Toon posts:

Router+3 systemen - PING ERROR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Router:
2 PCs + een XBOX360 aangesloten op een Edimax Router.
Alle systemen staan tevens vermeld als actieve DHCP clients in de router console.
Router-Firewall uitgeschakeld.

WinXP SP2 als OS op beide PCs.

PC1
IP: 192.168.2.100
subnet: 255.255.255.0
gateway: 192.168.2.1
Firewall: uitgeschakeld
WORKGROUP: WORKGROUP

PC2
IP: 192.168.2.101
Firewall: uitgeschakeld
WORKGROUP: WORKGROUP

XBOX360:
IP: 192.168.2.102

Alle systemen bevatten een Dynamic IP van de DHCP van de router.
Via de 2 PCs kom ik zonder problemen op het net, data verkeer loopt stabiel.

Op beide PCs draait een applicatie genaamd TightVNC. Hiermee kun je een systeem remote benaderen en controllen.
Als ik via TightVNC op een systeem een ander systeem benader, kom ik er zonder problemen op.

Echter, wil ik een ouderwetse ping uitvoeren via CMD, krijg ik van geen van de systemen antwoord.
Tevens als ik een share aanmaak op 1 van de systemen krijg ik deze niet toegevoegd op 1 van m'n andere systemen.
Ik zie ook geen systemen in de daadwerkelijke werkgroup staan.

Vraag is dus uiteindelijk:

Heeft iemand enig idee waar het probleem kan liggen? Waar zou ik eventueel nog een moeten naar gaan kijken?

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:05
Dit klinkt als een Firewall-probleempje :) Staat de windows firewall of een third-party firewall aan?

Verwijderd

Topicstarter
Mikey schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:58:
Dit klinkt als een Firewall-probleempje :) Staat de windows firewall of een third-party firewall aan?
Windows Firewall staat uitgeschakeld. Maak momenteel gebruik van Bitdefender, maar ik heb tijdelijk alle processen stopgezet om eerste die PING te realiseren.

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Kan je de xbox ook niet pingen?

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen van de systemen krijgen een ping door.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Dan zit het toch in je router... Heeft je router geen instellingen om ICMP te blokkeren?

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:33:
Dan zit het toch in je router... Heeft je router geen instellingen om ICMP te blokkeren?
M'n de firewall op de router staat uitgeschakeld. De juiste poorten staan open. ICMP verkeer kan tevens ook worden doorgeschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.

Ik maak gebruik van third-party software BitDefender 9, en blijkbaar installeert deze service nog een extra Firewall NDIS filter driver.
Deze uiteraard uitgeschakeld. Alles werkt naar behoren nu.

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1