Geachte mede-tweakers,
Ik heb bijna alles aan de praat gekregen in linux op mijn laptop. Wireless via ndis-wrapper en een paar overige devices door een 2.6.17 kernel er op te zetten. Nu heb ik een SoundMAX chipset van Analog Devices (AD1986.) Echter ik krijg hier geen geluid uit. Zelfs een release candidate kernel 2.6.18-rc waarin de nieuwe alsa in de kernel is gepatched werkt niet icm met mijn chipset. Hij wordt niet herkend door alsa als een AD1986 maar als een Ati IXP, ik heb wel een ati chipset maar geen ATI IXP soundchip. Aangezien ik dit niet zo snel opgelost (geen zin om device-id's te gaan hacken in de kernel -> lui
) zie worden en het geluid uit mijn laptop (A6R) sowieso niet zo geweldig is met het geluid, dacht ik dat het misschien handig zou zijn om naar een usb-headset te gaan kijken. Vandaag op een mini-LAN op mijn school (HRO Introductiedag
) zat er een gast naast me die zijn usb headset niet aan de praat kreeg op windows. Dus ik vroeg of ik de headset even op linux mocht proberen, en ja hoor, werkte super
Nu ben ik al geruime tijd bezig om een usb-headset te vinden die op linux werkt, deze dus wel, alleen is hij 99 euro en aangezien ik een arme student ben wordt dat moeilijk
Ik kan genoeg headsets vinden, alleen niet of deze ook op linux wordt ondersteund.
Dus:
- Wat is een goede maar goedkope USB headset (kan ik naar zoeken (ook gedaan), maar heb liever verhalen vanuit eigen ervaring
)
- En wordt deze ondersteund onder linux, wederom ervaring van NOS-tweakers
- Budget: liefst onder de 50 euro
Bij voorbaat dank
Ik heb bijna alles aan de praat gekregen in linux op mijn laptop. Wireless via ndis-wrapper en een paar overige devices door een 2.6.17 kernel er op te zetten. Nu heb ik een SoundMAX chipset van Analog Devices (AD1986.) Echter ik krijg hier geen geluid uit. Zelfs een release candidate kernel 2.6.18-rc waarin de nieuwe alsa in de kernel is gepatched werkt niet icm met mijn chipset. Hij wordt niet herkend door alsa als een AD1986 maar als een Ati IXP, ik heb wel een ati chipset maar geen ATI IXP soundchip. Aangezien ik dit niet zo snel opgelost (geen zin om device-id's te gaan hacken in de kernel -> lui
Dus:
- Wat is een goede maar goedkope USB headset (kan ik naar zoeken (ook gedaan), maar heb liever verhalen vanuit eigen ervaring
- En wordt deze ondersteund onder linux, wederom ervaring van NOS-tweakers
- Budget: liefst onder de 50 euro
Bij voorbaat dank