Onlangs heb ik een nieuwe moederbord en voeding besteld voor mijn computer (in den begine was het een Packerd Bell Ixtreme 9411 maar alles behalve de proccesor en de DVD speler is vervangen) omdat de orginele onderdelen defect begonen te raken (bolle condensatoren en voeding die het niet meer trekt, zie search).
Dit heb ik gisteren avond allemaal geinstalleerd maar nu heb ik 2 problemen:
1. Het stekkertje van de front panel (Aanknop, HD Led, Power Led) pastniet en komt ook niet overeen met het aansluitpunt op het moederbord. (zie hieronder) Hierdoor kan ik mijn PC niet aan zetten
Hier is is een schema van het betrefende deel van het nieuwe MB

hier een beschrijving van de betrefende connenctor.

en hier een schema van de connector op het oude PB moederbord (doorgestreept betekend dat die verbinding niet bestaat aan de kant van het stekkertje van de case.

Zelf denk ik dat het wel mogelijk is om het stekertje te verbouwen zodat het wel past en ik het front panel weer kan gebruiken, maar ik weet niet precies wat ik moet verbouwen (bv het nieuw MB heeft 2 aanssluitingen voor powerswitch terwijl die 'oude' er maar 1 lijkt te hebben (FB BUT in)).
2. het stekkertje van de USB is precies gespiegeld op de connector op het mb
en gaat dus ook niet passen. Dus kan ik de USB aansluitingen aan de voorkant van de kast niet gebruiken

Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
Dit heb ik gisteren avond allemaal geinstalleerd maar nu heb ik 2 problemen:
1. Het stekkertje van de front panel (Aanknop, HD Led, Power Led) pastniet en komt ook niet overeen met het aansluitpunt op het moederbord. (zie hieronder) Hierdoor kan ik mijn PC niet aan zetten
Hier is is een schema van het betrefende deel van het nieuwe MB

hier een beschrijving van de betrefende connenctor.

en hier een schema van de connector op het oude PB moederbord (doorgestreept betekend dat die verbinding niet bestaat aan de kant van het stekkertje van de case.

Zelf denk ik dat het wel mogelijk is om het stekertje te verbouwen zodat het wel past en ik het front panel weer kan gebruiken, maar ik weet niet precies wat ik moet verbouwen (bv het nieuw MB heeft 2 aanssluitingen voor powerswitch terwijl die 'oude' er maar 1 lijkt te hebben (FB BUT in)).
2. het stekkertje van de USB is precies gespiegeld op de connector op het mb

Kan iemand mij hiermee helpen?
Alvast bedankt!
[ Voor 12% gewijzigd door DMP.cc op 31-08-2006 21:58 ]