Waar kan ik de laatste firmware voor de Adaptec AH 2940 U2 OEM scsi controller halen? Adaptec verwijst me naar Compaq en Compaq zegt geen support te leveren op losse onderdelen.
Ik zit met hetzelfde probleem...
Echt niemand?
Echt niemand?
Al eens op de site gekeken? Of probeer een niet oem versie firmware te gebruiken. Dat laatste is misschien wat tricky...
Ehhh... Dat is inderdaad tricky: Ik heb de kaart geflashed met de firmware voor de 2940U2W. Dat flashen gaat geweldig! Meldt netjes dat ie een backup gaat maken van je bestaande firmware etc. Maar als je daarna je systeem opstart, kun je niet meer in de bios van de kaart!!! (en die backup heeft ie dus ook niet gemaakt!
)
Heb nu dus een 2940U2 OEM met firmware versie 2.57-2. Gelukkig werkt ie nog wel, kan alleen niets wijzigen.
Ook ik hoop dus dat er iemand is die weet waar je een recente firmware kan krijgen...
Heb nu dus een 2940U2 OEM met firmware versie 2.57-2. Gelukkig werkt ie nog wel, kan alleen niets wijzigen.
Ook ik hoop dus dat er iemand is die weet waar je een recente firmware kan krijgen...
dat is de recente bios moet goed gaan!
Nou ja, <Ctrl><A> werkt wel, maar ik krijg dan direct een melding zo van "geen 2940U2W kaart gevonden"
Tja, wat heet probleem. Bij het flashen wordt je er wel 100x op gewezen dat het NIET voor een OEM versie is. Maar ja, je bent tweaker of niet, dus toch proberen... 
Zoals je zelf ook al meldde, doet Adaptec geen support voor OEM kaarten. Daarvoor moet je bij de leverancier zijn (Compaq in dit geval). maar als die je ook niet verder kan/wil helpen, dan houdt het al snel op.
Zoals je zelf ook al meldde, doet Adaptec geen support voor OEM kaarten. Daarvoor moet je bij de leverancier zijn (Compaq in dit geval). maar als die je ook niet verder kan/wil helpen, dan houdt het al snel op.
Pagina: 1