Toon posts:

Waar vind ik een Hifi MP3 Harddisk speler ?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.068 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een (42 cm brede) harddisk MP3-speler voor in mijn HIFI set. Ik heb wat rondgezocht bij Tweakers en Google maar kon niet echt vinden wat ik zocht.

En wat zoek ik dan:

- Een MP3 speler met HD van 100-200 GB
- USB 2.0 aansluiting zodat je bijvoorbeeld makkelijk je externe HD op de HD van de mp3-speler kan dumpen
- Liefst een groot display op de speler zodat je makkelijk de juiste mp3 kan selecteren
- Als het er is, een afstandsbediening bij de speler met een groot display zodat je vanaf je luie stoel makkelijk de juiste mp3 kan selecteren

Is er zoiets op de markt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:54

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik ben me ook helemaal suf aan het zoeken, maar dan ook nog eens inclusief het videogedeelte (minimaal .ifo, .vob, xvid). Tot nu kom ik niets specifieks tegen. Het enige wat er op de markt voorhanden lijkt te zijn, zijn HDD recorders, en Kiss natuurlijk, maar die vind ik toch net iets te duur. Bovendien heb ik verder niets aan een extra opnamefunctie.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 01-09-2006 09:34 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-04 20:06
Is een DivX-speler dan niet een goede oplossing, bijvoorbeeld een KISS speler.

Nadeel is wel dat je dan wel je TV moet aansluiten om de nummers te selecteren, echter je kunt het dan ook zien als een heel groot display hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hifidilio is toch zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Er zit geen harde schijf in, wat ik juist als voordeel zie:

http://www.slimdevices.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:31
Ik ben in Arnhem in de Steenstraat geweest in een winkel waar ze piano's lijken te verkopen en achterin hifi verkopen. Die hadden ook een echte hifi-hdd-recorder staan. Weet merk niet meer maar was dacht ik Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Of je kan natuurlijk een oude cd speler pakken, alles eruit slopen en wat pc onderdelen erin zetten. Dan kan je met behulp van IRMP3 Server ofzo heel je collectie afspelen. Zelf heb ik dit thuis draaien, alleen dan niet in een mooie behuizing. Bij mij staat de pc (Pentium 1 200MHz) gewoon achter een kastje. Dat IRMP3 ondersteund trouwens ook afstandbediening en LCD displays. :)

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Of deze cambridge audio?

Kost wel 1200 pegels:

http://www.cambridgeaudio...hp?PID=39&Title=Azur+640H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal vergeten! En dat terwijl ik zelf CA heb staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wel een erg dure jongen, een grote HD kost een scheet tegenwoordig en een kleuren display'tje toch ook niet (zie de Ipod's) ?

Voor 300-400 euro's moet er toch ook wel wat te vinden zijn lijkt me. Of heb ik nu een gat in de markt ontdekt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Die worden volgens mij nog niet echt gemaakt omdat MP3 eigenlijk (zeker voor audiofielen dan) een slecht formaat is. Wat je ook kan doen is gewoon een goede draagbare HD-MP3speler kopen (Iriver, iAudo, ...) en die met een aux-kabel gewoon aan je set hangen. Moet je het wel doen zonder afstandbediening, natuurlijk. Maar die kan je dan wel weer programmeren zodat ze mp3's in een bepaalde volgorde spelen, moet je helemaal niets doen ;)

Edit: of anders hang je een Devolo aan je pc & je installatie: http://www.devolo.nl/nl_NL/produkte/dlan/mldlanaudio.html

Kan je gewoon de mp3's die op je pc staan luisteren, zonder kwaliteitsverlies (stuurt aan 192kbps).

[ Voor 20% gewijzigd door TomSwinnen op 01-09-2006 15:14 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Misschien eens kijken naar deze oplossing?

http://www.wifisound.nl/c...p?cPath=24&products_id=51

Losse harde schijf in een NAS voor in de bezemkast, met wifi client mét flink scherm om op je versterker aan te sluiten. Burr Brown dac.

Speelt OOK flac en wav.

Ik zou zelf dat cambridge ding ook niet kopen, daar niet van.

[ Voor 15% gewijzigd door PHiXioN op 01-09-2006 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor een redelijke prijs vind ik Hifidelio wel mooi spul hebben. Die staan sinds een tijdje ook bij de Media Markt (in Eindhoven iig).

http://www.hifidelio.nl/

Modbreak:ff normaal formaat plaatjes gebruiken svp

[ Voor 83% gewijzigd door JvS op 01-09-2006 15:29 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:24:
[modbreak]ff normaal formaat plaatjes gebruiken svp[/]
Ik zit op m'n werk en als ik ff snel tussendoor iemand wil helpen heb ik geen tijd/gelegenheid om ff plaatjes te gaan zitten resizen. En wees dan consequent, want het sterft op GoT/AVH van de gigantische plaatjes waar niks over wordt gezegd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:23
Bij Hobo verkopen ze Sonos (http://www.sonos.com). Even mee gespeeld en werkt erg leuk.
Bij Hobo 1150,- voor een afstandsbediening, en 2 streaming-units (dus voor 2 kamers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog even doorgezocht en ja hoor.....voor een leuke prijs !

http://www1.gadgetsentren...?far&case=view&fid=3&id=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

volgens mij kan dat nog wel iets goedkoper (check pricewatch). Tevens is dit de iets oudere versie, maar wel een stuk goedkoper (wel zonder hdd, moet je zelf kopen en inbouwen).

Ik dacht dat je trouwens voor een 42 cm brede speler ging :?

[ Voor 6% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 01-09-2006 19:52 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook deze nog gevonden:

http://www.mnm-computers....info.php?products_id=2303

Maar ook deze heeft geen handige interface (het is gewoon een box met wat knopjes aan de voorkant en als je wilt navigeren via een menu moet je volgens mij je televisie aan hebben staan). Je wilt gewoon via een menu op een groot display op de speler zelf je film (per categorie bijvoorbeeld), foto's (per categorie) of muziek (per album of per nummer) kunnen selecteren. En wat natuurlijk helemaal handig zou zijn, als dit menu ook op een afstandsbediening met een (groot kleuren) display te zien is, zodat je vanuit je luie stoel je de films en (vooral) de foto's en muziek kan selecteren, zonder te hoeven turen naar het display van de speler.

Toch nog iemand die hier de ultieme link weet te posten ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat je trouwens voor een 42 cm brede speler ging :?
Ach.....een mens moet ook wel eens genoegen nemen met wat anders....als de 42 cm uitvoering er niet is dan moet ik de ultieme speler met de andere maten maar op een of andere manier in mijn TV-HIFI meubel zien te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oenboek
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-02-2024

oenboek

Serendipity

De Soundbridge of nog beter de Squeezebox op wifisound.nl (zie enkele posts hierboven) lijken me beide de perfecte oplossing. Ik denk dat ik voor één van beide ga. De 2de heeft een groter scherm en is daardoor handiger. De eerste is completer maar te klein. Samen met een NAS of met een PC in de buurt is dat perfect. Ik wil liever geen draaiende HD vlakbij mijn goede geluidsinstallatie.

Maar een oplossing met een 43cm-apparaat kan een simpele HD-DVD-speler met een digitale uitgang zijn. De slechte audio-kwaliteit van die dingen omzeil je dan via een DAC die je zo goed koopt als je zelf wil. Of zelf maken, zie www.dddac.de Die DAC klinkt echt fantastisch en kost een fractie van winkeldacs van dezelfde kwaliteit. Met zo'n DVD-HD-speler en een DAC (die je kan verstoppen) heb je massa's keuze op de markt in alle prijsklasses.

One Buck Music keeps the vibes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Lite-On LVW 5045 via coax digitaal verbonden met een Denon DA 500 DAC, en dat werkt naar behoren. Het probleem is echter dat je je mp3-bibliotheek enkel via gebrande cd-r(rw) kan overzetten op de harde schijf van de recorder, en dat is al een heel wat mindere optie (kan je je inbeelden hoeveel tijd je er moet insteken om enkele 10-tallen GB over te zetten).
De recorder beschikt wel over een front-firewire aansluiting, maar die zou enkel geschikt zijn om een DV-camera aan te sluiten, dus toch geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn werk hebben we een hifidelio. Ideaal apparaat. Kostte geloof ik 600 euro, 80GB versie. Bediening is erg gemakkelijk, een soort iPod draaiwiel. Ook de menu's zijn heel gemakkelijk in structuur, precies zoals op de iPod.
Je kunt er bovendien iPod's en andere USB-mass storage dingen op aansluiten, hij kan via Wifi/bedraad ethernet in je netwerk hangen (en is dan via HTTP, FTP, Telnet en SMB bereikbaar). Binnenkort is er ook een afstandsbediening met scherm beschikbaar. Hij kan CD's branden en van alles lezen.

Het is trouwens een ibm powerpc met Linux erop, voor de tweaker :9
Echt super, al mijn collega's zijn verslaafd aan dat ding, "ff hifidelio-en". O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
Ik heb me ook al eens verdiept in dit onderwerp en heb nu sinds een poos een Squeezebox in de huiskamer staan. Deze is via een netwerk verbonden met een oud maar stil pc-tje (HP E-pc) dat dienst doet als server. Het staat onopvallend in een kast en al mijn muziek staat erop. Heeeeeeeerlijk, ik kan zowel vanaf mijn pc, mijn ouwe laptoppie als de Squeezebox mijn muziek bereiken en ik hoef nooit meer naar een cd-tje te zoeken.

Die pc zou tegenwoordig ook net zo goed een NAS kunnen zijn want zoals hierboven al vermeld komen er steeds meer goed NAS-apparaten waar je een muziekservertje op kan draaien. Dat is wel een voorwaarde want zonder muziekserver werken zowel de Squeezebox als de Soundbridge niet.

Ik noem speciaal die twee apparaten omdat de keuze wat mij betreft tussen die twee ging. Zo'n Freecom ding lijkt me bijvoorbeeld qua geluidskwaliteit en gemak nu niet echt je dat. En dat Sonos-systeem lijkt me erg mooi maar toch weer net wat te duur, en volgens mij is ook de DAC van de Squeezebox echt geen verkeerde.

Het voordeel van zo'n systeem als wat ik nu heb boven bijvoorbeeld de Hifidelio vind ik de flexibiliteit. Alles is op elkaar aangesloten en ik kan overal bij. Als de harde schijf keduk gaat of ik vind hem te klein dan koop ik gewoon een nieuwe. Bovendien denk ik dat het ook wel de toekomst is dat het verschil tussen de pc en klassieke audio/tv apparatuur gaat vervagen. Als je een beetje thuis bent op de computer is dit dan al een ideale oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort is er ook een afstandsbediening met scherm beschikbaar (van de Hifidelio)
Waar heb je dit gelezen ? ZIjn er ook al afbeeldingen en spec's van deze afstandsbediening ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die pc zou tegenwoordig ook net zo goed een NAS kunnen zijn want zoals hierboven al vermeld komen er steeds meer goed NAS-apparaten waar je een muziekservertje op kan draaien. Dat is wel een voorwaarde want zonder muziekserver werken zowel de Squeezebox als de Soundbridge niet.
Zo'n NAS (Network Attached Storage) apparaat, hoe werkt zoiets ? Kan je die bijvoorbeeld aan laten gaan zodra je de Squeezebox of de Soundbridge aanzet ? Ik wil het liefst niet een PC de hele tijd aan hebben staan om als muziekserver te dienen voor mijn stereo-installatie. En wat kost zo'n NAS en waar kan je ze kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:00
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:28:
[...]

Zo'n NAS (Network Attached Storage) apparaat, hoe werkt zoiets ? Kan je die bijvoorbeeld aan laten gaan zodra je de Squeezebox of de Soundbridge aanzet ? Ik wil het liefst niet een PC de hele tijd aan hebben staan om als muziekserver te dienen voor mijn stereo-installatie. En wat kost zo'n NAS en waar kan je ze kopen ?
Van zo'n NAS is het in principe de bedoeling dat je hem aan laat staan. Het is feitelijk een klein computertje (meestal met Linux erop) dat dienst doet als een soort externe harde schijf. Je kan hem dus ook gebruiken als opslag voor je reguliere pc-bestanden. Ze hebben vaak ook een stand-by mode maar hoe dat precies werkt weet ik niet.

Deze (Synology) is er eentje waar je Slimserver op kunt zetten:
http://www.wifisound.nl/c...p?cPath=25&products_id=39

Op dezelfde site kun je nog meer vinden over NAS-apparaten. Ook de Linkstations die kunnen omgaan met de Mediaserver die de Soundbridge nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Verwijderd schreef op zondag 03 september 2006 @ 13:28:
[...]

Bij die website verkopen ze die dingen, let er wel op dat niet alle NAS systemen geschikt zijn om een slimserver op te draaien. Verder schakelen die dingen over op slaapstand zodra je je squeezebox een tijdje niet gebruikt, het stroomverbruik is dan te verwaarlozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is zo'n NAS simpel te installeren ? Gewoon HD erin, MP3's erop kopieren en klaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:14:
Is zo'n NAS simpel te installeren ? Gewoon HD erin, MP3's erop kopieren en klaar ?
Niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je slimserver moet gebruiken en playlists moet maken voordat die squeezebox het herkent. Vraag anders op wifisound.nl op het support forum, daar zullen ze het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 18:21
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:14:
Ja dat ligt eraan hoe handig je bent. Heb zelf een NSLU2 (kost zo'n 90 Euro). Daaraan hang je een USB harddisk. Dan installeer je bv UNSLUNG zie ook : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1125004

Dan kun je er een mediaserver opzetten bv:
twonkyvision of FireFly (mt-daapd).

Dan je mp3's erop en je kunt streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denon heeft ook een nieuwe HDD muziek speler gepresenteerd op de IFA.
Helaas kost de hele set incl. receiver en speakers 1249,- euro maar misschien kan de HDD speler ook los gekocht worden.
Hou het misschien even in de gaten, er zitten in ieder geval goede Burr Brown DAC's en dergelijken in dus qua geluidskwaliteitkwaliteit zal het wel goed zitten.

http://www.areadvd.de/hardware/2006/IFA_2006/cr/denon_hifi_hdd_minisystem.shtml

edit: Heb op een of andere Italiaanse site ofzo gelezen dat het setje zonder de speakers 760,- euro gaat kosten. Zonder de versterker zal hij dus misschien wel betaalbaar worden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2006 17:48 ]

Verwijderd

Een half jaar geleden ook opzoek geweest naar een 42 cm brede MP3 speler met harddisk. In een kroeg hier in de buurt stond een vrij eenvoudige zwarte kast met een lcd schermpje, wat knopjes en een navigatie schijf. Helaas kan ik de toen gevonden informatie niet meer produceren, maar na enkele uren zoeken op het www kom ik de volgende speler tegen: Terratec - M3PO [link]. De speler werd op ZDNet gereviewed in 2000 en koste toen een kleine 500 euro. Vlgs hun info kan er een schijf in van 30 Gb. Dit is nou precies wat ik zelf zoek: een eenvoudig apparaat zonder al te veel toeters en bellen. Wifi heb ik niet nodg, want prop de schijf in één keer vol en luisteren maar.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb zo'n apparaat, een terratec m3po, gekocht voor €99,- en zelf een hdd er ingestopt van 80GB (soms zit er al een hdd in het zijn gewone ide-hdd's van 3,5") Ben erg enhousiast, maar je hebt geen ab met display, wel gewoon a.b. Het bedienings gemaak is niet zo als bij een pc, omdat het display en processor niet met pc valt te vergelijken, maar ik heb 3 hoofdmappen (Pop, NL, Dance) en daarin weer allemmaal mappen met artiesten> daarna de albums of losse tracks.

Geweldig ding voor leuke shuffle muziek. of gewoon, ik draai bijna geen cd's meer

p.s. ding komt al uit 2000, en is eigenlijk uniek. je hebt ook een broer en die heet iets van CAR4000 en daar zat standaard al een hdd in, en een softwareripper

edit: er staan er twee op marktplaats, waarvan 1 met 30GB hdd

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 21-09-2006 16:09 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Bedankt voor de info over de Terratec, ga toch maar eens bieden want rond de 100 euro is geen geld. Kreeg zojuist de nieuwsbrief van HCC met daarin een aanbieding voor de Conceptronic Harddisk to TV Media Player. Even op hun internet pagina gekeken en de handleiding gedownload. Ziet er toch wel mooi en makkelijk uit. Ut is geen 42 cm model, maar zoals in een eerdere post stond: je kunt niet alles hebben. Dit apparaat speelt ook foto's en films af en voor de 250 Gb uitvoering betaal je via HCC nu 175 euro. Ik vind dat nog al meevallen. Iemand ervaringen met dat toestel (Grab'n'GO Harddisk to TV Media Player Plus 3.5" 250GB)?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Betreft info over 30Gb er kan veel meer in, maar in 1999/2000 was 30Gb niet te betalen

www.casarodriguillo.com

• Sjaak_Afhaak

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik die conceptronic zien staan bij de mediamarkt bij de Arena. Voor 199 euro meen ik. Het is toch niet helemaal mijn ding qua vorm enzo ;)

Hier staat tekst

Pagina: 1