Toon posts:

WMP10 speelt geen zelfgemaakte filmpjes

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na opstarten van de pc met XPsp2 kan ik 1 keer een zelfgemaakt filmpje afspelen.
De volgende keer krijg ik flitsen en ruis in beeld. Het geluid is wel hoorbaar.
Ik krijg ook een foutmelding dat Media player wordt afgesloten.
Inhoud van het foutbericht:
Exception information:
Code: 0xc0000005 Flags:0x000000000
Record: 0x00000000000000000 Adress:0x00000000000021b6782

De camera waarmee de filmpjes gemaakt zijn is een canon powershot s1
Ik heb al geprobeerd Quick time opnieuw te installeren, dit gaf geen resultaat.
Een andere player (bijv. Reel of Quicktime player) doet ook precies hetzelfde

Andere filmpjes zoals AVI of DVD kan ik wel gewoon afspelen.

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die dit weet?

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar eens een kickje van mij...
Heb inmiddels mp11 geinstalleerd, geen verbetering

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Lijkt mij een codec-probleem te zijn. probeer eens een recent codec-pack te dowloaden en installeren.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

QuickTime Alternative misschien proberen?

codec-packs.. ik heb het er niet zo op maar das mijn mening..

wat je ook kan doen is.. Gspot ff installeren.. het betreffende filmpje in het prog "draggen"en zien of je de juiste codecs hebt..

Verwijderd

Topicstarter
Gspot zegt:
DirectShow claims to be able to play te file.The following combination of filters were used:
(source)
AVI splitter (splitter)

VFW: AVI draw (video decoder)
Color space converter (video post processor)
Video renderer (video renderer)

Default directsound device (audio renderer)

Dus volgens mij geen codec probleem, toch?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:52

Caveman

whahoehaha

Probeer dat filmpje eens af te spelen met een andere speler, bv: mediaplayer classic of VLC

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Cavie schreef op zondag 17 september 2006 @ 09:38:
Probeer dat filmpje eens af te spelen met een andere speler, bv: mediaplayer classic of VLC
[quote]Een andere player (bijv. Reel of Quicktime player) doet ook precies hetzelfde[quote]

Helpt niets dus.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 14:53:
[...]

[quote]Een andere player (bijv. Reel of Quicktime player) doet ook precies hetzelfde[quote]

Helpt niets dus.
Wat een hoop quotjes... :)
Mja, dat bedoelde ik niet. MPC en VLC hebben interne codecs/filters om filmpjes af te spelen. Dus als 1 van die 2 hem wel afspeelt (of allebei) is het dus een codec probleem... Dat weet je nu nl. nog steeds niet.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, je hebt gelijk! MediaPlayer Classic speelt ze wel zonder problemen.
Hoe krijg ik nou die goeie codecs in MP10 of MP11?
Ik heb het K-Lite pack, voorheen was dat genoeg...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

gooi die er af en zet er het CCCP codec pack op.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Mja, ik ben geen voorstander van codecpacks, die maken vaak meer ellende dan goed. In principe is ffdshow, quicktime/realtime alternative voldoende om 99% van de filmpjes af te spelen. Wil je films gaan coderen dan heb je pas een echte codec nodig.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:21
ik zou ook gaan voor de ffdshow en eventueel quicktime/realtime alternative
Ik heb zelf met deze combinatie nog nooit problemen gehad met het afspelen van filmpjes!

Verwijderd

Topicstarter
ffdshow zit er op... nog geen verandering, maar je kunt een heleboel instellen.
Iemand tips daarvoor?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van alles geprobeerd in te stellen bij ffdshow, maar geen resultaat.
Ik kan mijn zelfgemaakte filmpjes alleen afspelen in media player classic, niet in media player 10 of 11.

Hoe kan ik dit oplossen?

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Kun je misschien eens 1 van de betreffende filmpjes in avicodec laden en en de resultaten hier posten (avicodec is een soort Gspot)

Verwijderd

Topicstarter
Cavie schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:41:
Kun je misschien eens 1 van de betreffende filmpjes in avicodec laden en en de resultaten hier posten (avicodec is een soort Gspot)
Dat wil ik wel doen, ik heb een log bestand gemaakt, maar ik zie niet hoe ik dat hier kan posten.
En de tekst kopieren en plakken, dat wordt niet duidelijk...kan het ook niet vinden in de FAQ.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 09:59:
[...]

Dat wil ik wel doen, ik heb een log bestand gemaakt, maar ik zie niet hoe ik dat hier kan posten.
En de tekst kopieren en plakken, dat wordt niet duidelijk...kan het ook niet vinden in de FAQ.
:) < gewoon wat er onderin staat even hier copieren....
voorbeeld:
  1. Bestand : 349 Mb (349 Mb), duur 0:41:38, type AVI, 1 audio spoor(sporen), kwaliteit 48 %
  2. Video : 311 Mb, 1046 Kbps, 25.0 fps, res. 512*384 (4:3), XVID = XVID Mpeg-4, Ondersteund
  3. Audio : 38 Mb, 129 Kbps, 48000 Hz, 2 kan., 0x55 = Lame MP3, Ondersteund

Verwijderd

Topicstarter
Bestand : 21 Mb (21 Mb), duur 0:00:11, type AVI, 1 audio spoor(sporen), kwaliteit 100 %
Video : 20 Mb, 15676 Kbps, 30.0 fps, res. 640*480 (4:3), MJPG = Motion JPEG, Niet geverifieerd
Audio : 473 Kb, 352 Kbps, 22050 Hz, 1 kan., 0x1 = PCM, Ondersteund

Het venijn zit 'm in de middelste denk ik ?
Als dit niet genoeg is, kan ik ook een logbestand maken met filemon...ik hoor het wel.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:34:
Bestand : 21 Mb (21 Mb), duur 0:00:11, type AVI, 1 audio spoor(sporen), kwaliteit 100 %
Video : 20 Mb, 15676 Kbps, 30.0 fps, res. 640*480 (4:3), MJPG = Motion JPEG, Niet geverifieerd
Audio : 473 Kb, 352 Kbps, 22050 Hz, 1 kan., 0x1 = PCM, Ondersteund

Het venijn zit 'm in de middelste denk ik ?
Als dit niet genoeg is, kan ik ook een logbestand maken met filemon...ik hoor het wel.
Klopt...MJPG is een beetje een rare codec en wordt niet veel gebruikt. Ik weet niet met welk programma je je eigen filmpjes maakt maar ik zou eens kijken of je een andere codec kunt gebruiken in dat programma. Of je kunt eens zoeken naar de MJPG codec, en die installeren op je pc dan zou je als het goed is de filmpjes kunnen afspelen in iedere player. Hier staan wat programma's en codecs voor MJPEG: http://www.sharewareconnection.com/titles/motion-jpeg.htm

Het zal denk ik niet meevallen om een gratis MJPEG codec te vinden, eigenlijk heb je alleen de decompressor nodig om af te spelen. Het is trouwens wel vreemd dat je een programma hebt waarbij filmpjes gecodeerd worden met MJEG (dit zou inhouden dat de codec geinstalld zou moeten zijn) en ze niet kan afspelen...

edit:
Heb nog even kunnen nadenken, raar dat de mp ze niet afspeelt nadat jke FFDshow geinstalld hebt.. want hij zou het wel moeten nl.:
Features of FFDShow MPEG-4 Video Decoder :

- various compression methods:
· MPEG 4 compatible (Xvid, DivX 4, DivX 5) using libavcodec or XviD
· Divx 3 compatible, MSMPEG4v2, MSMPEG4v1
· WMV1/7, WMV2/8
· H263, H263+
· HuffYUV in YV12 colorspace
· MJPEG
· MPEG 1

Dat is trouwens de laatste versie http://www.free-codecs.com/FFDShow_download.htm

Waar ik nog heb aan zitten denken is dat sommige camera's MJPEG uitspugen en die zijn niet helemaal compatible... maar daar is ook een codec voor: http://www.free-codecs.co...r_SP54_codec_download.htm

Nou tot zover reikt mijn kennis, laat ff weten of het gelukt is...

[ Voor 24% gewijzigd door Caveman op 15-10-2006 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste: bedankt voor je hulp.
Ik maak de filmpjes met een canon camera. Voorheen kon ik die gewoon afspelen in media player.
Daarna alleen in mp classic. Ik heb de nieuwe ffdshow geinstalleerd, maar ik kan ze nog steeds niet afspelen in MP 10 of 11.Tijdens het installeren kon het bestand ffdshow.ax niet vervangen worden, maar die is dacht ik alleen voor audio.En audio werkt wel.
Het rare is, dat ik op mijn media center pc (dit is dus een andere pc dan waar we het tot nu toe over hadden) alles gewoon kan afspelen. Die heeft ook K-lite en ffdshow.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 09:31:
Als eerste: bedankt voor je hulp.
Ik maak de filmpjes met een canon camera. Voorheen kon ik die gewoon afspelen in media player.
Daarna alleen in mp classic. Ik heb de nieuwe ffdshow geinstalleerd, maar ik kan ze nog steeds niet afspelen in MP 10 of 11.Tijdens het installeren kon het bestand ffdshow.ax niet vervangen worden, maar die is dacht ik alleen voor audio.En audio werkt wel.
Het rare is, dat ik op mijn media center pc (dit is dus een andere pc dan waar we het tot nu toe over hadden) alles gewoon kan afspelen. Die heeft ook K-lite en ffdshow.
Misschien nog een wilde gok....maar heb je je canon software wel geinstalld ? Daar moet zeker de benodigde codec bij zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen canon software geinstalleerd, maar dat hoeft ook niet met XP.
Mijn mediacenter PC werkt ook zonder.
Ik heb gezocht naar de cd-rom van canon, maar die kan ik niet meer vinden.
Toen heb ik de website bezocht van canon.En daar de WIA driver gedownload en geinstalleerd. Geen idee wat dit voor nut heeft, en er is niks veranderd.
Via AVIcodec kwam ik op de website van morgan terecht, en daar heb ik de M-JPEG codec V3(trial) gedownload en geinstalleerd... en het werkt!
Maar ik snap niet waarom dat met ffdshow niet lukte....
Pagina: 1