MultiChannel Audio met VIsual Basic 6

Pagina: 1
Acties:

• DarksandII
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06-2021

DarksandII

Don't ever judge me.

Topicstarter
Hallo, Ik ben al een tijdje bezig met het schrijven van een programma in VB6, echter nu heb ik toch echt iets speciaals nodig. Ik dien over 8 (of meer) kanalen audio uit te sturen.
Ik heb inmiddels een apparaat dat 8 uitgangen (gelijktijdig) ondersteunt. Het gaat om de ESI Quatafire 610. http://www.esi-pro.com/viewProduct.php?pid=16

de setup is simpel, 8 active luidsprekers aangesloten op dit kastje, en ik wil willekeurige samples afspelen op deze boxen, gelijktijdig, dus het zou zo moeten zijn dat ik 8 verschillende samples afspeel op 8 boxen.

Iemand enig idee of een duw voor mij in de goede richting.

Ik ben nu zelf Directsound aan het bestuderen, als iemand hier nog uitgebreide info over heeft, houd ik me aanbevolen.

Lian-LiQuad, Liquid cooled Asus Maximus Formula, Intel Q6600@3Ghz, 2 x Asus EAH3870 X-fire, 2 x 2GB OCZ Reaper-X 800

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Met Directsound zit je in ieder geval in de juiste richting, daar moet het mee kunnen. Verder kan ik je vertellen dat je gewoon de API zult moeten bestuderen, net als iedereen, en vervolgens gewoon op de juiste manier tegen DirectSound aan schoppen om je audio af te spelen.
Er zijn mogelijkerwijs misschien nog wel meer "library's" die je kunt gebruiken om multichannel af te spelen. Zolang het COM-compatible is kun je er zelfs met VB6 tegen aan schoppen, en anders zul je een wrappertje moeten schrijven.

Of VB6 's werelds beste keuze is is te betwijfelen in dit geval, maar het is allicht mogelijk.
Eerlijk gezegd vind ik je vraag nogal breed...

Een leuk begin is dit misschien wel...

Wat heb je al geprobeerd? Waar kom je niet uit? Wat werkt er niet? Heb je al code uberhaupt?

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 31-08-2006 23:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DarksandII
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-06-2021

DarksandII

Don't ever judge me.

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:52:
Met Directsound zit je in ieder geval in de juiste richting, daar moet het mee kunnen. Verder kan ik je vertellen dat je gewoon de API zult moeten bestuderen, net als iedereen, en vervolgens gewoon op de juiste manier tegen DirectSound aan schoppen om je audio af te spelen.
Er zijn mogelijkerwijs misschien nog wel meer "library's" die je kunt gebruiken om multichannel af te spelen. Zolang het COM-compatible is kun je er zelfs met VB6 tegen aan schoppen, en anders zul je een wrappertje moeten schrijven.

Of VB6 's werelds beste keuze is is te betwijfelen in dit geval, maar het is allicht mogelijk.
Eerlijk gezegd vind ik je vraag nogal breed...

Een leuk begin is dit misschien wel...

Wat heb je al geprobeerd? Waar kom je niet uit? Wat werkt er niet? Heb je al code uberhaupt?
Oh de reden dat ik gekozen heb voor VB is omdat ik daar gewoon veel meer mee kan in een kortere tijd (yep, C is niet mijn beste kant). Tevens heb ik reeds een programma geschreven.

Het programma stuurt nu RS-485 aan (via rs-232) in het RS-485 netwerk zijn nu 12 relais modulen en 12 sensor modulen opgenomen, goed voor het aansturen van 84 relais en het uitlezen van 192 sensoren. deze op hun beurt sturen "projecten" aan met licht, rook en pneumatiek.

We willen tevens geluid aansturen, en ons eerste idee was om dit te gaan doen met simpele geluidmodulen in het project, echter kan ik nergens deze modulen vinden (of erg duur).
vandaar dus dat ik het ga proberen om het af te handelen via de computer zelf.

Echter wist ik niet of ik al op het goede pad zat met Dsound, en nu jij ook zegt dat dit wel de juiste keus is, heb ik minder het gevoel dat ik mijn tijd verdoe.

Ik heb geen kaas gegeten van audio, en zeker niet van Dsound. Echter die link naar die Class van jouw ziet er zeer interressant uit, tnx.

Ikheb echter nog niet iets concreets in de DX api gezien waar ik mijn speakers kan aansturen zoals ik wens (wel 7.1 bijvoorbeeld, maar dat lijkt me niet juist)

Ik zal er eens dieper in graven.
tnx

Lian-LiQuad, Liquid cooled Asus Maximus Formula, Intel Q6600@3Ghz, 2 x Asus EAH3870 X-fire, 2 x 2GB OCZ Reaper-X 800