Replica velgen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.002 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Een vriend van me is sinds een paar maanden op zoek naar OPC velgen voor zijn astra. Nu heeft hij deze gevonden voor 500 euro excl. banden. Diezelfde velgen kosten bj opel zelf ruim 1200 euro en ik ga er dus vanuit dat het replica's zijn.

Diezelfde winkel verkoopt ook A8 velgen voor 400 euro. Deze kosten bij audi zelf ruim 2000 euro.

Het moeten dus replica's zijn. Maar wat zijn de nadelen van dit soort velgen? Het prijsverschil moet hem ergens in zitten. Ik heb zelf meerdere OZ replica's gezien van mijn velgen en om eerlijk te zijn zie ik weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43
van wat ik gehoord heb is het zachte troep... Dwz dat je bij het minste geringste beschadigingen hebt...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Stoeprand molt mijn velgen ook ... al schaaf ik er maar net tegenaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

En ze zijn vaak zwaarder, wat de wegligging niet ten goede komt. En de lak is zwakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sommige velgen worden pas gemaakt op de draaibank :X
Dan zie je het velg bed een mm of 2 slingeren :X

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:48

Sick Nick

Drop the top!

Vaak inderdaad mindere kwaliteit, dwz zwaarder materiaal, minder goede lak, minder lagen lak en minder goed gebalanceerd. Het prijsverschil is echter wel flink dus ik zou toch voor de replica's gaan als je perse dat specifieke model velg wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

RobertJ schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:49:
van wat ik gehoord heb is het zachte troep... Dwz dat je bij het minste geringste beschadigingen hebt...
Wimo. schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:50:
Stoeprand molt mijn velgen ook ... al schaaf ik er maar net tegenaan :(
Ik denk eerder dat hij bedoelt van als je op een stoep ragt dat je velg krom is... Schaven is niet zon probleem. Je velgen wil je niet in onbalans hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

Christiano007

Ich bin der champion

Iemand nog een goede site met velgjes voor de iets minder nieuwe auto?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

www.nijhofbanden.nl
www.wielengids.nl
www.velgenland.nl
www.fznederland.com
www.alcar.nl

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 79417 op 02-09-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Replica velgen hoeven niet perse van slechte kwaliteit te zijn, het gewicht van de meeste lichtmetalen velgen is hoger dan stalen velgen omdat er veel meer materiaal nodig is om genoeg sterkte te krijgen. OZ heeft bv. een aantal velgen die geperst zijn, deze zijn stukken lichter dan stalen velgen.

Wanneer je een replica velg balanceerd en er moet een flinke bonk lood aan dan is het slecht gesteld met de kwaliteit. Verder kan de kwaliteit van de laklaag nogal verschillen.

Ik heb al meerdere setjes replica velgen gehad en ben altijd tevreden geweest over de kwaliteit, de meeste replica's komen uit Italie.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20

Wom

Ik heb replicavelgen van RH (de Turborads) en de balans daarvan is niet alles, moesten een aantal stripjes lood op om deze helemaal gebalanceerd te krijgen. Wist ik van te voren overigens :) Hardheid en laklaag niks over te klagen, ze zien er nog zo uit als ik ze kocht :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
seq_uence schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:44:
De meeste replica's komen uit Italie.
De reden waarom ik er geen zou nemen als ze uit dat land komen. Italianen, ze moeten pizza's bakken en ontwerpen. Laat dat bouwen maar aan de Duitsers over. Die Italianen nemen het niet zo nauw :( Heb je voor 1500 euro aan aluminium velgen gekocht is de laklaag ronduit klote aangebracht :| Ga dan maar eens een nieuwe set proberen te bemachten :X

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 02-09-2006 18:32 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Tja, en Belgen moeten friet bakken en domme acties ondernemen.

Je hebt idd imitatie en imitatie, maar 't is nu ook weer niet zo slecht als men hier doet vermoeden hoor.
Dat 'imitatie' lak van mindere kwaliteit is vind ik sowieso al onzin. Lak is gewoon van slechte kwaliteit tegenwoordig, met dank aan alle milieueisen. Zodra je langs 'n stoeprand schaaft is je lak eraf, met alle gevolgen van alu-corrosie van dien.
Laat ze gewoon poedercoaten als je 't goed wilt hebben.

Onbalans kan idd in je velg zitten, maar net zo goed in je band. Een band 180 graden draaien kan wonderen verrichten.
Het prijsverschil zit 'm o.a. in het feit dat het (geen) merchandise is van 't automerk is.
Daarnaast bijv. is het materiaal van mindere kwaliteit (dwz meer alu benodigd voor dezelfde sterkte) dan het origineel, en is de afwerking misschien iets ruwer.
Noem maar op.
Er zullen altijd rotte appels tussen zitten, maar mijn ervaring is dat te verwaarlozen is. Als je ze niet gebalanceerd krijgt flikker je ze weer op de balie en eis je of je geld, of een stel fatsoenlijke velgen :Y)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Chevy454 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 18:31:
[...]

De reden waarom ik er geen zou nemen als ze uit dat land komen. Italianen, ze moeten pizza's bakken en ontwerpen. Laat dat bouwen maar aan de Duitsers over. Die Italianen nemen het niet zo nauw :( Heb je voor 1500 euro aan aluminium velgen gekocht is de laklaag ronduit klote aangebracht :| Ga dan maar eens een nieuwe set proberen te bemachten :X
Vooroordelen :z

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
ik heb enkele malen het varhaal gehoord over BMW replica elgen. Die bij hoge snelheden uit elkaar spatten.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Weet je dat de ubergeile Italiaanse Marzocchi veerpoten van 3000 euro gewoon in het Nederlandse Uden worden gebouwd bij HK? De Italianen kunnen er mooi ontwerpen, alleen hun mentaliteit staat mij niet aan. Dat merk je ook in de afwerking van de peperdure spulletjes. Ow wacht, jij bent een alfist.

[ Voor 27% gewijzigd door Chevy454 op 03-09-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik heb jarenlang dure sportfietsen verkocht, maar naast handgemaakte Amerikaanse frames zijn Italiaanse frames de best afgewerkte, ook inwendig. Idem wat betreft afmontages. Shimano (JAP) is functioneel en zeer netjes, Campagnolo (ITA) ziet er echter vele malen mooier uit, verfijndere techniek en net zo trefzeker als het gevestigde Shimano.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Zodra je langs 'n stoeprand schaaft is je lak eraf, met alle gevolgen van alu-corrosie van dien.
Volgens mij moet de eerste stoeprandbestendige lak nog uitgevonden worden, lijkt me weinig van doen te hebben met lak van tegenwoordig. En poedercoating krijg je er met een stoeprand ook wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

injectie schreef op zondag 03 september 2006 @ 10:49:
ik heb enkele malen het varhaal gehoord over BMW replica elgen. Die bij hoge snelheden uit elkaar spatten.
Dan moet die BMW op zijn minst door de geluidsbarrière zijn gegaan. Dat lijkt me wel heel erg stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Oscar Mopperkont schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:34:
[...]

Dan moet die BMW op zijn minst door de geluidsbarrière zijn gegaan. Dat lijkt me wel heel erg stug.
Als de velg niet goed is uitgebalanceerd, ook al is het verschil minimaal, dan kan de stres op het metaal bij een snelheid van 200+ km/h heel hoog worden, bij een poreus / gescheurd matriaal kan dat leiden tot een breuk. Bij een dergelijk hoge snelheid ontploft de velg letterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op zondag 03 september 2006 @ 14:34:
Wat dacht je van resonantie ten gevolg van een slechte balancering? Bij een motorblok kan je nog een balanceeras gebruiken, gaat nogal moeilijk bij een wiel :+
LeonM schreef op zondag 03 september 2006 @ 15:03:
Als de velg niet goed is uitgebalanceerd, ook al is het verschil minimaal, dan kan de stres op het metaal bij een snelheid van 200+ km/h heel hoog worden, bij een poreus / gescheurd matriaal kan dat leiden tot een breuk. Bij een dergelijk hoge snelheid ontploft de velg letterlijk.
Ontploffen is het strikt genomen niet, hij spat uit elkaar na eerst te vervormen in een radiale richting.
Hmm, volgens vandale is ontploffen wel goed als synoniem voor uit elkaar spatten.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 03-09-2006 16:12 ]

Pagina: 1