Ik heb hier een pc van een vriend staan waar ik al een poosje mee aan het martelen ben.
De pc blijft telkens rebooten, zo opeens van de 1 op de andere dag. Je start de computer de bios komt tevoor schijn daarna het windows logo en op het moment dat hij eigenlijk moet overschakelen naar het inlogvenster krijg ik een reboot.
Wat heb ik gedaan:
- memtest een paar uur laten draaien geen fouten.
- geprobeerd windows in veilige modus op te starten.
- laatst bekende configuratie geprobeerd
- opstarten van een windows knoppix cd resulteerd ook in reboots
- herinstallatie van windows de ene keer krijg ik tijdens het laden van diverse stuurprogramma's een reboot, de andere keer is het wanneer het installatie menu op 39 minuten staat (in het begin van de installatie procedure).
De pc betreft een:
Amd 2000+
80 GB maxtor schijf
Asus A7v333 moedebord
ATI grafische kaart kan type niet zo snel zien
512 mb geheugen (1 reepje)
Samunsg dvd speler die defect is, heb ik niet aangesloten
voeding is een standaard Norrod voeding aangezien de pc daar ook geassembleerd is
onboard geluids kaart
en een standaard 5.1 geluidskaat, is overbodig dus deze wil ik er ook uit halen
De pc blijft telkens rebooten, zo opeens van de 1 op de andere dag. Je start de computer de bios komt tevoor schijn daarna het windows logo en op het moment dat hij eigenlijk moet overschakelen naar het inlogvenster krijg ik een reboot.
Wat heb ik gedaan:
- memtest een paar uur laten draaien geen fouten.
- geprobeerd windows in veilige modus op te starten.
- laatst bekende configuratie geprobeerd
- opstarten van een windows knoppix cd resulteerd ook in reboots
- herinstallatie van windows de ene keer krijg ik tijdens het laden van diverse stuurprogramma's een reboot, de andere keer is het wanneer het installatie menu op 39 minuten staat (in het begin van de installatie procedure).
De pc betreft een:
Amd 2000+
80 GB maxtor schijf
Asus A7v333 moedebord
ATI grafische kaart kan type niet zo snel zien
512 mb geheugen (1 reepje)
Samunsg dvd speler die defect is, heb ik niet aangesloten
voeding is een standaard Norrod voeding aangezien de pc daar ook geassembleerd is
onboard geluids kaart
en een standaard 5.1 geluidskaat, is overbodig dus deze wil ik er ook uit halen