Samenstellen uit verschillende winkels, verstandig?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-02 10:09
Ik ben van plan binnen enkele maanden een volledig nieuwe pc te kopen (budget +/- 2000,-, Conroe, Vista, DX10). Graag zou ik willen weten wat jullie ideeën en ervaringen zijn met het kopen van een systeem die is samengesteld uit verschillende winkels. Ik woon in de provincie Groningen en in mijn omgeving ken ik geen enkele kwaliteits-winkel die aan al mijn wensen voldoet, en die alle onderdelen heeft. niet alle onderdelen staan al vast, aanschaf is pas over een paar maand, maar dat veranderd niets aan de vraag :)

Ik zit eraan te denken om verschillende onderdelen uit verschillende winkels te halen, vanwege prijsvoordeel en omdat zoals gezegt geen enkele winkel in mijn omgeving alles heeft wat ik wil.

Dus wat ik graag wil weten is dit: Is het qua service en garantie verstandig om onderdelen uit verschillende winkels samen te brengen? (Ik ben zelf geen hardware-expert, maar ook geen totale leek. Ik zou het systeem met hulp in elkaar bouwen, dat is niet het probleem.) Of is het verstandiger om verder te reizen naar het midden van het land, om bij een echt goede winkel te shoppen? Bijvoorbeeld Azerty of Salland, of andere aanraders?

Als iemand en geweldige winkel kent in Groningen of Friesland zou ik dat ook graag willen weten. Norrod is redelijk, maar hebben niet een echt uitgebreid assortiment. Alle advies is zeer zeer welkom!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:16
Je hebt Citypc ook nog..

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 22:00
waarom niet gewoon op internet bestellen??
daar hebben ze alles meestal wel (salland alternate...).
en is het niet zo dat je windows goedkoper krijg als je een compleet syteem (al dan niet in onderdelen) samenstel bij 1 winkel?

het kost niks meer om op internet te kopen. de verzendkosten zullen zeker niet hoger zijn dan met de auto naar het midden van het land rijden.

en met de garantie zit het meestal ook wel goed (afhankelijk van de winkel check hiervoor shopsurvey).

• geert1
@Luqq: Dank je, die kende ik nog niet. Ik zal eens even uitzoeken of die winkel voldoet.

@rp87: Dank je voor de adviezen. Via internet is inderdaad erg handig, en als de garantie/service goed is ondanks de afstand, dan is dat zeker een goede optie. Een OEM licentie van Windows krijg je inderdaad alleen als je een (bijna) volledig systeem bij één winkel haalt, dus dat is ook een voordeel.

Verder nog ideeën/adviezen?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Zijn er al DX10 kaarten aangekondigd??

• geert1
Ik wacht net zolang tot er goede DX10 kaarten op de markt zijn. Er wordt verwacht dat ze in kwartaal 4 van dit jaar uit zullen komen, maar misschien wacht ik ook nog wel op een tweede lichting, of een prijsdaling. Mijn huidige pc is nog behoorlijk bruikbaar (behalve in de nieuwste games) dus ik heb geduld :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Tja kijk voor ervaringen van bepaalde winkels naar de http://tweakers.net/shopsurvey op de frontpage :)

Dit topic heeft weinig meerwaarde voor CSL en gaat dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.