Toon posts:

Laptop pakt zwakste signaal

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beneden een draadloze router staan. Op de 1e verdieping staat nog een draadloos accespoint. Op de 2e verdieping is het signaal van de router 'zeer laag' en het signaal van de AP 'goed' tot 'uitstekend'. Wanneer ik bij de draadloze netwerken kijk zie ik mijn netwerk waarmee ik verbonden met een goed bereik. Open ik het status scherm dan heb ik een 'zeer laag' signaal.

De router en de AP hebben hetzelfde SSID en wpa instellingen. Wanneer ik de AP een andere SSID geef, doet op de 2e verdieping alles het gewoon prima.

Wie weet hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 01:27 . Reden: teipvoud ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Heb je de router en de access piont wel verbonden met elkaar? (als in, heb je WDS aanstaan op beide)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Deze zijn met een crossed cable aan elkaar verboden

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is mooi dat je ze met een cross-cable hebt verbonden, maar de vraag is, of je WDS aan hebt staan.

Als je namelijk 2 WAP's alleen het zelfde SSID geeft, snappen ze het niet. Dan zitten ze elkaar in de weg ipv dat ze samen werken. Ik voeg me dus toe bij Wolfboy's opmerking, heb je WDS aanstaan?

Als 2de vraag, heb je ze op het zelfde kanaal staan, of elke een appart kanaal?

Ey!! Macarena \o/

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

RaZ schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 08:53:
Als je namelijk 2 WAP's alleen het zelfde SSID geeft, snappen ze het niet. Dan zitten ze elkaar in de weg ipv dat ze samen werken. Ik voeg me dus toe bij Wolfboy's opmerking, heb je WDS aanstaan?
Onzin. 802.11a/b/g zijn gemaakt om op deze manier te werken. Zolang de instellingen hetzelfde zijn en ze aan hetzelfde netwerk geknoopt zijn kun je zonder WDS gewoon roamen met meerdere AP's. Ze moeten alleen op een ander kanaal ingesteld zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

In het geval van een verbinding met een cross kabel heb ik dus nog twee andere vraagjes ;)
1. hebben ze beiden een ander kanaal (zoals CyBeR al vroeg)
2. heeft je netwerkkaart toevallig een roaming optie? Ik heb bij mijn laptop (met intel 2200BG) de driver optie 'roaming agressiveness', zodra ik die hoger zet dan zal hij zo snel mogelijk van AP wisselen, zodra ik die lager zet dan blijft hij bij z'n ap.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik geen WDS en ze hebben idd beide een ander kanaal (de ene heeft kanaal 3 en de andere kanaal 7 geloof ik). Verder heb ik de opties Roaming-beslissing en roaming-tendentie beide op allerlei standen uitgeprobeert. Helaas geen verschil...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 13:33 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:32:
Ik gebruik geen WDS en ze hebben idd beide een ander kanaal (de ene heeft kanaal 3 en de andere kanaal 7 geloof ik). Verder heb ik de opties Roaming-beslissing en roaming-tendentie beide op allerlei standen uitgeprobeert. Helaas geen verschil...
Waarom maak je van het AP geen repeater?

Wat ook wel leuk zou zijn om te weten is de hardware die je gebruikt...

[ Voor 8% gewijzigd door Mishmash op 01-09-2006 17:17 ]

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:16

joker1977

Tweakert

Misschien een brak geconfigureerde volgorde van het 'voorkeursnetwerk' in WinXP ?

Verwijderd

Topicstarter
De router is een kpn experia box. De AP is een router en adsl modem in één van ovislink die nu alleen dienst doet als AP. De AP ondersteunt geen wds. Misschien wel met een update maar het zou zo toch ook gewoon moeten werken?

In het lijstje van voorkeursnetwerken staan maar 2 netwerken.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-03 20:52
Excuus voor de kick van het topic, maar mijn probleem wordt precies beschreven in de topictitel.

Is er een manier om Windows automatisch het netwerk te laten kiezen met het beste bereik? Nu moet ik nl. steeds mijn voorkeursnetwerken verwisselen, afhankelijk van waar in de woning ik zit met mijn laptop.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Windows werkt op de volgende manier:
Eerst kijkt hij naar de volgorde van de voorkeurslijst
Daarna kijkt hij pas naar de signaalsterkte.

Hij stapt dus pas naar een lager netwerk in de voorkeurslijst als niet kan verbinden met een hoger netwerk.

heb jij meerdere draadloze netwerken in je huis, dan moet je deze hetzelfde in stellen (dus dezelfde ssid, kanaal, encryptie en wachtwoord). Dan zal windows automatisch de sterkste pakken.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 28-07-2007 16:45 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-03 20:52
job schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 16:40:
heb jij meerdere draadloze netwerken in je huis, dan moet je deze hetzelfde in stellen (dus dezelfde ssid, kanaal, encryptie en wachtwoord). Dan zal windows automatisch de sterkste pakken.
Ik heb 1 draadloos netwerk, maar de range ervan vergroot door een Repeater op de hoogste verdieping.
Windows werkt op de volgende manier:
Eerst kijkt hij naar de volgorde van de voorkeurslijst
Daarna kijkt hij pas naar de signaalsterkte.
Wat ik dus zoek eigenlijk zoek is een tweak (via het register oid) om Windows puur naar de signaalsterkte te laten kijken en de voorkeursnetwerken helemaal buiten beschouwing te laten.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Waarom niet de repeater dezelfde instellingen gegeven?
dus voor de repeater dezelfde ssid, kanaal, encryptie en wachtwoord?

Dan heb je die tweak niet nodig.

[ Voor 56% gewijzigd door job op 28-07-2007 17:29 ]

Pagina: 1