Compaq Deskpro Ziet 80Gb schijf niet

Pagina: 1
Acties:

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Hallo,

Ik heb een Compaq Deskpro EP die ik als servertje gebruik. Maar 40 Gb bleek toch te weinig te zijn, dus stap ik over op 80Gb (die heb ik gekregen, altijd leuk :)). Maar het probleem is dat als ik die 80Gb aansluit hij maar 14 Gb ziet!. Je zou zeggen dat ligt aan die bios die ondersteunt maar tot 32 Gb, maar dat kan niet want hij ziet de 40Gb schijf wel helemaal.

Er is ook een optie op de 80Gb schijf om hem 32Gb te maken, dat heb ik gedaan en dan ziet hij wel 32 Gb. Ook heb ik de schijf even getest in een ander systeem en daar ziet hij 80Gb.

Dus het probleem moet bijna wel bij de bios liggen. Al is het toch weer raar met die 40Gb schijf.

Ik ben aan het zoeken gegaan naar de bios die ik dan zou moeten hebben (al weet ik niet eens of het moederbord wel meer dan 40 Gb ondersteund. De bios die er nu op staat is 686j1 V3.06 dat zegt me verder weinig. en het serie nummer (van het moederbord volgens mij) is 8010dwj40922. chipset is 810E (133 mhz fsb) Misschien dat jullie daar iets mee kunnen?.

Op de site van intel vond ik wel een stel biossen maar geen flauw idee of die mijn probleem oplossen

Alvast bedankt!

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor biossen moet je op de Compaq site zijn in jouw geval.

Een tool als Everest of AIDA32 helpt misschien om het exact model van je mobo/PC te weten te komen.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Oke ik heb de bios geflast naar de nieuwste versie (die ze op de compaq/hp site hebben)

ROMPaq for Deskpro EC, EN, EP, and EN SFF Series (686J1 ROM) » V3.10
1 Sep 00 » V2.10

Mijn vorige bios was V3.06, dus de bios is nieuwer. Maar nog steeds zie ik maar 14 Gb.

Zou het aan het mer van de schijf kunnen liggen? (het is een Samsung 80Gb ide schijf). Want ik begrijp het niet 40Gb ziet hij wel, maar 80Gb niet.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Download eens ontrack dynamic drive overlay software.
Daarmee kan je hardeschijven om de bios heen goed herkend laten worden.
Heb ik ooit eens gedaan met een 30GB disk in een pentium1 bak die max 8GB deed.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik weet niet precies wat voor software je bedoelt, heb je misschien een linkje? :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die Samsung heeft wel de meest ranzige jumpering sinds de uitvinding van diezelfde jumper dus ik zou de Samsung site er eens op naslaan of je hem wel correct gejumperd hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door smvs op 31-08-2006 20:03 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
bovenop staat duidelijk wat wat is. En op deze pc ziet hij hem wel als 80Gb. Dus de jumpers lijken me wel in orde

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

AMD 64 schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:57:
Ik weet niet precies wat voor software je bedoelt, heb je misschien een linkje? :)
http://www.ontrack.com/diskmanager/

http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm <-- en dan DiskManager (IBM/Hitachi uitgave van de software van Ontrack. Dat heb ik toen gebruikt, aangezien het om een Deskstar schijf ging)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-05 14:35

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb wel grotere schijven in EP's gehad. De Bios gaf het niet helemaal goed aan. Maar FDISK of WINXP zag wel alttijd de goede grootte. (Dus verder geen last van)

Booten van SCSI of SATA kaartjes. Dat is het enige wat je met een EP wel kan vergeten.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Dat zeiden ze in de winkel dus ook al. Heb de schijf maar terug ingeleverd en geld terug gehad. Nu heb ik geen schijf meer om het te testen, of het klopt dat windows wel 80Gb ziet. :'(

Pagina: 1