Installatie problemen met MSI NForce 4 Neo4 FI

Pagina: 1
Acties:

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09-2025
Ik heb nu een vrij serieus probleem. In mijn computer zitten de volgende peripherals:
2x 1024mb (TwinMos)
Ati Radeon X850XT Platinum Edition (stofzuigerrr)
Creative Audigy Soundblaster ZS 2

Ik heb voor ±2 maanden een redelijk stabiele computer gehad. Daarna begon hij kuren te vertonen. Om virussen uit te sluiten heb ik de hele zaak gebackupt. Problemen bleven. Toen ik mijn hdd had geformateerd en Windows wilde herinstalleren begon hij vreemd te doen hij wilde Windows maar niet pakken. We hebben hier in huis 3 van die cd's liggen en geen van alle werkten. Echter:
Eerst had ik een 200GB DiamondMax 10 van Maxtor. Samen met mijn moederbord was dit een bekend probleem. Dus heb ik mijn hdd doorverkocht en er een Seagate Barracuda 7200.10 320GB erin geschoven. Dat is nu een maand geleden. Kheb al verschillende dingen geprobeerd niets werkt. Kheb voor de zekerheid 3 dingen gedaan om andere problemen uit te sluiten of iig kleiner te maken:
- SeaTools gedraaid: 100% oke
- MemTest86: ook helemaal in orde
- puur voor de test: beide geheugen reepjes eruit getrokken en weer terug gezet: problemen hielden aan.

Mijn vraag aan jullie: is dit reden genoeg er vanuit te gaan dat het mobo naar de knoppen is? Anders koop ik direct een nieuwe van iets van Asus, ik wil nu namelijk graag van het gezeik af zijn en gewoon een werkende windows hebben.
Alvast bedankt voor de moeite....

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Wat voor voeding heb je? En wat zijn de kuren eigenlijk?

[ Voor 40% gewijzigd door The__Virus op 01-09-2006 08:37 ]

• cgrrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik neem aan dat je windows xp pro gebruikt.
Is genuine advantage op je hd geinstalleerd?
Als je geen legale versie gebruikt dan kan dat de oorzaak van je installatie problemen zijn.

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:20
Ik heb echt geen idee wat er met je bord aan de hand is. Maar met een duidelijk fout beschrijving denk ik dat we toch iets verder kunnen komen.

Geen informatie beschikbaar

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 15:35

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Man on Fiya schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:36:
Toen ik mijn hdd had geformateerd en Windows wilde herinstalleren begon hij vreemd te doen hij wilde Windows maar niet pakken.
Que? Beschrijf dat eens duidelijker, "hij wil Windows niet pakken". Geeft hij fouten op bestanden tijd de installatie kopieer actie? Geeft hij aan dat hij geen schijven kan vinden om Windows op te zetten? Start hij niet op vanaf de CD? Etc etc

This footer is intentionally left blank

• Man on Fiya
Sry jullie hebben gelijk ik moet het iets duidelijker uitleggen:
CoolerMaster 450W
ajhaverkamp schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 09:07:
[...]
Que? Beschrijf dat eens duidelijker, "hij wil Windows niet pakken". Geeft hij fouten op bestanden tijd de installatie kopieer actie? Geeft hij aan dat hij geen schijven kan vinden om Windows op te zetten? Start hij niet op vanaf de CD? Etc etc
Ik heb hem niet vanaf de CD gestart, hij ziet de schijven zonder problemen, bestanden kopieren gaat foutloos, hoewel ik met de xp pro cd weleens heb gehad dat hij een bestand niet kon vinden, en toen heb ik negeren gedaan, maar dat is al lang geleden en sindsdien gebruik ik een andere xp pro cd en/of een XP Home cd.
Als ik de schijf heb geformateerd tot een te gebruiken C schijf gaat hij de installatie starten
Daarbij komen de volgende problemen heel vaak voor:
- bij het windows laad balkje zeg maar loopt hij al vast
- als hij zegt: installatie word opnieuw gestart loopt hij vast of BSOD
- als hij op een zeker punt in de installatie is:
* in het begin (="39 minuten resterend") loopt hij vast
* als hij rond de "36 minuten resterend is" loopt hij vast of BSOD
* na het instellen van de netwerk instellingen BSOD
* als er nog 8 minuten resterend zijn altijd een BSOD

Verder weet ik niet wat "genuine advantage" is maar ik heb in ieder geval het niet bewust geinstalleerd ofzo. Ook heb ik van zowel XP Pro als gewoon Home een legale editie en beide functioneren voor geen meter en resulteren in het bovenstaande lijstje.
:| |:(
Alvast bedankt so far

[ Voor 36% gewijzigd door Man on Fiya op 03-09-2006 12:23 ]

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
ik heb zelf ook dat moederbord en heb er ook vaak problemen mee
wat bij mij altijd helpt is gewoon zo weinig mogelijk hardware er aan knuppen en je bios resetten
windows installeren met 1 geheugen reepje
als ik er 2 in doe haakt ie overal vast

mischien kun je hier iets verder mee komen

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
ohja als je 2 geheugen reepjes hebt moet je de 2e er pas in doen als alle drivers geinstalleerd zijn en alles goed loopt...
als ik het daarvoor doe kan ik helemaal opnieuw beginnen

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Dan is je geheugen brak. Test het eens met Memtest. Ben bang dat je een reep of wat weg kan gooien.

• Man on Fiya
The__Virus schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:09:
Dan is je geheugen brak. Test het eens met Memtest. Ben bang dat je een reep of wat weg kan gooien.
Niet dat ik er veel van weet, maar eens; kheb ook ff memtest gedraaid en khad 100% oke. Dus opzich... verder zei je bios resetten... hoe gaat dat enzo...
Pagina: 1