Toon posts:

dell 9150 .. ok pc'ke?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje twijfel denk ik dat ik toch voor een nieuwe desktop ga ipv een laptop..
Wat vinden jullie van dit pc'ke: t'is een dell 9150 voor 1560€:

Intel® Pentium® D 945 Dual Core Processor (3.40GHz, 800MHz fsb, 2x2MB cache)
Legitieme Windows® XP Professional SP2 met backup media CD
Nederlandse taal
1 Jaar Collect & Return service
2048MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x1024) Geheugen
250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache
No Secure Data Software
16x max. DVD+/-RW Drive
256MB nVidia™ GeForce 7900GS graphics card
Dell 19" (48cm) Value Flat Panel Monitor, midnight grey - 196FP
Geintegreerde Audio with Dolby Digital 7.1 capability
Dell 5650 5.1 Surround Luidsprekers Systeem
Logitech LX700 draadloos toetsenbord & muis - Belgian (AZERTY)
Muis reeds inbegrepen in draadloos toetsenbord
No Floppy Drive
Geen Modem
Microsoft® Works 8

Eigenlijk had ik een budget van +/- 1400 euro, maar dit kan ik er nog wel net aangeven..
Vinden jullie dit ok.. of hadden jullie toch jullie bedenkingen erbij?
Bedankt !!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom wil je weten of wij het ok vinden, het gaat er toch om wat jij er van vind met jou eisen? Waar zijn je specifieke vragen?
Lees anders Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? eens door.

Persoonlijk zou ik nooit bij Dell kopen, zelf samenstellen kan veel goedkoper.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 01-09-2006 13:43 ]

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
idd, zelf samenstellen is veel goedkoper en gebalanceerder

je moet eerst bedenken wat je ermee wilt doen en hoeveel geld je er voor over hebt
als je dat niet vertelt kunnen wij je ook niet helpen,
maar ga niet naar dell want dan ben je zo 200euries meer kwijt

Verwijderd

Ik wil niet veel zeggen maar probeer ook eens iets zelf samen te stellen. Voor dat geld kun je iets veel snellers maken en nog laten assembleren ook.

Edit: weer is te laat

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik heel weinig van pc's afken ..
Het zou voornamelijk zijn voor thuis gebruik - muziek downloaden en kopieren.. en af en toe spelletjes erop kunnen spelen!

Ik denk dan maar dat het beter is om nu ietsje duurder te gaan omdat het anders binnen het jaar weer te verouderd is om er iets mee te doen..

Ik heb 4 jaar geleden een Packard Bell gekocht gehad, wat is me dat voor rommel.. juist na 1 jaar, werd hij te warm, die is 2x geherinstalleerd moeten worden, en dat allemaal door een winkel want ik ken er te weinig van af. Momenteel gaat hij zo traag.. Opstarten duurt 10 min!

Ik wil ergens een systeem kopen waar ik niet al te veel meer moet doen , buiten een programmatje installeren. Daarom was ik op Dell gaan kijken, een collega had daar besteld en was er best tevreden.

Mmh ok, en waar moet ik dan iets laten samenstellen? Een winkel gewoon binnenstappen of zo?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 13:54 ]

Verwijderd

Antec Sonata II, Zwart € 112,79 € 112,79 Verwachte levertijd : 2-3 dagen, verwijder
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 329,55 € 329,55 Verwachte levertijd : 14 dagen verwijder
G.Skill F2-4200PHU2-2GBNT, 2048 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 2 x € 157,44 € 157,44 Verwachte levertijd : 14 dagen verwijder
GigaByte GA-965P-DS3, Retail € 150,34 € 150,34 levertijd : verwijder
BenQ FP93GX, 19 inch, Zilver, zwart € 277,98 € 277,98 Verwachte levertijd : 2-3 dagen, verwijder
Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 rpm, 8 MB, Serial ATA300 € 76,46 € 76,46 Verwachte levertijd : 2-3 dagen, verwijder
Asus EN7900GT /2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16

Totaal € 1362,46

Dit is een basis opzetje. Toetsenbord, muis en speakers moet je zelf maar zoeken. Prijzen komen bij azerty.nl vandaan

Edit: dit is dus 2x zo snel als het dell gevalletje.

Edit 2: Ja je kan bijvoorbeeld naar de betere computerwinkel gaan (liever niet de mycom die zijn zo duur)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 13:55 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:53:
Omdat ik heel weinig van pc's afken ..
Het zou voornamelijk zijn voor thuis gebruik - muziek downloaden en kopieren.. en af en toe spelletjes erop kunnen spelen!

Ik denk dan maar dat het beter is om nu ietsje duurder te gaan omdat het anders binnen het jaar weer te verouderd is om er iets mee te doen..

Ik heb 4 jaar geleden een Packard Bell gekocht gehad, wat is me dat voor rommel.. juist na 1 jaar, werd hij te warm, die is 2x geherinstalleerd moeten worden, en dat allemaal door een winkel want ik ken er te weinig van af. Momenteel gaat hij zo traag.. Opstarten duurt 10 min!

Ik wil ergens een systeem kopen waar ik niet al te veel meer moet doen , buiten een programmatje installeren. Daarom was ik op Dell gaan kijken, een collega had daar besteld en was er best tevreden.

Mmh ok, en waar moet ik dan iets laten samenstellen? Een winkel gewoon binnenstappen of zo?
Ja, stap een winkel binnen, laat je adviseren, laat prijsopgaves maken, en lees je eens in over hardware.

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11-2025
Voor het zelfde geld heb je een 2x zo snelle PC, gewoon zelf samenstellen dus.

Verwijderd

Topicstarter
Okido, raad aangenomen. Heb een mailtje gestuurd naar een pc-winkel in mijn omstreken.. hopelijk mailen ze me snel hierover terug, want mijn andere pc is naar de *bom*.
Ik kan jammer genoeg niet persoonlijk gaan deze week want ik moet steeds werken, incl. zaterdag.

Afwachten maar, wordt vervolgd

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kan ook gewoon je oude pc proberen overnieuw te installeren...

Heeft ook een computer!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Bertus schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:18:
Je kan ook gewoon je oude pc proberen overnieuw te installeren...
Ja precies, zelfs een pc van 5 jaar oud wil nog wel meekomen (iig sneller opstarten dan 10 minuten ;)) Enige wat je moet doen is je documenten opslaan op cd of losse harddisk zodat je hem leeg kan gooien, dat moet je neem ik aan ook doen als je een nieuwe pc koopt en je spullen daarheen wil kopieren.

Je kan dan altijd nog een nieuwe kopen maar dan zit je tenminste niet op hete kolen.

Zodra je spullen veilig staan kan je de windows cd erin gooien en de installatie doen, die is toch zo simpel als wat. Je kan pas zeggen dat je het niet kan als je het ook echt geprobeerd hebt :)

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-11-2025
Hoop niet dat iemand dit offtopic beschouwd, maar als je omgeving Ede / Wageningen woont wil ik je er best mee helpen, ik bouw vaak systemen voor vrienden van m'n ouders e.d....

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

p0esje, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.