Toon posts:

speedtouch 546 voledige router/gateway?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier bij kennisen die graag hun nieuwe kabel internet (upc) aansluiting willen gaan delen door het hele huis. Nu hebben ze ooit adsl gehad in een andere woning en vandaaruit een speedtouch 546 modem/router overgehouden die ze graag willen gebruiken als router voor het hele huis (financieel niet in de gelegenheid om een router/hub te kopen).

Ik heb al een beetje op internet gekeken, maar kan niet echt vinden of dat mogelijk is noch dat het niet mogelijk is. Mijn vraag is dus kan dit uberhaubt of moet er echt een normale router/hub worden aangeschaft?

De situatie zal als volgt moeten lopen inweze:

code:
1
2
3
upc-modum -> speedtouch 546 ----------- pc1
                                              ----------- pc2
                                              -----------  pc3

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:57
White Tiger

Dit is gewoon mogelijk met de 546 je hoeft hiervoor niets speciaals aan te schaffen
gewoon de pc's op het modem verbinding en voila met de 546 kan iedereen op internet
(want de 546 is een router/modem)

Mvg

Amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik denk het niet, de 546 is volgens mij modem + router in 1 apparaat voor ADSL. Je zal toch ergens een coax kabel ergens moeten inproppen. Ik weet niet zeker of je de moden functie kan uitschakelen in de 546, zoja, dan is het nog even pielen en proberen voordat dat werkt.

Instagram / YouTube

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je kunt het gewoon proberen, hint: met telnet kun je veel meer instellen in de 546.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

heeft dit ding dan wel een ethernet WAN aansluiting? Zo nee, gaat het natuurlijk niet werken. De LAN poorten zullen dan alleen als switch werken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
nietvozover ik kan vinden. Ja de adsl connector is wan,maar de eth poorten wordenalleen als zijnde lan aangegeven :(
Pagina: 1