Ik wil een zelf geschreven SQL Query uitvoeren op een tabel uit een dataset.
Dus de data uit de tabel filteren d.m.v. een SQL Query.
De resultaten moeten in een datagrid te zien zijn.
Dit is wat ik heb geprobeerd en zal aardig in de richting zitten maar net een klein dingetje ofzo niet goed hebben gedaan:
Ik krijg geen foutmeldingen maar de datagrid is leeg, geen resultaten, terwijl als ik de query in access uitvoer ik 1 record krijg, dus het ligt niet aan de SQL Query.
Ik heb op msdn gezocht en kom bijna hetzelfde tegen alleen dan in sqladapters en sqlconnection.
Ik hoop dat iemand mij spoedig kan helpen want ik moet het vandaag af hebben
Dus de data uit de tabel filteren d.m.v. een SQL Query.
De resultaten moeten in een datagrid te zien zijn.
Dit is wat ik heb geprobeerd en zal aardig in de richting zitten maar net een klein dingetje ofzo niet goed hebben gedaan:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Dim connectionString As String = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=db.mdb" Dim cn As New OleDb.OleDbConnection(connectionString) cn.Open() Dim queryString As New OleDb.OleDbCommand("SELECT * FROM tabel WHERE attribuut = blabla", cn) Dim adapter As New OleDb.OleDbDataAdapter(queryString) Dim ds As New DataSet adapter.Fill(ds, "tabelnaam") cn.Close() datagrid.DataSource = ds |
Ik krijg geen foutmeldingen maar de datagrid is leeg, geen resultaten, terwijl als ik de query in access uitvoer ik 1 record krijg, dus het ligt niet aan de SQL Query.
Ik heb op msdn gezocht en kom bijna hetzelfde tegen alleen dan in sqladapters en sqlconnection.
Ik hoop dat iemand mij spoedig kan helpen want ik moet het vandaag af hebben