Toon posts:

usb controller

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik wilde weten of het mogelijk is een eigen usb controller te maken.
ik zat te denken aan een kastje met knopjes en als ik op een knopje druk de computer een actie gaat verwerken.

groetjes bram

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je bedoelt een soort afstandbediening maar dan op USB?
Ja dat moet wel te verwezenlijken zijn. Ik heb het hier zelf op een COM-port, als WinAmp remote control.
Met USB is dat ook best te flikken, alleen moet je wel op zoek naar een schema voor je elektronica en de software om de boel uit te lezen. Ik denk dat met name in dat eerste meer werk gaat zitten dan een remote maken voor een COM-poort.
Heb je zelf al iets opgezocht?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:52:
hey,

ik wilde weten of het mogelijk is een eigen usb controller te maken.
ik zat te denken aan een kastje met knopjes en als ik op een knopje druk de computer een actie gaat verwerken.

groetjes bram
zo iets bestaat al en is zelf heelgemakelijk te maken. en het heet toetsen bord. Maar wat jij wilt is aleen kleiner. Dus je sloopt een usb toetsen, gebruikt de electronica hier van en whala je hebt een usb controller.

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf al wat zitten zoeken op google maar ik vind niet wat ik zoek.

is het misschien mogelijk een usb kabel door te knippen het aansluit pun voor de pc bewaren en daar een knopje op zetten en als ik op knopje druk de pc reageerrd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:55:

is het misschien mogelijk een usb kabel door te knippen het aansluit pun voor de pc bewaren en daar een knopje op zetten en als ik op knopje druk de pc reageerrd
Maar wat wil je dan dat de pc gaat doen?

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Terw_Dan schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:58:
[...]
Maar wat wil je dan dat de pc gaat doen?
Daar ben ik ook erg benieuwd naar.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil eigenlijk iets maken dat als ik op een knopje druk de pc bijv aan die knop een email adres of zoiets zet dus druk en het em ail wordt ingevoerd

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
Kan je dan niet beter een macro/hotkey functie installeren dan je met verschillende toets combinatie het een en ander regelt?

• naftebakje
  • Laatst online: 15:22
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:55:

Neen, USB communiceert met ingewikkelde paketten, na eerst te initialiseren. Zonder µC is het niet mogelijk om via USB iets te verzenden.
Je zou kunnen een USB afstandsbediening kopen, daar kan je zoiets wel in instellen. Of dat velleman kitje, tis wel een beetje groot, maar je kan er zelf alle mogelijke software voor schrijven.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:35:
[...]

Neen, USB communiceert met ingewikkelde paketten, na eerst te initialiseren. Zonder µC is het niet mogelijk om via USB iets te verzenden.
Je zou kunnen een USB afstandsbediening kopen, daar kan je zoiets wel in instellen. Of dat velleman kitje, tis wel een beetje groot, maar je kan er zelf alle mogelijke software voor schrijven.
bestaat er dan misschien een soort boupakket waarmee je het kan maken?

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Aan een seriele poort kun je wel gewoon knopjes hangen en die uitlezen met software wat vervolgens weer de handeling uitvoert.
Als je per se USB wilt zul je zelf even op zoek moeten gaan. USB werkt met datalijnen en daar heb je, zoals naftebakje al aangeeft, weer een stukje elektronica voor nodig.
Misschien bestaan er wel bouwpakketten, ga eens op speurtocht !

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dat van de seriale poort wel proberen maar kun je gewoon 2 puntjes aan elkaar linken of is dat iets moeilijker zo ja hoe moet het en hoe laat ik de computer daarop reageren

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00141185.jpg
Aan de linkerkant zitten 18 volledig programmeerbare knoppen (macro/combo/etc), welke zelfs tot 54 kan worden uitgebreid middels die 3 knopjes erboven :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
dat is niet precies wat ik zoek ik wil namelijk helemaal zelf iets maken via de seriele poort.

maar hoe werkt dat? :S

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een bedrag van ongever 20 euro om onderdelen te kopen dus nou moet ik nog weten hoe ik iets maak voor de seriele poort

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

blackbram,

GoT is er voor de vragen waar je met eigen inzet niet uitkomt. Een vraag als "help mij even stap voor stap iets ingewikkelds doen" is dan ook niet echt de bedoeling. Er zijn boekdelen geschreven over USB en seriele apparaten en hoe die te maken, hoe ze over de bus communiceren etc. Helaas zul je er niet aan ontkomen om je flink in te lezen in de materie voordat je kunt beginnen met zelfbouw van dit soort dingen.

Daar komt bij dat je ook hier op GoT niet echt gekeken hebt naar waar je post. Dit is Overige Hardware - een plek voor vragen die niet in een ander subforum thuishoren. Jouw vragen horen overduidelijk niet hier maar in Electronica thuis. Ook daar geldt het GoT beleid, dus je topic in de huidige vorm verplaatsen heeft weinig zin. Ik zou je willen aanraden om daar het FAQ goed door te lezen. Er staan links in naar guides over hoe dit soort apparaten te maken. Lees ook die door.

En als je toch aan het lezen bent: GoT Huisregels - het schoppen van je topics is niet toegestaan. Als je iets toe te voegen hebt, gebruik gewoon de Edit knop ipv 2x achter elkaar te posten :o

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 01-09-2006 22:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.