Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[TomTom Nav 5] Automatisch starten van navigatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik nu al een hele tijd TomTom Navigator 5 op mijn PDA. Als ik ergens naar toe ga, kies ik eerst altijd mijn bestemming (uit de lijst van favorieten) en begin vervolgens met rijden. Ondertussen is TomTom Navigator druk bezig met het ontvangen van signalen van de GPS-satelieten en het bepalen van mijn huidige positie. Dit duurt meestal een paar minuten. Vervolgens wordt de route naar mijn bestemming berekend. Nu komt het probleem: voordat TomTom begint met het navigeren, moet ik eerst op "OK" klikken. Het punt is echter dat ik dan veelal aan het rijden ben en druk bezig ben om op te letten in het verkeer. Nu kan ik wel wachten tot ik ergens rustig stilsta (bijvoorbeeld voor een stoplicht), maar dergelijke situaties komen niet altijd voor (bijvoorbeeld op de snelweg).

Persoonlijk zou ik dus, uit veiligsheidsoverwegingen en puur gemak, willen dat TomTom mij _niet_ meer vraagt om op "OK" te drukken, maar gewoon begint met navigeren zodra dit mogelijk is. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe je TomTom hiervoor kan instellen?

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik ben zelf niet tegen gekomen.....ik zit me er zelf ook stevig aan te irriteren...maar de enige oplossing die ik gevonden heb, is naar gps mode gaan, wachten tot je een aantal blauwe balkjes hebt, en dan ok Done of Ok drukken.....maar dat geeft hetzelfde probleem: interactie....

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
sariel schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:58:
...de enige oplossing die ik gevonden heb, is naar gps mode gaan, wachten tot je een aantal blauwe balkjes hebt, en dan ok Done of Ok drukken.....maar dat geeft hetzelfde probleem: interactie....
Inderdaad. Je _kan_ tijdens het rijden wel even de knop indrukken, maar dat betekent weer dat je je minder kan concentreren op het rijden. Ik weet niet of het erg gevaarlijk is, maar hier moet toch wel een oplossing voor zijn?

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 14:21
Ik herken het.
In plaats van op de button kun je ook gewoon de kaart aanraken. Dat is zo'n beetje het hele scherm, dus dat is in principe te doen zonder 'echt' te kijken naar je PDA.

Om het nog stommer te maken: in Tomtom 3, de voorloper, kon je veel gedetailleerdere opties instellen, waaronder ook een optie 'Toon samenvatting na planning' oid. Als je die uitzette, dan kreeg je deze situatie dus niet.

Lang leve de vooruitgang. Tomtom 6 is ook weer bar interessant, not. Heb nog geen jaar versie 5 in gebruik, moet ik _weer_ opgraden om op een redelijk manier aan wat stomme features + betere kaarten te komen... Jammer.

Edit: Tomtom navigeert trouwens wel degelijk als dit 'overzicht' getoond wordt. Immers, de gesproken aanwijzigingen gaan gewoon door. Dus je hoeft er niet door te verdwalen. En TomtomTraffic denkt ook gewoon door terwijl dit scherm aan staat. Herplanning + nieuwe kaart zonder tussenkomst.

[ Voor 18% gewijzigd door swiv98 op 01-09-2006 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist nog helemaal niet dat TomTom 6 uit was! Heeft iemand deze versie al en weet die misschien of het bovenstaande in versie 6 wél mogelijk is?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Versie 6 is gratis beschikbaar voor alle Go, One en Rider eigenaren - linkje in sig - en sinds deze maand wordt is ook Navigator 6 als pakket voor PDA's te koop.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:34
Ik herken het probleem en los het zelf als volgt op.

Als je 'Geavanceerde planning' kiest en daar je bestemming invuld (vertrekpositie maakt niet uit) gaat hij gelijk de route berekenen en kun je ook gelijk op OK klikken.
Op het moment dat het ontvangst goed genoeg is wordt de route opnieuw berekent vanaf de positie waar je zit en ga je gelijk verder zonder op OK te moeten klikken :) .
Pagina: 1