Toon posts:

Frontpage artikel reacties deel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Er is iets wat mij toch iedere keer dwars zit als ik een reactie geef op de frontpage:

Het extreem lelijke, slecht opgemaakte, functionaliteit missende, onprofessionele reactie formulier.

Voor de mensen die em niet kennen zal ik hier een plaatje geven:

Afbeeldingslocatie: http://www.thorry.net/badform.gif

Dit formulier is al jaren hetzelfde en lijkt haast helemaal vergeten.

Om het makkelijk te maken even een overzichtje van wat ik persoonlijk er (oa) mis mee vind:

- De popup window heeft geen fatsoenlijke titel, er staat http://tweakers.net en dan pas de titel.
- De selectie voor subthreads is voor veel mensen verwarrend, er wordt vaak alsnog op verkeerd niveau gereageerd
- Het invoerscherm voor de reactie is behoorlijk smal, op zich niet zo'n punt, maar mag best wat breder om de leesbaarheid voor jezelf te verbeteren
- De smileys links zijn niet volledig en zouden net als op het forum onder het invoervak moeten staan
- De reactie plaatsen knop heeft geen opmaak
- Eronder staat een waslijst met uitleg, een tweetal linkjes naar de moderatie FAQ en een posting FAQ zou beter zijn (en misschien een 3e linkje naar de regels). Eventueel wel in de pagina maar in een vak wat uit te klappen is om een lange scrollbar te voorkomen.
- Regels zijn absoluut onprofessioneel "Geen illegale shit" "IRC style tegen jezelf lullen"

Ik begrijp dat het in een popup is gedaan, maar een vak in de website voor het plaatsen van een snelle reactie zou beter zijn. Wanneer men op de reageer knop drukt bij een post komt direct in de website een virtuele reactie te staan met een invoervak ter grootte van de post. Via een knopje kan men alsnog de popup krijgen voor een uitgebreidere functionaliteit.

Hoewel de laatst genoemde functionaliteit erg mooi zou zijn zal dit wellicht het aantal nutteloze posts vergroten. Het moderatie systeem (wat weer vele andere discussies waard is (geweest)) zou hier echter goed mee om moeten kunnen gaan.

Ook iets wat IMHO echt nodig is en ik niet echt kan begrijpen waarom het er niet in zit:

Bij een post zou moeten staan op welke andere post dit een reactie is. Dit omdat reacties op hetzelfde niveau (of een te hoog niveau, waarbij ik met niveau ik niet de rating bedoel) onder elkaar komen te staan op volgorde van posting. Dit geeft vaak een enorme verwarring en maakt het ook lastig te lezen.

Ik voeg zelf altijd handmatig een regeltje: "@naam van poster waarop ik reageer:" toe, maar zoiets zou makkelijk in dat grijze regeltje erboven kunnen. Dit natuurlijk als linkje naar de betreffende post toe.

Wanneer jullie dit venster gaan aanpakken, kijk dan ook naar het reactie wijzigen venster, dat is zo mogelijk nog erger.

Thanks voor het lezen :D

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het aanpassen van de manier om te kunnen reageren staat al op de planning voor de eerstkomende restyling. Sowieso willen we af van de popup (vanwege het feit dat de meeste browsers tegenwoordig standaard popups blokkeren en mensen daarmee de reageer-mogelijkheid wellicht nooit zullen vinden :P). Overigens is
De popup window heeft geen fatsoenlijke titel, er staat http://tweakers.net en dan pas de titel.
een direct gevolg van het feit dat het een popup is; je browser voegt het domein toe aan de titel - dat is niet iets waar wij iets aan kunnen doen.

en
De reactie plaatsen knop heeft geen opmaak
vind ik nou ook niet echt een probleem an sich; het is duidelijk waar die knop voor is.

wb de smilies: hier op GoT laten we ook niet standaard alle smilies zien maar alleen de meest gebruikte. Ook dat is dus op zich niet echt een probleem.

De 'waslijst' aan tekst onderaan het reactie-formulier mag wmb wel eens vervangen worden door een verwijzing naar een FAQ. De 'onprofessionaliteit' is echter old-school tweak-style Femme-speak en heeft gewoon z'n charme.

Vwb de breedte en het verduidelijken waarop je reageert ben ik het wel met je eens hoewel dat laatste toch wel vrij snel went, maar een mooie methode om anderen makkelijk te kunnen quoten zou welkom zijn.

Intentionally left blank

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:54:
Ik voeg zelf altijd handmatig een regeltje: "@naam van poster waarop ik reageer:" toe, maar zoiets zou makkelijk in dat grijze regeltje erboven kunnen. Dit natuurlijk als linkje naar de betreffende post toe.
Ik heb mijn layout op "genest" staan en velen niet. De reacties staan weleens door elkaar, maar dat ligt aan de poster.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crisp schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:08:
wb de smilies: hier op GoT laten we ook niet standaard alle smilies zien maar alleen de meest gebruikte. Ook dat is dus op zich niet echt een probleem.
Wat wel een probleem is imo (en dat heb ik al eens eerder aangegeven geloof ik) is dat die smilies niet overeen komen met GoT, (maar ik heb nog steeds de stille hoop dat als er ooit een merge komt dat dit ook meegenomen wordt :P )

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als ik Crisp mag geloven zijn ze wel gelijk hoor, of hij heeft me in Policy Discussie stiekem om de tuin geleid, maar dat zal wel niet :P .

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Harm schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:24:
Als ik Crisp mag geloven zijn ze wel gelijk hoor, of hij heeft me in Policy Discussie stiekem om de tuin geleid, maar dat zal wel niet :P .
hmm, idd, ik zie dat ze nu wel werken, ik kwam tot die snelle conclusie dat er niks mee gedaan was omdat ik het (zelf) nergens gelezen had en dankzij het reactie window waar ook niet duidelijk was dat dezelfde combinaties mogelijk waren.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Harm schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:24:
Ik heb dat toendertijd inderdaad gelijk getrokken, maar de smilies die ik laatst heb toegevoegd op GoT (o.a. *O* en :') ) moeten nog op de FP geimplanteerd worden.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Mooi te horen dat eraan gewerkt gaat worden.

Jij vind het misschien geen punt dat de reactie plaatsen knop geen opmaak heeft, maar ik zie het toch als een deuk in een anders net opgemaakt geheel. Daarnaast is die grijze knop een beetje 1999 ofzo :P

Het maakt mij niet zoveel uit dat niet alle smileys getoond worden, maar toon dan in ieder geval dezelfde als op GoT. De smileys werken verder wel, maar ze staan er niet bij. Mijn favoriet bijvoorbeeld: 8)7 niet...

Kun je misschien al vertellen of dat er wel of niet bij komt te staan op welke post de post een reactie is? Dat zou namelijk al veel schelen...

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mijn idee is om een soort forum-like quickreply te hebben op de frontpage, eventueel met quote-buttons bij de reacties. Als je eenmaal zo'n quote-button gebruikt kom je in de 'advanced' mode waarbij je enkel nog maar de thread relevant aan de gequote reactie te zien krijgt.
Simulaar moet ook de gewone 'advanced reply' een mogelijkheid bieden tot het kiezen van een 'parent' reactie, maar hoe dat eruit moet gaan zien weet ik nog niet.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Idee:

Bij iedere reactie sowieso die quote knop waarmee je in de advanced mode terecht komt.

Voor de selectie van de parent post kun je een treelike dropdown functie gebruiken.
Het is een veld waarin bijvoorbeeld staat: "Pietje > Jantje > Klaasje" dan reageer je dus op de post van Klaasje wat een reactie op de post van Jantje was wat dan weer een reactie was op de post van Pietje.

Klik je op dat veld dan krijg je een dropdown waarin je de tree van reacties ziet, hou je de muis boven een naam (moet dus een beetje niet te klein zijn zegmaar) dan krijg je een alpha 85% vak met daarin het begin van de post (waarbij rekening wordt gehouden met een eventuele quote die wordt weggelaten).

De geselecteerde parent post heeft een afwijkende kleur, door te klikken op een naam wordt die post geselecteert als zijnde parent post. De tree dropdown zelf kan vrij klein zijn met een verticale scrollbar erin. Voor het horizontaal scrollen (en eventueel iets van verticaal scrollen) moet buiten een scrollbar ook een automatische scroll functie zijn zodat je niet eindeloos bezig bent met het scrollen.

Handig zou zijn als ook de middelste knop (of klikken op het scroll wieltje) werkt zoals ie dat doet in de browser, dus daarmee is door te bewegen zowel horizontaal als verticaal te scrollen.

Na het selecteren verdwijnt de dropdown dus weer en zie je de > > > tekst.

Succes ermee he? Ik hoor wel als het af is :+

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 13:51:
[...]

Ik heb dat toendertijd inderdaad gelijk getrokken, maar de smilies die ik laatst heb toegevoegd op GoT (o.a. *O* en :') ) moeten nog op de FP geimplanteerd worden.
FOK ;(
crisp schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:39:
Voor zover ik heb begrepen zijn beide smilies toch echt 'geboren' hier op GoT ;)
Zou kunnen, maar ze hebben voorheen toch nooit in de bbcode gezeten? Ik associeer ze daarom direct met FOK!, want daar zie ik ze al heel lang langskomen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 21:32 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Voor zover ik heb begrepen zijn beide smilies toch echt 'geboren' hier op GoT ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1