Toon posts:

Pinnetjes & Socket 478

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Intel Processor 4 (L1 Cache: 8 kb, L2 Cache: 256-512 kb) is onlangs kapot gegaan :(. 3 pinnetjes waren gebogen en twee zijn nu stuk. Wat ik zou willen weten is:

-Is het nog mogelijk dat mijn processor nog kan werken?

Ik heb zelf de 3 gebogen pinnetjes recht gezet. Bij de 2 kapotte pinnetjes heb ik twee stukjes koperdraad in de gleuven, waar je de pinnetjes in steekt, gestoken. Vervolgens heb ik de computer aangezet. De computer startte op, maar er was geen beeld op mijn monitor. De HD's draaiden normaal, geen afwijkende geluiden of piepjes.

-Kan ik een nieuwe processor in mijn Dell Dimension 2400 zetten?

Ik hoor van veel mensen dat het heel moeilijk is om bepaalde hardware van Dell systemen te upgraden of te vernieuwe. Na enig speurwerk kwam ik erachter dat het om een socket 478 gaat (dit staat niet in de handleiding :? )

Dit is de processor die ik van plan ben te gaan kopen. Kan iemand mij vertellen of er geen storingen zullen optreden.

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=5345

Verwijderd

er zullen idd geen storingen optreden met deze "processor"

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Dit is geen processor, maar een processor koeler.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 17:33
Naar het schijnt durven naalden wel eens te werken ter vervanging van die pins, mits het nodige soldeerwerk natuurlijk :+

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 12:15
Plak/soldeer die pinnetjes er gewoon weer aan, en ik ben voor 95% zeker dat je pc weer draait :Y
(heb ook eens het probleem gehad met één pinnetje, zonder startte hij niet, maar met het pinnetje er weer aan gesoldeerd ging het weer !!!)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:39
Als het voedingspinnen zijn is het prima mogelijk om ze weer vast te solderen, mits je enigzins handig bent met een soldeerbout.

Als het signaalpinnen zijn wordt het wat moeilijker omdat voor correct functioneren hiervan de totale capaciteit van de pinnen ook relevant is en dus het soldeerwerk een stuk netter moet zijn, als het al kan (nooit getest).

En inderdaad, de link die je laat zien is van een koeler, niet van een processor.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Verkeede gekeken 8)7

Nu wel een goede ;)

Hier staan enkele processoren:

http://www.alternate.nl/h...esktop&Level3=Socket+478&

Het gaat om een 2,8 Ghz pentium 4. Kan ik ook een Celeron processor gebruiker? De dell 2400 zal als (file) server functioneren. Ik heb dus niet veel trekkracht nodig.

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Je moet wel effe uitzoeken wat de FSB is van je MOBO. Anders koop je bijvoorbeeld een 800 FSB cpu ipv een 533 MHZ FSB!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord ondersteund tot 533mhz. Het maakt toch niet uit of je een 800mzh gebruikt op een moederbord die tot 533mhz kan.

Het enige is dat je dan de overige 267mhz niet kan gebruiken. Of zie ik dat verkeerd?

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-02 20:21
Nee dat werkt niet

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:59:
Mijn moederbord ondersteund tot 533mhz. Het maakt toch niet uit of je een 800mzh gebruikt op een moederbord die tot 533mhz kan.

Het enige is dat je dan de overige 267mhz niet kan gebruiken. Of zie ik dat verkeerd?
Lol, dat is de snelheid waarmee je processor met je moederbord communiceert, als die proc dus 800mhz bussnelheid heeft en je boardje maar 533mhz klokt ie aardig terug. dan krijg je bv ipv 2800mhz maar iets van 1900mhz als ik het zo snel even uit mijn hoofd uitreken.

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 31-08-2006 22:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
^Ah, ik begrijp het. Ik dacht dat het helemaal niet zoveel uitmaakt. Kennelijk dus wel:)

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Koop de P4 2800 533!
Koop ook een nieuwe koeler! En vergeet niet om thermal compound te zetten tussen heatsink van de koeler en de cpu! Arctic Silver 5 is de betere op het moment.
Een rijstkorrel in het midden. Heatsink erop en dan bewegen en alles vastzetten!

Ik heb zelf een s478 MOBO waarvan de elco's vervangen moeten worden!

[ Voor 10% gewijzigd door Dazsur op 31-08-2006 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een beetje teveel vind ik, E 149. Zoals ik eerder vermeldde, de dimension 2400 zal als server functioneren dus ik heb niet zoveel processor kracht nodig, aangezien ik geen zware applicaties zal draaien.

Verwijderd

Dazsur schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:39:
Koop de P4 2800 533!
Koop ook een nieuwe koeler! En vergeet niet om thermal compound te zetten tussen heatsink van de koeler en de cpu! Arctic Silver 5 is de betere op het moment.
Een rijstkorrel in het midden. Heatsink erop en dan bewegen en alles vastzetten!

Ik heb zelf een s478 MOBO waarvan de elco's vervangen moeten worden!
Inderdaaaaad!!!!!!!
offtopic:
uitroeptekens zijn niet _altijd_ handig

Er is waarschijnlijk niks mis met de Dell koeler die er op zit. Gewoon goed stofvrij houden. Northwoods worden niet zo heet als Prescotts
Pagina: 1