Ervaring/advies aanschaf printer

Pagina: 1
Acties:

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Ik ben al een tijdje uit de roulatie wat betreft printers aanschaffen; mijn laatste gekochte printer is een HP Deskjet 540 (Jeps, da was '95 ofsow, 700(!) gulden meen ik) Ik heb tussendoor nog wel eens een DJ 640 gekregen (oid) maar eigenlijk verder nooit de behoefte gehad aan een nieuwe. (school, werk, studentenvereniging kon ik altijd printen)

Nu zoek ik toch eigenlijk een nieuwe printer, en wou eigenlijk een beetje om advies vragen. :+

Wat moet ie kunnen?
  • CD/DVD media kunnen beprinten
  • Liefst fotoafdrukken (niet noodzakelijk) en als het kan randloos
  • Compatible met Cups (linux printing) zodat ik em ook aan mijn server kan knopen
Aantal ppm interesseerd me niet zoveel, evenals of het parallel of USB is, ingebouwde cardreader... 8)

Heeft er iemand een advies, ervaringen, die wel, die zeker niet...?

Thanks alvast... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 12:38
De canon Pixma IP4200 voldoet aan al je voowaarden, alleen CUPS weet ik niet 100% zeker

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 19:13
CUPS is grotendeels een print server (en op meer platforms dan Linux beschikbaar) - CUPS ondersteunt je printer wel als er een driver voor is. ;) Over het algemeen is Canon en printen onder iets anders dan Windows een drama, maar voor de Pixma IP4200 zijn toevallig officiële (maar unsupported) drivers van Canon: http://www.canon-europe.com/Support/Software/Linux/

Compatibiliteit met andere printers kun je checken op: http://www.linuxprinting.org

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Topicstarter
Ik was em al aan het checken, en kwam via Linuxprinting.org al bij de Canon site uit... ;)

Ik vroeger wel eens bij iemand een Canon moeten installeren, maar dat was een drama, is dat inmiddels al verbeterd...?

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.