Toon posts:

Office loopt vast bij openen documenten (VPN)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende probleem,

Heb een vpn verbinding gemaakt tussen 2 vestigingen en deze werkt goed.
Printen, pingen en file browsen in verkenner doen het prima.
Alleen als ik in office ( word / excel) openen doe en dan naar de virtual network drive ga komt er een zandloper en loopt word / excel vast. Dit gebeurt ook als ik via netwerk ga als ik in de directory kom met die bestanden loopt word / excel vast.

2 weken geleden stonde beide pc's nog bij elkaar en was er geen probleem.
Ik had ergens gelezen dat je alle temp directory's moest legen en dat heb ik gedaan.

Iemand een idee?

ps: Weet niet of dit onder vpn of office valt.

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 10:44

BFS

Rude awakening

Begin eens met uitleggen wat voor VPN je gebruikt? Ik lees iets over virtual network drive? Wat voor OS-en praten we over? ADSL lijnen? SDSL lijnen?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
Sorry hier wat extra info:

Het gaat hier om een permanente VPN verbinding die word gemaakt via 2 draytek routers.
dus een Site to Site VPN
Hier staat een xp pro machine sp2
De hoofdvestiging met de bestanden heeft een DSL verbinding (quicknet) met het internet en ik gebruik hier voor de 2900 router van draytek.
Hier staat een xp pro machine Sp2

De andere vestiging heeft een ADSL verbinding (planet) met het internet en ik gebruik hier voor een 2800 router van Draytek.
Hier staat een xp pro machine sp2

Beide vestigingen hebben office 2003 sp2

De VPN werkt, Het probleem doet zich alleen met office programma's voor.

Voorbeeld: Als ik via verkenner naar de bestanden ga van de pc in de andere vestiging en die open werkt dit goed. Maar als ik dit via de openen van Word doe loopt Word vast

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 10:44

BFS

Rude awakening

Is het niet dat HP software probleem? Er is een bekend conflict met de HP Share-to-web software, uninstallen van de Share-to-web software verhelpt het probleem. Tevens is het probleem te verhelpen door een aanpassing in het register:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Shell Extensions\Cached]
"{A4DF5659-0801-4A60-9607-1C48695EFDA9} {000214E6-0000-0000-C000-000000000046} 0x401"=dword:00000001

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself