[mysql] geen apple wel apple hd

Pagina: 1
Acties:

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07-2025
Het volgende: iBook werkt niet meer goed. HD eruitgehaald en nu wil ik een Mysql DB die op deze hd stond graag terugvinden (en overzetten naar een ubuntu install).

Om te beginnen, waar vind ik de mysql databases. (zit nu op een andere apple, hd in een bay). Als ik hem vind de vraag om je de database gewoon naar Ubuntu kunt 'kopieren'.

Update:
Ik ben iets verder. Je kunt via je terminal naar je HD gaan (/Volumes/<naam externe hd>). (hiervoor moet je root zijn dus su + password)

Vervolgens ga je naar usr/local/mysql/data en hier vind je alle databases

Update 2:
Vervolgens zeg je mv /<databasenaam>/Users/<applegebruikersnaam>/Desktop
Je database komt op de desktop van je apple te staan. Nu kijken of we dit in Ubuntu kunnen krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door Ma_rK op 01-09-2006 14:09 ]

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ma_rK schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:40:
Het volgende: iBook werkt niet meer goed. HD eruitgehaald en nu wil ik een Mysql DB die op deze hd stond graag terugvinden (en overzetten naar een ubuntu install).

Om te beginnen, waar vind ik de mysql databases. (zit nu op een andere apple, hd in een bay). Als ik hem vind de vraag om je de database gewoon naar Ubuntu kunt 'kopieren'.

Update:
Ik ben iets verder. Je kunt via je terminal naar je HD gaan (/Volumes/naam externe hd). (hiervoor moet je root zijn dus su + password)

Vervolgens ga je naar usr/local/mysql/data en hier vind je alle databases
Even teren op mijn Windows kennis, de data bestaat uit een aantal bestanden als ibdata1, en ib_logfile.x enzo, en een aantal mappen met bestanden waarin de structuur van de database in opgeslagen is.

Deze mappen kun je gewoon kopieëren naar -ik vermoed- elk OS.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb juist gehoord dat die binary bestanden per MySQL platform en versie kunnen verschillen. Als het kan zou ik proberen van die iBook schijf te booten (moet kunnen als je hem via firewire aangesloten hebt) en een dump van de database te maken. Dan weet je zeker dat het werkt.