Toon posts:

Vaio WIFI - router niet compatibel??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatieschets:

nieuwe vaio
router van digitus (niet heel A merk maar werkt goed)
altijd draadloos internet gehad met oude laptop en nu nog steeds met Mac.

Vaio geinstalleerd en krijgt geen verbinding met netwerk, hij blijft connecten.
Heel de buurt kan ik connect behalve eigen netwerk.

Alles geprobeerd met zeker de goede instellingen. (open, dicht, wep, wpa etc. etc.)
Signaal is goed alleen de connect werkt niet.

Via usb-wifi stick doet ie het goed dus router werkt prima.

Iemand een suggestie. (vanavond ga ik even kijken of een kortere SSID naam wil werken, maar dat lijkt me niet het probleem)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een suggestie, voordat ik de naam ga wijzigen?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:20
Ook gekeken welke modus de router en de wifi van je vaio zijn ingesteld? Hiermee doelende op A/B/G of multimode?

Verwijderd

Topicstarter
Doet het niet op B/G/Mixed mode.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:14

joker1977

Tweakert

Zet het kanaal van je router es op 10 of 11. Veel laptops weigeren op raadselachtige (naja) wijze te communiceren met sommige kanalen. 10 en 11 zouden altijd goed moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
ook niet.

Verwijderd

joker1977 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:37:
Zet het kanaal van je router es op 10 of 11. Veel laptops weigeren op raadselachtige (naja) wijze te communiceren met sommige kanalen. 10 en 11 zouden altijd goed moeten werken.
Komt door die domme eisen. Zo mogen kanaal 13 en 14 niet gebruikt worden in de VS, daarom is er ook altijd US en international firmware voor routers. Vervelende is altijd dat je bij laptops nooit zeker weet welke kanalen hij nou niet mag. Kanaal 1 zou moeten werken, maar bv. in Frankrijk mogen alleen kanaal 10,11,12,13 en 14 om het weer lekker duidelijk te maken 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 01:30 ]

Pagina: 1