Toon posts:

Vreemde problemen met nieuw modem op mxstream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje terug is mijn modem spontaan gestorven, dit was een speedtouch 510.

Ik heb deze nu vervangen door een SMC7904BRA modem van SMC
http://www.eisystems.be/N...systems.be/N_art_651.html

Ik heb een 8mbit mxstream/xs4all verbinding.

Het probleem is alsvolgt en is ontstaan sinds de modem is vervangen (er zijn geen instellingen op de pc's, welke achter de modem zitten, veranderd) :

1) bij het downloaden van een bestand via FTP blijft de transfer op 99% "hangen", de file is dan gewoon al binnen, staat in m'n downloadfolder (en kan worden geopend/afgespeelt/etc) toch blijft hij in mn FTP programma op 99% staan en bereikt hij nooit de 100.

2) Bij het laden van internetpagina's heb ik nu regelmatig (dan heb ik het over 1 op de 40 requests oid) dat de pagina word gedownload maar niet wordt weergegeven omdat hij nog niet 100% binnen is. Je ziet de progressbar van de browser (firefox of ie) dan ook bijv op 70% staan, maar hij gaat nooit verder en laat ook geen pagina zien

de progressbalk van een browser is niet bepaald accuraat dus ik neem aan dat die "70%" eigenlijk ook 99% is, en dat het dus geen probleem is met FTP of HTTP maar gewoonweg met heel TCP of iig de router.

Ik heb de volgende gegevens ingesteld op de router:

Protocol: PPPoA
VPI/VCI: 8/48
Encapsulation: VC MUX
QoS Class: UBR
PCR/SCR/MBS: 4000 / 4000 / 10
MTU: 1500

De bovenste 4 settings staan letterlijk vermeld op de isp's website:
http://www.xs4all.nl/help...andermodem/adslzonder.php
dus ik ga er vanuit dat deze kloppen.

de MTU en PCR/SCR/MBS zijn de default waarden.

de internetverbinding is verder perfect in orde, geen spontane disconnects, goede snelheden, etc.

De problemen treden op in meerdere browsers (IE / FF), op meerdere websites (voornamelijk google aangezien dit mijn startpagina is) en op meerdere FTP sites (met flashfxp).

Wat me wel opvalt op de routerpagina is het aantal Fast Path CRC Error's.
Mijn vorige modem gaf deze informatie niet aan dus ik heb geen idee of dit weinig/veel of normaal is:

Indicator Name // Near End Indicator // Far End Indicator
Fast Path FEC Correction 0 // 0
Interleaved Path FEC Correction 0 // 0
Fast Path CRC Error 78 // 4693
Interleaved Path CRC Error 0 // 0
Loss of Signal Defect 0 // ---
Fast Path HEC Error 54 // 0
Interleaved Path HEC Error 0 // 0

Heeft iemand enige idee waar dit probleem kan zitten, of, nog beter, hoe ik het op kan lossen ?