Toon posts:

Windows Live Messenger loopt vast

Pagina: 1
Acties:
  • 3.388 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows Live Messenger 8.
Iedere keer als ik Live Messenger opstart, m'n gegevens invul, en laat aanmelden, dan loopt hij vast zodra hij verbinding heeft. Dus ik kan nog net zien wie er on-line is. En dan hangt de hele Live Messenger.

Weet iemand hoe dat kan?

Ik heb al het een en ander gezocht op internet en Tweakers, maar kan niks vinden.

Ik heb al een her-installatie van Windows geprobeerd, dat werkt niet.
Ik heb Live Messenger de rechten gegeven om op internet te kunnen (in de firewall).
Ik heb de firewall uit gezet.

Maar dat werkt allemaal niet.

En het rare is, dat hij op mijn laptop wel gewoon goed draait.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Same here, maar dan met continue 50 procent CPU gebruik. Opgelost door te deinstalleren, 7.5 er weer op, en toen weer Live Messenger..paar weken terug had ik t probleem dat het programma crashte zodra ik 1 persoon aanklikte. Raar :P

Heb t echter niet op mn 3 laptops en mn vriendin dr PC.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-07 19:01
welke firewall?

Als dat Norton is, zou ik is proberen die eraf te gooien.

Verwijderd

Komt door dat eh menutje dat erna komt, als je die met een of ander tooltje eruit kan zien te slopen werkt ie waarschijnlijk wel.

Verwijderd

Topicstarter
Welk menutje bedoel je Most_Wanted?

Maar ik bedoel daarbij de Windows Firewall, want verder heb ik er geen (natuurlijk wel in de router).

Verwijderd

Ik ben dan toch niet de enige waar Messenger Live zulke k*t kuren heeft ?

- pokketraag opstarten, zelfs op een snel systeem.
- met momenten enorm veel cpu time opvreten terwijl hij niets staat te doen.
- als het MSN window minimized is, en je wil het uitklappen dan lijkt het of je een bestand van een gig loopt te copieren.
- als je met meer dan 1 persoon aan het chatten bent en je dus meer dan 1 chat window open hebt dan mag je niet te snel van window wisselen want voor je het weet gooit messenger de tekst die je in window X wilde typen in window Y...

Eigenlijk is het gewoon een miserabel stuk software :|

Verwijderd

Topicstarter
Hahahaha, idd.

Maja, zou er een oplossing voor zijn?

Het rare is dat hij op m'n laptop wel gewoon goed draait.

Ik heb ook al een patch geprobeerd om die reklame balk, zoekbalk en die zij bar eruit te halen.
Dat werkt goed. Maar ik kan Live Messenger nog steeds niet gebruiken, want hij hangt continu vast na het inloggen!

Bij taakbeheer staat steeds: Live Messenger Reageert niet!

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 18:38 ]

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:57
Zelfde probleem hier! :( Voorheen had ik zelfs nog een vager probleem. Toen bleef hij om de paar minuten gewoon ff 40sec gefrozen staan en kon ik er dus niks mee. Maarja, nu zit ik dus met precies hetzelfde probleem als de TS. Hij locked meteen na het inloggen. Kan de contact list zien, maar dat is dan ook alles. Ik draai wel Plus... weet niet of dat uitmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, volgensmij maakt dat niet uit, want ik draai geen plus en heb dat probleem ook.

Maar hoe het op te lossen is weet ik niet....

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:57
Ik heb nu Live Messenger eraf gegooid en 7.5 terug erop gezet. Die lijkt het vooralsnog goed te doen. Byebye Live messenger :w

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

benchMarc schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:09:
Zelfde probleem hier! :( Voorheen had ik zelfs nog een vager probleem. Toen bleef hij om de paar minuten gewoon ff 40sec gefrozen staan en kon ik er dus niks mee. Maarja, nu zit ik dus met precies hetzelfde probleem als de TS. Hij locked meteen na het inloggen. Kan de contact list zien, maar dat is dan ook alles. Ik draai wel Plus... weet niet of dat uitmaakt.
Helemaal hangen heb ik nog niet gehad, maar om de zoveel tijd een flinke poos bevriezen (met evt. tegen de 100% CPU) zie ik al vanaf MSN 6.0 ongeveer, tot en met de nieuwste Live Messenger toe dus. Echt geen idee waar het door komt.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Wat helemaal vreemd is, ik heb nu Messenger 7.5 geinstalleerd.
Nu loopt deze ook vast bij het aanmelden.

Vreemd...

Het is net een schone Windows Installatie!

Nu heb ik net mijn virrusscanner (McAfee Virusscan Enterprise 8.0i) uitgeschakeld, en toen starte hij wel goed door.

Dus ik heb meteen Windows Live Messenger terug geinstalleerd, deze start nu ook gewoon.

Ik heb nu de virrusscanner terug aangezet, en het blijft werken!! YES, eindelijk weer MSN op m'n pc!

Ik ben benieuwd als dit bij jullie ook werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Ow, dat werkt bij mij nu ook niet meer.... hmm.

Verwijderd

Hey,

ik heb net een nieuwe pc een acer aspire e360 dual core media centre.
Maar hier heeft hij dit probleem ook met live zowel 7.5.
Iemand een idee??

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 03:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Windows Live Messenger, zelfde probleem hier.
Zou het misschien komen door al die emoticons en winks?
Zelfs als ik mijn hotmail al binnen gehaald heb en het msn scherm is bevroren dan kan ik niks meer met hotmail doen.
Andere programma's werken dan wel.

2k op west bij Pv Output

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-07 10:36
Hier hetzelfde probleem,

Meld me aan, zie de lijst komen. Kan hooguit 3minuten chatten met n persoon. En dan reageert WLM niet meer. Krijg n wit chat scherm en hangt vast. Heb nog 2 andere accounts en hier heb ik dat probleem niet. Msn ook al eens opnieuw geinstalleerd ook dit werkt niet

Erg vreemd...... en probleem doet zich sinds kort voor net zoals bij jullie als ik het goed begrijp

[ Voor 7% gewijzigd door Exterminator op 27-09-2006 20:14 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Gewoon andere versie van WLM proberen, nieuwere of oudere.

• Exterminator
ToFast schreef op woensdag 27 september 2006 @ 20:14:
Gewoon andere versie van WLM proberen, nieuwere of oudere.
kan k idd eens proberen, enig id waar die nog vandaan te halen is?

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 14:39
Ik heb dit probleem ook regelmatig, ook bij het openklikken van WLM duurt het letterlijk minuten (geklokt op 1,5 a 2 min) voordat hij eindelijk geopend is.
Uiteindelijk ben ik maar overgestapt naar gaim (beta 2.0.0beta 3.1) bevalt me prima :)

• Exterminator
Moet zeggen dat mijn probleem nu weg is.....
heb zo n vermoeden dat t kwam met 1 van de services van msn aangezien ik op hetzelfde moment van mensen hoorde dat msn vaker uit viel/afmeldde.

En dat WLM hier n rare reactie bij mij op gaf ofzo en zich daardoor op hong...
heb er geen andere verklaring voor

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kurvers schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:00:
Moet zeggen dat mijn probleem nu weg is.....
heb zo n vermoeden dat t kwam met 1 van de services van msn aangezien ik op hetzelfde moment van mensen hoorde dat msn vaker uit viel/afmeldde.

En dat WLM hier n rare reactie bij mij op gaf ofzo en zich daardoor op hong...
heb er geen andere verklaring voor
Hong?

Nee, WLM is brak. Zie ook dit : http://blog.plaxoed.com/2...n-windows-live-messenger/

Ik kreeg het eergisteren weer voor mn kiezen, nadat het probleem weg leek. Heb 7.5 er maar weer opgezet uit armoe.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mjah; dat Microsoft geen fatsoenlijke servers weet neer te zetten is onmogelijk als softwareprobleem te behanden natuurlijk. Daarnaast hebben we evt Windows Live Messenger - deel 2 ook nog; maar ook daarin zijn downtime-meldingen niet gewenst. Ik sluit dit topic met het advies stabielere messaging software te installeren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.