Identificeren flash chip (2 of 4GB/)

Pagina: 1
Acties:

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 15:12

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb wat hulp nodig bij het identificeren van een flash geheugen chip uit een MP3-speler. Het ding is door kennis gekocht op Ebay (Nederlandse Shop) en gaf netjes 4 GB aan, alleen na formatteren kan ik er toch echt maar 2 vinden, dus, wat is het nu?
De site van de fabrikant geeft slechts een 2 GB model aan, hij is verkocht als 4 GB, bevat ook een sitckertje (ja zegt niets natuurlijk) 4 GB.
Om niet meteen de Ebay shop aan het kruis te nagelen, hoe makkelijk is het om een 2 GB drive zich door Windows te laten herkennen als een 4 GB? Het viel op dat bij het leeggooien van de schijf, er altijd 50% van de opslagcapaciteit in gebruik was.

De geheugenchip bevat de volgende tekst:

Samsung 625 K9WAC08U1A
PCB0

De speler is van http://www.freedata.com.cn

model: http://www.freedata.com.c...cts_info.asp?code=A&id=54

(Ehh, had ik hem toch in Portable media moeten zetten misschien?)

[ Voor 3% gewijzigd door Gover op 01-09-2006 09:44 ]

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:06
Mm, je probeert hem toch niet met FAT16 te formatteren? Dat bestandssysteem kan namelijk maar maximaal 2GB aan.

Ik neem aan dat je toch een leesfoutje hebt gemaakt bij de chip. Het typenummer van Samsungs 16Gbit (2GB) Flash is namelijk: K9WAG08U1A

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 15:12

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Topicstarter
Ik heb uiteraard FAT 32 geprobeerd, maar ook los van het formatteren zelf zien programma's als MS Disk Management ook niet meer ruimte dan 2 GB (of het nu FAT16, 32 of NTFS betreft).

Ik denk dat het wel een typefout zal zijn, ik kon namelijk al niets vinden met een -C- i.p.v. een -G-, maar bij deze weet ik dan ook zeker dat het een 2 GB model betreft en niet de veronderstelde 4 GB. Nu alleen nog uitvogelen hoe Windows er in eerste instantie toch 4 GB van maakte/in zag.

Harstikke bedankt voor de reactie!

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.