SGI Oxygen kast ombouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
Ik zit hier met een Silicon Graphics O2 (Oxygen kast), en vroeg me af of iemand ervaring heeft met het ombouwen naar een PC.

Specs Casemod

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Dat zijn echt te gekke kastjes ;).
Heb wel es een tijdje met een O2 gewerkt (imaging van confocalmicroscopie data).

Komt er waarschijnlijk op neer dat je het stuk rondom de ATX uitgang van een mobo uit de achterkant vd kast moet zagen. Wellicht als je erg handig bent de hele achterzijde vervangen door die van een ATX kast. Lijkt mij op het eerste oog een lastige baan. Maar je hebt wel een SUPER gave kast.

Ik ken iemand die heeft een PB mobo in een Indigo kast geschoven (was slechts 2x zagen om pas te maken). OK het is dan niet snel maar staat wel super geil als serverdoosje.

edit je: PB staat voor PackardBel (ja je kunt niet alles hebben >:) )

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Afbeeldingslocatie: http://www.sgi.com/o2/images/hp_o2.jpg

Zo'n kastje zoals als dit dus, enige wat ik denk is dat je wat bays te kort gaat komen, voor cd-rw extra, en of je mobo schroefgaten goed zitten, en of er uberhaupt wel ATX in past en je connectors, voor pci en ps/2, enz wel goed uitkomen, niet dat dat erg is, dat valt opzich nog wel te modden. Maar het moet wel beetje ruim zijn. En je voedingconnector zal ook wel niet hetzelfde zijn, aangezien dit soort procs enorm veel stroom vreten. 2MB L2 cache :9~

• JSK
  • Laatst online: 17-05 21:48

JSK

Thunder K8WE

Topicstarter
Het probleem is eigenlijk dat er aan de achterkant alleen plaats is voor modules (SGI standaard modules met HD, mobo, etc). Daar heb je voor je PC niets aan. Ik zie ook die CDROM speler nog niet samenwerken met een ATX plankje. Een floppydrive wil er ook niet echt bij. En toen?

Specs Casemod

Verwijderd

Goede tweakers kunnen toch alles... 8-)

• Demo
  • Laatst online: 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ja d'r is ook zo'n gast die z'n PC in een Apple kassie heb gebouwd...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• ConZito
  • Laatst online: 29-07 22:11
Op maandag 29 januari 2001 20:12 schreef Demoniac het volgende:
Ja d'r is ook zo'n gast die z'n PC in een Apple kassie heb gebouwd...
Jeps Pennywise

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Is het inmiddels al gelukt !?
Anders wil ik dat kastje wel van je kopen..
Ik geil nl. enorm om die SGI kasten..
yum,yum :9~

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

System Dimensions van die kast:
9" W x 12" H x 10.5" D
en dat zijn de *buitenmaten*!

een micro-ATX is meestal echt niet kleiner dan 9" x 9"

ben dus wel benieuwd of het je gaat lukken :)

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

What the hell happened to the rest, dat je alleen de kast hebt? Zo oud zijn die Oxygens toch nog niet? Of issie gewoon uitgefikt? :) Want dat zijn inderdaad erg mooie kasten! En het voelt tenminste ook aan als kwaliteit, ipv die shabby designkasten van onduidelijke taiwanese makelij...Komen er nog meer?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Erikie

www.erikie.nl

Die o2's zijn wel oud.. (zo'n 3/4 jaar). En ombouwen lijkt me bijna onmogelijk, ik heb zo'n ding van binnen gezien, en het lijkt wel een hel.. Welke versie heb je staan? de 180 Mhz of 350 Mhz??

traktor scratch!

• dillhole
  • Laatst online: 14:14
Vette kast!

waar kan je die kopen? lijkt me wel een leuk projectje. lampje erin dan ziet er vast 8-) cool uit

Ik hou me aanbevolen als het niet lukt of je er nog een paar vindt in een oude doos
Pagina: 1