[XP] voor login elke keer reboot

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik heb hier een pc van een vriend staan waar ik al een poosje mee aan het martelen ben.

De pc blijft telkens rebooten, zo opeens van de 1 op de andere dag. Je start de computer de bios komt tevoor schijn daarna het windows logo en op het moment dat hij eigenlijk moet overschakelen naar het inlogvenster krijg ik een reboot.

Wat heb ik gedaan:
- memtest een paar uur laten draaien geen fouten.
- geprobeerd windows in veilige modus op te starten.
- laatst bekende configuratie geprobeerd
- opstarten van een windows knoppix cd resulteerd ook in reboots
- herinstallatie van windows de ene keer krijg ik tijdens het laden van diverse stuurprogramma's een reboot, de andere keer is het wanneer het installatie menu op 39 minuten staat (in het begin van de installatie procedure).

De pc betreft een:

Amd 2000+
80 GB maxtor schijf
Asus A7v333 moedebord
ATI grafische kaart kan type niet zo snel zien
512 mb geheugen (1 reepje)
Samunsg dvd speler die defect is, heb ik niet aangesloten
voeding is een standaard Norrod voeding aangezien de pc daar ook geassembleerd is
onboard geluids kaart
en een standaard 5.1 geluidskaat, is overbodig dus deze wil ik er ook uit halen

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-03 16:20
Lijkt op het probleem dat ik eerder wel eens had, kwam er uiteindelijk op neer dat mijn koeler niet goed werkte, en door een te hoge CPU temperatuur alles overnieuw opstartte. Anders kan het een probleem met je videokaart zijn, probeer anders die tijdelijk te vervangen met een andere.

Verwijderd

ik zou de CPU ventilator eerst even grondig uitstoffen.

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 09:33
Anders moet je bij het opstarten van windows op F8 drukken en dan kiezen voor de optie niet reboten bij crash. Als windows dan crashed kun je zien waardoor dat komt.

Ik heb dit zelf ook gehad, en ik kreeg de melding "UNMOUNTABLE_BOOT_DEVICE", na een fixboot, fixmbr en een chkdsk /f deed ie het weer.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 08:45
mischien voeding die niet meer optimaal is of ventilators,
stroom kabels waarvan de penetjes niet goed meer aansluiten op de hardware dus slecht contact.
maar het meest logische lijkt mij wat wpmproductions zegt.
dacht voor als dat het niet is kun je dit nog controleren.
succes

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-03 10:35
dat zou niet mogen uitmaken, aangezien knoppix er ook last van heeft. Ik denk dat het een processor is die te heet word. Even goed schoonmaken en nieuwe koelpasta erop lost het denk ik wel op.

Computer says no

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik ga even jullie adviezen opvolgen en kom er op terug.. bedankt alvast.

edit:
Heb koelers uitgespoten met compressor, alles stof eruit, bekabeling nagekeken alles werkt goed. CPU wordt goed herkend in de bios. Ik zou het niet meer weten. Wann ik een nieuwe install doe blijft hij nu weer hangen bij het blauwe scherm waar windows de stuurprogramma's laadt. Zijn er misschien test progjes voor onder DOS? Ik meende dat HP altijd zoiets had. Kijken of die misschien iets aangeven...

Memtest deed gewoon goed, gaf ik al eerder aan...

[ Voor 86% gewijzigd door Binnetie op 01-09-2006 19:06 ]

Pagina: 1