Toon posts:

[P2P] Nat fout Azureus

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het poortmappings-verhaal doorgelezen, ik heb meerdere programmatjes gedownload, ik heb gegoogled, ik heb geprobeerd, ik heb gereset, enig wat ik niet heb gedaan is slagen...

Als ik het goed begrijp moet ik Azureus een poort toewijzen, std 6881, maar die schijnt niet goed te zijn en moet ik dus andere poorten 'forwarden', open zetten.

Ik heb 192.168.0.1. gebruikt om bij mn router te komen en daar het een en ander bij User-Defined
Virtual Servers in te stellen zoals men mij op www.portforward.com heeft uitgelegd.

Diezelfde poorten heb ik bij de Windows Firewall laten accepteren (gehele firewall staat uit overigens).

Wat bij portforward.com uitgelegd werd (gesorteerd op applicatie die je wilt downloaden) moest ik een aantal (5) settings instellen en enablen, sommige TCP sommige UDP, rond de 49001, 49002 en 49124.

Welke poort ik ook bij Azureus instel, hij blijft geel.

Toen las ik van het, beetje omstreden, DMZ, wat als ik het goed begrijp simpelweg betekend dat alles en iedereen in en uit kan lopen en 0,0 tegengehouden/geblocked wordt.
Ook dit instellen had geen resultaat op de smilies in Azureus en bij het testen van luisterpoorten bleef keer op keer de NAT-fout komen.

'T is een stomme beginners vraag, maar aangezien er niet iets als een "Groot beginners topic" is post ik het toch maar, ik ben nu met dit stomme geintje bijna 2 uur bezig geweest en 0,0 vooruitgang geboekt terwijl het me toch echt heel simpel lijkt.

Kan iemand mij:
- Een poort nummer geven dat ik aan Azureus moet vertellen
- Uitleggen hoe ik die poort kan forwarden

Router:
Sitecom DC-201

XPpro SP2

MSN mag ook, dax-bij-vanhonk.net

Edit: Ik ben in mijn zoektoch op Got niks tegengekomen deze vragen niet in de smaak vallen cq. verboden zijn. Als dit wel zo is, sorry :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 11:56 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:19

Pierre

Van nature lui!

Op zich wel een duidelijk probleem, ik heb dat ook en wordt helemaal knetter gek van, dan weer geel, dan weer groen.

Is het groen dan denk je het werkt, nop dan smijt Azureus mijn internet verbinding dicht.

Dus wie kan hier bij helpen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit heeft weinig tot niks met Windows Clients te maken :) (ook is P2P geen besturingssysteem volgens mij :))
Welke poort je aan azureus moet vertellen, moet je helemaal zelf weten lijkt me, zolang je in je router maar precies dezelfde instelt. Omdat dit probleem een software-probleem is, of een netwerkprobleem, zou het beter passen in het Netwerken of Client Software Algemeen passen. In Netwerken is ook nog Het Grote Poortmappingsverhaal met behoorlijk wat informatie volgens mij. Mocht je er met hulp van dat verhaal nog niet uitkomen, open dan eventueel een topic in het forum waar je probleem het beste past (en je mag het msn-verhaal dan achterwege laten, het handige van een forum is, dat men kan reageren op je posts).

Dit topic is gesloten.