijk de pinnetje's niet, en het is wel handig te tekenen wat je wél ziet.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11 11:13
Er staat male cable, dus ik denk dat het hier om de stekker met de pinnen gaat.

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:49
inderdaad, je moet de tekening hetzelfde bekijken als dat je die stekker voor je ogen houd, en recht op de pinnen kijkt.

• Merijn70
Ik ben helemaal gelukkig! Na veel gepriegel met de soldeerbout heb ik weer een keurige stekker. Heel veel dank voor de hulp ;)

Bijgaand even een tekeningetje hoe het nu zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~merijn70/creative_pins.jpg
(N.C. is dus de blauwe draad)

Special thanks to supersniper! _/-\o_
Pagina: 1