de titel is vrij duidelijk lijkt mij. Is het mogelijk om over een gprs verbinding te bellen. Een soort skype voor mobiele telefoons. Zelf heb een n70 dus symbian en mij vriendin een mda vario allebei met t mobile pocket internet totaal. Dus onbeperkt data verkeer. Maar bestaan hier dus software voor, voor zowel symbian als windows mobile os. Via google werd ik niet veel wijzer
skype voor mobieltjes bestaat.
tevens zijn er tientallen pocketpc voip producten. even zoeken op het net.
Inderdaad, echter leent GPRS snelheid hier zich niet voor. Dit betekent dat je minimaal EDGE of UMTS nodig hebt om te kunnen VOIPen, met wat voor prog dan ooksariel schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:00:
skype voor mobieltjes bestaat.
Verwijderd
Door jouw topic titel dacht ik dat het al mogelijk zou zijn om via gprs te bellen en dat je daar over wilde discussieren. Helaas wilde je slechts de vraag stellen of het al mogelijk is om via gprs te bellen. Dan zal ik je een tip geven: De meeste talen bevatten dingen die leestekens heten. In het Nederlands kan je een '?' achter een zin of zelfs topic titel zetten om duidelijk te maken dat het hier om een vraag gaat.
Gratis bellen over GPRS/EDGE/UMTS zou alleen kunnen als je dataverkeer niets kost. Gezien de tarieven voor dataverkeer op dit moment is het in de meeste gevallen goedkoper om gewoon via GSM te bellen, met als mogelijke uitzondering bellen naar het buitenland.
Gratis bellen over GPRS/EDGE/UMTS zou alleen kunnen als je dataverkeer niets kost. Gezien de tarieven voor dataverkeer op dit moment is het in de meeste gevallen goedkoper om gewoon via GSM te bellen, met als mogelijke uitzondering bellen naar het buitenland.
Je hebt al onbeperkt GPRS bij T-Mobile en Telfort. Echter zit je nog steeds met de snelheid die niet geschikt is, dus dat is nog niet eens zo een probleem. Het is idd nooit gratisVerwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:32:
Door jouw topic titel dacht ik dat het al mogelijk zou zijn om via gprs te bellen en dat je daar over wilde discussieren. Helaas wilde je slechts de vraag stellen of het al mogelijk is om via gprs te bellen. Dan zal ik je een tip geven: De meeste talen bevatten dingen die leestekens heten. In het Nederlands kan je een '?' achter een zin of zelfs topic titel zetten om duidelijk te maken dat het hier om een vraag gaat.