Toon posts:

Netwerk drive niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linksys WRT54GS router met daaraan 4 pc's
Pc1 Xp pro met IP *.*.1.100 bedraad en kan netwerk drive bereiken.
Pc2 Xp pro met IP *.*.1.102 bedraad en kan hem niet bereiken geeft meldeing: \\Server niet bereikbaar u heeft niet de juiste rechten neem contact op met de netwerkbeheerder.
Pc3 Notebook Acer travel mate. Xp pro met IP *.*.1.104 draadloos niet bereikbaar echter bedraad weer wel.
Pc4 Xp pro met IP *.*.1.103 Servertje met D:/ gedeeld met easy file sharing (dit is de map waar het om gaat)

Pc 1 kan alles incl pingen.
Pc 2 kan Pc 1 wel pingen Pc 3 en 4 Niet echter staat er ook Printers gedeeld en die kan die wel benaderen.
Pc 3 kan pc 1 en 4 niet pingen. Ziet de printers ook in het netwerk, maar kan de pc weer niet via verkenner benaderen.
Pc 4 kan pc 2 en 3 niet pingen maar ziet de verdere file sharing wel.

Ik weet dat het een omslachtig verhaal is maar ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.
Diverse herinstalls hebben nix uitgemaakt.

Verwijderd

Zelfde subnet? Zelfde werkgroep?

Firewall goed ingesteld / uit?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:18:
Zelfde subnet? Zelfde werkgroep?

Firewall goed ingesteld / uit?
Allemaal 255.255.255.0 subnet alla MSHOME

Firewall staat uit zelfs norton dit maakt geen verschil. ik heb is een keer gelezen dat het ook met Netbios te maken kon hebben maar ook dit mocht niet baten

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Wellicht even handig om van alle pc's de uitvoer van ipconfig/all eens te bestuderen.
Kan je die posten?

Wellicht ook handig om de instellingen van je router kenbaar te maken, wellicht dat daar het 1 en ander niet lekker is ingesteld.

Verder waarom stop je allemaal sterretjes in je ip-adressen, het zijn toch allemaal interne adressen. :?

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-03 22:21
simple file sharing uitzetten (in windows verkenner via tools->folder options->view helemaal onderaan, nu kn je op de server die de folder gedeeld heeft alle gebruikers die hem willen benaderen de goede rechten geven en zou het wel moeten werken (rechten natuurlijk instellen via sharing and security->permissions

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

Topicstarter
donzz schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 00:50:
simple file sharing uitzetten (in windows verkenner via tools->folder options->view helemaal onderaan, nu kn je op de server die de folder gedeeld heeft alle gebruikers die hem willen benaderen de goede rechten geven en zou het wel moeten werken (rechten natuurlijk instellen via sharing and security->permissions
Dit heb ik ook geprobeerd maar werkt de user ook niet
Pagina: 1