Ik heb een WD Net Center in mijn huis aangesloten op een switch die hem zijn eigen IP toekent. Hierdoor zou je hem in princiepe ook van buitenaf moeten kunnen bereiken. Vanaf mijn werk kan ik er ook gewoon op komen door \\\[IP-Adres] in te typen. Maar vanaf andere plekken lukt het niet om op de schijf zelf te komen wel gewoon op de instellingen pagina (deze bereik je gewoon door het IP-Adres in te typen in je browser). Iemand enig idee waarom het op mijn werk wel lukt en ergens anders niet?
gebruik je thuis wel het interne ip-adres?
Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.
Thuis waar de Net Center staat heb ik internet waarbij ik 7 IP-adressen gekregen waarvan de switch er 6 aan pc's toekent en een aan de Net Center. Op mijn werk zit ik volgens mij gewoon binnen een netwerk achter een router IP daar begint namelijk met (192.168.xxx.xxx) en daar lukt het dus wel, terwijl het vanaf mijn ouders huis, waar ik ook een lokaal IP heb (ook achter een router), het niet lukt.
Een fatsoenlijke provider voor consumenten iig. blokkeert NETBIOS verkeer, en dat is maar goed ook.
Daardoor werkt het bij je ouders niet, is niks aan te doen.
Je zult dan met FTP moeten werken bijv.
Daardoor werkt het bij je ouders niet, is niks aan te doen.
Je zult dan met FTP moeten werken bijv.
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.