Modem en router vervangen door Modem/router in 1

Pagina: 1
Acties:
  • 796 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05
Na ongeveer 12 chat-sessies met Linksys medewerkers over 1 en hetzelfde probleem dat ik hier thuis heb, kwam ik tot de oplossing om mijn huidige modem (speedtouch 510) en router (WRT54G) overboord te gooien en te vervangen door 1 wireless modem/router.

Omdat ik over de configuratie van mijn huidige router erg tevreden ben, wil ik ook graag weer een linksys product. Mede ook door de 24-uurs service via live chat-sessies die Linksys biedt.

Maar nu adviseerde de medewerker van linksys mij de WAG54G. Dus ik zo eens wat gezocht hier op got, maar de laatste berichten daarover zijn al bijna 2 jaar gedateerd.

Daarom vroeg ik mij af of dat product zelf misschien niet al wat gedateerd is.

Dus is de WAG54G nog steeds aan te bevelen?
Zijn er misschien betere producten (van Linksys) in omloop?

Verdere info:
ADSL van Planet Internet
3012/512 kbit/sec
Wireless is een must

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 10:55
Ik heb deze combi ook, wat is precies het probleem? Ik heb goede ervaring met de WRT54GS en daarnaast kijk even op de LS site, daar staan de (nieuwe) modellen...

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Ik vind het vreemd dat die combinatie niet zou werken, wellicht is de speedtouch niet jofel meer?
Wellicht kan je iets meer uitwijden over wat voor probleem je hebt?

Ik heb vele malen de configuratie speedtouch met of accesspoint (wap54g) of router (wrt54g) geplaatst en eigenlijk weinig problemen gehad.

Die WAG54G heeft daarentegen wel aardig wat problemen op geleverd met connecties, wegvallen van het verbindingen etc.

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

• dailyleaf
Internet werkt gewoon perfect alleen is er probleem waar ik al jaren last van heb en als enige oorzaak heeft dat ik 2 routers achter elkaar heb.

Probleem ontstaat namelijk bij het hosten/joinen van een online strategy game.
Ben hier al 2 jaar mee aan de gang, maar een oplossing lijkt er niet te zijn met de apparaten die ik nu heb.

Liever geen suggesties om het probleem op te lossen met de huidige apparatuur, want het is echt onmogelijk. Geloof me daarin maar.

Andere is dat de speedtouch 510 nogal wat te wensen over laten mbt poortmappen. Er is een maximum van 64 poorten om te mappen en geen optie tot port-ranges.
Dat is de reden dat ik ook die graag vervangen wil hebben.

Dus mijn vraag: zijn er suggesties over een modem/router die beide apparaten kan vervangen?
Het liefst een Linksys product, maar als er erg goede reviews zijn over andere merken hoor ik die ook graag.

Verwijderd

Ik heb zelf de LinkSys WAG200G(ADSL+router+WAP) en die doet het prima als vervanging van m'n Orange LiveBox :) (die laatstgenoemde leverde zoveel frustraties op dat ik er liever niet over praat :P)

Het enige minpuntje is dat m'n snelheid ongeveer 10% lager is(1.2MByte per seconde -> 1MByte per seconde download), maar dat heeft vast te maken met een of andere instelling die ik niet goed heb (of een hack in de LiveBox om de performance te verbeteren).

Verwijderd

Speedtouch is echt een van de betere en stabielere modems.

Ik draai dat hier ook icm een 54GS en heb alleen de S variant omdat deze meer geheugen heeft voor de toekomst.

Boosten doe je toch met HyperWRT en of je dan een G of een GS hebt maakt niet uit.

Ik zou de Speedtouch maar eens controleren. Ze kunnen wel eens overlijden.

• dailyleaf
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:35:
Ik heb zelf de LinkSys WAG200G(ADSL+router+WAP) en die doet het prima als vervanging van m'n Orange LiveBox :) (die laatstgenoemde leverde zoveel frustraties op dat ik er liever niet over praat :P)

Het enige minpuntje is dat m'n snelheid ongeveer 10% lager is(1.2MByte per seconde -> 1MByte per seconde download), maar dat heeft vast te maken met een of andere instelling die ik niet goed heb (of een hack in de LiveBox om de performance te verbeteren).
Klinkt als een mooie oplossing. Kan iemand uitsluitsel geven of dit apparaat ook met Planet Internet ADSL compitable is?
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:50:
Speedtouch is echt een van de betere en stabielere modems.

Ik draai dat hier ook icm een 54GS en heb alleen de S variant omdat deze meer geheugen heeft voor de toekomst.

Boosten doe je toch met HyperWRT en of je dan een G of een GS hebt maakt niet uit.

Ik zou de Speedtouch maar eens controleren. Ze kunnen wel eens overlijden.
Mijn speedtouch is zo stabiel als wat en ook helemaal niets mis mee. Het is alleen net dat kleine ene dingetje waarbij niet zozeer de speedtouch niet meewerkt, maar waarbij mijn netwerk situatie niet meewerkt.

Verwijderd

dailyleaf schreef op zondag 03 september 2006 @ 02:08:
[...]
Klinkt als een mooie oplossing. Kan iemand uitsluitsel geven of dit apparaat ook met Planet Internet ADSL compitable is?
Bij de Wizard van de modem kan je enkel KPN, BBNED en OfficeDSL kiezen, maar zelf heb ik ook een andere provider (Wanadoo ADSL Family, nu Orange geworden) en dat werkt prima. Mogelijk kan jij gewoon "KPN" kiezen als instelling, maar indien dit niet werkt, dan kan je gewoon deze pagina raadplegen:
http://www.yabu.nl/default.asp?mode=provider&item=20

Daar staat dat je de modem moet instellen op ADSL2 en dat VPI en VCI respectievelijk 8 en 48 moeten zijn. De DNS servers moet je waarschijnlijk niet invullen, omdat die meestal automatisch worden gevonden door de modem.
PS: die ADSL2, VPI en VCI zijn zelfs gewoon in te stellen op de allereerste pagina die je krijgt als je de configuratie van je modem/router in je webbrowser opent.

Als je wil zien hoe je dit moet instellen op die modem, dan kan je me een DM sturen en dan geef ik je m'n MSN/ICQ/Jabber account. Dan zorg ik er wel voor dat je even op afstand op m'n modem kan inloggen in je browser :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2006 12:04 ]

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

dailyleaf schreef op zondag 03 september 2006 @ 01:24:
Liever geen suggesties om het probleem op te lossen met de huidige apparatuur, want het is echt onmogelijk. Geloof me daarin maar.
Tja, je bent hier bij tweakers :) Duss... Is het probleem dat je van je Speedtouch 510 een intern ip adres (192.168...) krijgt ipv het WAN ip adres? (Dus de modem gedraagt zich meteen als een 1-poorts router?)

Zoja, dat probleem had ik ook, maar ik heb er een andere config op geflashed en dat probleem heb ik nu niet meer... Mijn router (ook een linksys) krijgt gewoon het internet ip adres.

drs. Kama

• dailyleaf
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:02:
[...]

Bij de Wizard van de modem kan je enkel KPN, BBNED en OfficeDSL kiezen, maar zelf heb ik ook een andere provider (Wanadoo ADSL Family, nu Orange geworden) en dat werkt prima. Mogelijk kan jij gewoon "KPN" kiezen als instelling, maar indien dit niet werkt, dan kan je gewoon deze pagina raadplegen:
http://www.yabu.nl/default.asp?mode=provider&item=20

Daar staat dat je de modem moet instellen op ADSL2 en dat VPI en VCI respectievelijk 8 en 48 moeten zijn. De DNS servers moet je waarschijnlijk niet invullen, omdat die meestal automatisch worden gevonden door de modem.
PS: die ADSL2, VPI en VCI zijn zelfs gewoon in te stellen op de allereerste pagina die je krijgt als je de configuratie van je modem/router in je webbrowser opent.

Als je wil zien hoe je dit moet instellen op die modem, dan kan je me een DM sturen en dan geef ik je m'n MSN/ICQ/Jabber account. Dan zorg ik er wel voor dat je even op afstand op m'n modem kan inloggen in je browser :)
Zeer interressante website. _/-\o_
Ga hem vandaag bij Routershop bestellen en hoop hem zo snel mogelijk binnen te hebben.
Blijkt het uiteindelijk niet te werken zal ik je wel toevoegen.
Kama schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:08:
[...]

Tja, je bent hier bij tweakers :) Duss... Is het probleem dat je van je Speedtouch 510 een intern ip adres (192.168...) krijgt ipv het WAN ip adres? (Dus de modem gedraagt zich meteen als een 1-poorts router?)

Zoja, dat probleem had ik ook, maar ik heb er een andere config op geflashed en dat probleem heb ik nu niet meer... Mijn router (ook een linksys) krijgt gewoon het internet ip adres.
Heb mijn router al als bridge gehad en dhcp spoofing gebruikt. Als ik zeg geloof me, geloof me dan ook. Dit is echt niet te verhelpen.

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

dailyleaf schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:26:
[...]
Heb mijn router al als bridge gehad en dhcp spoofing gebruikt. Als ik zeg geloof me, geloof me dan ook. Dit is echt niet te verhelpen.
Hee ik probeer alleen maar te voorkomen dat je zinloos geld uitgeeft. :( Mja, je moet het zelf weten. Als je wilt dat mensen dingen van je aannemen, moet je niet bij GoT zijn.

drs. Kama

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Al geprobeerd om je speedtouch gewoon als router te gebruiken? En je linksys router dan als switch in te zetten... In de speedtouch kan je meer instellen dan je denkt, vooral via de console (telnet).

If I can't fix it, it ain't broken.

• dailyleaf
Kama schreef op zondag 03 september 2006 @ 12:53:
[...]
Hee ik probeer alleen maar te voorkomen dat je zinloos geld uitgeeft. :( Mja, je moet het zelf weten. Als je wilt dat mensen dingen van je aannemen, moet je niet bij GoT zijn.
2 jaar geleden had ik misschien de gedachte kunnen hebben dat ik zinloos geld zou uitgeven.
Nu, na veel geprobeerd te hebben, ben ik gewoon tot de conclusie gekomen dat ik beter een adsl modem/router kan nemen.

Heb namelijk hier al een topic over het probleem gestart zonder resultaat.
Zoals ik al vermeld had, 12 chat-sessies met Linksys medewerkers die het uiteindelijk ook niet konden oplossen.
Klasgenoten van de ICT-opleiding hier thuis gehad en laten kijken. Ook zonder resultaat.
5 soorten firmware gebruikt op mijn linksys wrt54g, van oude tot nieuwe en gekraakte.
Mijn speedtouch gebruikt als bridge ipv standaard.
Mijn speedtouch op dhcp spoof gezet.
Maar allemal zonder resultaat.

Het spijt me dat ik bot uit de hoek kom als iemand het weer eens probeert op te lossen.
Maar na al die tijd ben ik het verhelpen moe en heb liever een andere oplossing.

Verwijderd

Als je online strategy Generals is heb je gewoon pech. Ook ik heb diverse combi's geprobeerd. Ook Linksys producten en zelfs een Cisco. Bij sommige mensen gaat het perfect, bij mij is het altijd mis na engie tijd. Zelfs op Lan heb ik problemen.

Generals is een geweldig spel alléén multiplayer is het gewoon niet goed.

• dailyleaf
Borizz schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:02:
Al geprobeerd om je speedtouch gewoon als router te gebruiken? En je linksys router dan als switch in te zetten... In de speedtouch kan je meer instellen dan je denkt, vooral via de console (telnet).
Ook via console is 64 poorten een maximum.
Bij een strategy game moet je al snel een port-range van meer dan honderd poorten opgeven.
Wat er dan dus op neer komt dat je die computer als default server moet opgeven.
En daarbij heb ik die situatie al geprobeerd, en de strategy games werken dan nog steeds niet.
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:14:
Als je online strategy Generals is heb je gewoon pech. Ook ik heb diverse combi's geprobeerd. Ook Linksys producten en zelfs een Cisco. Bij sommige mensen gaat het perfect, bij mij is het altijd mis na engie tijd. Zelfs op Lan heb ik problemen.

Generals is een geweldig spel alléén multiplayer is het gewoon niet goed.
Het gaat om de hele C&C serie. Niet specefiek Generals.

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb je ook al sip spoofing geprobeerd?

• dailyleaf
Gertjan! schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:42:
Heb je ook al sip spoofing geprobeerd?
Dat is hetgeen als je dhcp spoofing gebruikt op je speedtouch. Ja dus.

Mag de discussie weer teruggaan naar het gebruik van een modem+router in 1. Product ervaringen en aanbevelingen.

Pagina: 1