Hoe een lijst te maken van bestanden in een map?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
Hallo Tweakers ;)

Ik zit al een tijd met een vraag/probleem.

Zoals vele van jullie heb ik een hoop mappen op mijn HD met mp3'tjes/Films en Foto's en soms bevat zo'n map bij mij wel 800-1000 bestanden.

Hoe kan ik hier het beste een lijst van maken wat dus in die map zit...?

Is er een soort programma die de bestandsnamen in de map leest en die dit in een tekstdocumentje kan zetten, en is het ook mogelijk om dingen zoals (grote en laatst geopend) enzo erbij te zetten...?

Alvast bedankt _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
dir /b /s > lijst.txt ?

Copy.com

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04 12:57
:? Sorry hier kan ik geen koek van bakken 8)7 , zou je het misschien iets kunnen omschrijven...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

ik heb wel een visual basic script dat het doet
zelfs tot 8 mappen diep gewoon in de map zetten en runne :)

gewoon dat bovenstaande op de command line invullen werkt ook _/-\o_

en ik dacht nog wel een handig script te hebben :/

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 15:14 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

crack_en_hack schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:11:
[...]

:? Sorry hier kan ik geen koek van bakken 8)7 , zou je het misschien iets kunnen omschrijven...?
Doe eens Start > Uitvoeren > cmd. Typ dan dit commando in en druk op enter. Je hele folderstructuur komt dan in die tekstfile te staan.

offtopic:
(en jij durft het woordje hacker te hanteren? :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Yoozer op 01-09-2006 15:14 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:20

Cyphax

Moderator LNX/AI
crack_en_hack schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:11:
[...]

Dat programmatje wat je zoekt, dir kan dat en is onderdeel van Windows dus die heb je altijd. /b en /s zijn parameters die de output manipuleren en met "> lijst.txt" gaat de output naar een tekstfiletje met de naam (je raadt het nooit) lijst.txt :)
Voor die regel maar eens uit in een commandoprompt (start > uitvoeren > cmd)

Saved by the buoyancy of citrus

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Die vraag duikt met regelmaat op in CSA, waar die ook thuishoort. Nu zou ik dit topic ook kunnen moven, maar dat voegt er dus weinig aan toe. In off is er iig geen plaats voor.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.