Toon posts:

[Netwerk]Internet valt uit, geen foutmelding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey
Ik heb hier pas een nieuwe d-link router, en een nieuwe pc.
Met daarin allemaal rotzooi ( :p ) en een netwerkkaart onboard.
Mijn type mobo: Asus P5LD2.
Ik download (niet per see illegaal) met grabit en heb hier DU-Meter draien.
Ik krijg geen foutmelding, Grabit en Du-meter krijgen ineens gewoon ontvangst van 0kb/s.
Op msn word ik ook niet afgemeld ed. maar alles blijft 'tzelfde staan, alleen ontvangen mijn contactpersonen niet wat ik typ, en andersom.
Als ik bij 'Mijn netwerkverbindingen' mijn netwerkverbinding uitschakel en gelijk weer inschakel heb ik weer internet, en valt 't een kwartiertje (of korter) later weer uit.
Mijn router geresetten heeft geen effect (mijn modem heb ik nog niet geprobeert) en mijn drivers opnieuw installeren helpt ook niet.
Eerst had ik dit probleem niet, en ineens kwam 't probleem :(
't is trouwens een netwerk met draad, utp kabels ed. ;)
Andere computers in 't netwerk hebben 't probleem volgens mij niet, maar daar ben ik niet zeker van, aangezien alleen mijn pc de hele dag aanstaat.
Alvast bedankt.

//Hopelijk is dit topic correct aangemaakt.

Edit: Sorry, verkeerde subforum. @Een mod of admin: Wil je 't topic aub ff verplaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 14:53 ]

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

Pieroman

/me

Ten eerste, om het topic te laten verplaatsen moet je even een topicreport invullen.

Verder heb je de router een soft of hard reset gegeven, dit kan natuurlijk ook nog uitmaken, je geeft ook aan dat jouw pc de hele dag aanstaat, ligt het dus niet gewoon aan jouw pc?

Verwijderd

Topicstarter
Ey Pier, ik zal wel ff dat topic report invullen ;)
Hoezo zal 't aan mijn pc liggen?
Als je zoiets zegt zou 't fijn zijn als je ook je nader verklaart ;)

Verwijderd

Controleer eerst even op het op de rest van je pc's is, op die manier kan je namelijk uitsluiten of het in je pc zit of in je router!

Anders ff nieuwe drivers voor je nic of bios update, maar om te beginnen alle firewall software ff verwijderen(niet uitschakelen gewoon verwijderen).

Op die manier kan je steeds meer dingen uitsluiten..
suc6!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24

Pieroman

/me

Zoals EurOtiC inderdaad al zegt, installeer voor de zekerheid gewoon (op)nieuw drivers voor je netwerkkaart. Zet even je firewall uit, desnoods deinstalleren (weet je zeker dat dat het niet is) en wellicht je virusscanner.
Vooral omdat je zegt dat je niet weet of het nou jouw PC is of de router moet je hier even achteraan gaan.

Als je hebt uitgesloten dat het je PC is dan zou je naar de router kunnen kijken of daar niet iets fout geconfigureerd is, ook hier kan je vanalles verkeerd doen ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicreportjes werken beter idd :z

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Alles gaat weer lekker, en ik heb geen idee wat 't was.
In ieder geval een dikke merci/bedankt ;)
Pagina: 1