Toon posts:

[safari] Bestanden kunnen niet worden aangemaakt

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een macbook, en ben daarmee een switcher.

Ik heb hem net teruggekregen van cardservices te zwolle aangezien mijn cd/dvd-drive
defect was, en die is gemaakt.

Maar ik was ze vergeten te vertellen dat ik nog een software-probleem had, en dat is dat elke keer als ik via safari een bestand wil downloaden (een programma bijvoorbeeld), zegt hij dat het bestand niet kan worden aangemaakt.

Kan ik dit zelf oplossen, of moet ik cardservices weer bellen, wat btw ook moeilijk word, want mijn
90 dagen gratis garantie van apple zijn al voorbij.

Alvast bedankt
( ik heb trouwens niets over dit onderwerp kunnen vinden op het forum, of google, of via apple )

Verwijderd

Topicstarter
Goed, en nu wil mn arme macbook niet meer opstarten. Hij blijft hangen bij het witte
scherm met het apple logo en het apple-zandlopertje. Rond mn harde schijf en mijn
disc-drive hoor je dan ook een vaag getik van computergeluidjes.

edit: - ze hebben er trouwens een nieuwe disc-drive ingezet bij cardservices, want die was kapot -

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 13:24 ]

Verwijderd

Je hebt 90 dagen ondersteuning, maar wel een jaar garantie.

Heb je al geprobeerd om een nieuwe user aan te maken en als die user in te loggen en het dan nog eens te proberen?

Als het dan wel werkt heb je toch softwarematig een probleem.
Laat nog even weten als het niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, als ik mijn macbook aandruk, geeft hij het opstartgeluid, maar blijft hij verder hangen
op het beginscherm. Nieuwe user aanmaken gaat dus niet.

Hij blijft ook tikken.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 15:53 ]

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:47:
Nouja, als ik mijn macbook aandruk, geeft hij het opstartgeluid, maar blijft hij verder hangen
op het beginscherm. Nieuwe user aanmaken gaat dus niet.

Hij blijft ook tikken, is het handig als ik er een filmpje van maak? Zodat je beter kan zien wat et is?
Bel dit keer Apple in plaats van cardservices, en maak het bekend dat je apparaat na de reparatie bij cardservices helemaal kapot is. Vertel ook even dat safari geen bestanden kon aanmaken (HD probleem denk ik).

http://www.apple.com/nl/contact/ Onderaan de website bij technische ondersteuning. De keer dat ik belde voor een schermdefect aan mn iBook werd ik perfect geholpen en verwezen naar een reparatiepunt bij een Apple Certified Dealer.

Verwijderd

Topicstarter
De eerste keer (voor mijn defecte disc-drive) had ik ook eerst apple gebeld, die me doorverwezen hadden naar cardservices.

Nadat ik hem van cardservices terugkreeg, deed hij het eerst nog wel (wel langzaam, en hij liep
drie keer vast terwijl ik gewoon aan het internetten was), maar na één keer herstarten, begon dit probleem.

Dat hij geen bestanden kan aanmaken geld alleen voor het downloaden van audio/video/txt of /dmg van een website, zelf kan ik wel bestanden opslaan e.d. Maakt dat nog uit?

Ik zal iig wel contact opnemen met apple, bedank!

edit: Ik ben over mijn 90 dagen heen, maar met die normale garantie kan ik dus nog wel gewoon bellen?

" Als je recht hebt op aanvullende ondersteuning (tot 90 dagen na aankoop) of als het product wordt gedekt door een AppleCare Protection Plan, worden voor de ondersteuning geen kosten in rekening gebracht. In alle andere gevallen wordt per geval 49 euro incl. BTW in rekening gebracht."

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 16:06 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:03:
edit: Ik ben over mijn 90 dagen heen, maar met die normale garantie kan ik dus nog wel gewoon bellen?
Je mag verwachten dat een product als deze bij normaal gebruik wel langer mee gaat dan een jaartje. Dus je hebt hoe dan ook recht op meer ondersteuning en garantie dan die negentig dagen.

En dat met dank aan de bescherming van nederlandse consumenten.

Eigenlijk is het raar/crimineel dat winkels je een verzekering/garantie van 3 jaar aanbieden. Je hebt bij veel producten immers al recht op meer en betere ondersteuning. Er wordt je dus feitelijk gebakken lucht verkocht.

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 16:03:
De eerste keer (voor mijn defecte disc-drive) had ik ook eerst apple gebeld, die me doorverwezen hadden naar cardservices.

Nadat ik hem van cardservices terugkreeg, deed hij het eerst nog wel (wel langzaam, en hij liep
drie keer vast terwijl ik gewoon aan het internetten was), maar na één keer herstarten, begon dit probleem.

Dat hij geen bestanden kan aanmaken geld alleen voor het downloaden van audio/video/txt of /dmg van een website, zelf kan ik wel bestanden opslaan e.d. Maakt dat nog uit?

Ik zal iig wel contact opnemen met apple, bedank!

" Als je recht hebt op aanvullende ondersteuning (tot 90 dagen na aankoop) of als het product wordt gedekt door een AppleCare Protection Plan, worden voor de ondersteuning geen kosten in rekening gebracht. In alle andere gevallen wordt per geval 49 euro incl. BTW in rekening gebracht."
Die 90 dagen zijn technische ondersteuning voor beginners; hoe sluit ik mn printer aan e.d. Je kan zonder problemen gewoon naar dat nummer bellen, die weten ook wat meer van je laptop af.

Je kan aan de medewerker die je aan de telefoon krijgt ook gewoon vragen of voor het gesprek extra kosten in rekening gebracht gaan worden en dat het defect zich onder garantie voordoet.

Bij je MacBook zit in de verpakking ook een boekje waarin garantieclaim nummers staan. Je hebt namelijk minimaal 1 jaar garantie op je product.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu met apple gebeld, het opstartprobleem was makkelijk te verhelpen door een systeemrefresh (?) alleen ik kon nog steeds geen bestanden downloaden. Na veel proberen is het nog steeds niet gelukt, en nu ben ik dus mijn macbook opnieuw aan het installeren :)

bedankt iig voor de hulp, kan nu wel een slotje op geloof ik

• Matias
  • Niet online
Ik bedenk me net dat het zo kan zijn dat het programma Safari de rechten niet heeft om een bestand aan te maken op je computer. Dit kan verschillende redenen hebben, 1 daarvan is dat je bijvoorbeeld geen Administrator user bent maar een Normale User. Als je een nieuwe user aanmaakt kijk dan even goed of je "This user can administer this computer" aanvinkt.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien had dat de oplossing geweest, maar ik heb nu alles opnieuw geinstalleerd dus ik
heb geen problemen meer.
Pagina: 1