Ontsnappen uit een oneindige loop JavaScript alerts

Pagina: 1
Acties:

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Ik heb het zojuist weer voor elkaar gekregen om in Firefox tijdens het debuggen van een stukje JavaScript verzeild te raken in een oneindige loop van alert-vensters en heb daarbij ook nog eens een geheugenlek veroorzaakt waardoor Firefox nu inmiddels 300 MB in beslag neemt en nog steeds lekker verder gaat en ik dit bericht met Opera plaats. :P

Mijn vraag is dus of er eigenlijk een manier is om te ontsnappen uit die vervelende alert-vensters, mocht dit weer eens voorkomen. Ik kon er helemaal nergens wat over vinden, maar er zullen toch wel truukjes of sneltoetsen zijn om hier in verschillende browsers uit te ontsnappen?

le jaren geleden toen JavaScript net nieuw was bestonden er al websites die je met dit truukje probeerden te irriteren, dus dat moet nu toch wel al lang zijn opgelost?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:09

Cyphax

Moderator LNX
Ik kom er meestal uit door ctrl-w en enter even flink te misbruiken. Het zou makkeljker zijn als er een soort detectie in de browser zat om dit af te vangen want ik heb er ook meer dan eens last van gehad :+

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ik heb daarvoor in al m'n projecten een standaard custom alert() zitten:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
var _bMyAlert = true;
function MyAlert( sAlert ) {
    if(_bMyAlert) {
        _bMyAlert = confirm(sAlert);
    }
}
window.alert = MyAlert;

Deze kun je gewoon laten stoppen door op cancel te drukken. :)

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 10:50

killercow

eth0

Er loopt in bugzilla een vreselijk lange bug-thread met honderden dupes over dit probleem.

In opera zit er wel zo'n knopje op de alert box.

openkat.nl al gezien?

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-12-2025

tombo_inc

uhuh

wat ik altijd doe is gewoon taskmanager openen en heel het proces killen. het gaat wel ten kosten van al je openstaande pagina's maar dat moet je dan voor lief nemen.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:09

Cyphax

Moderator LNX
Tombo_inc schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 23:59:
wat ik altijd doe is gewoon taskmanager openen en heel het proces killen. het gaat wel ten kosten van al je openstaande pagina's maar dat moet je dan voor lief nemen.
Daar biedt de sessionsaver extensie weer een oplossing voor. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1