Toon posts:

Windows XP sneltoets maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Ik wil in Windows XP Pro een sneltoets maken. Dat als ik bijvoorbeeld op F7 druk, dat internet dan opstart. Ik heb uitgebreid op google zitten zoeken hoe dit kan. Maar helaas zonder reslutaat. Ook heb ik het tweakers forum al doorzocht, maar ook zonder reslutaat.

Weet iemand hoe ik dus sneltoetsen naar programma's kan toevoegen. Of is dit niet mogenlijk in windows? Eventueel wil ik er ook wel een programmatje voor downloaden als dat zal moeten.

Ik hoor het wel :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je geen mediatoetsen op je keyboard zitten als veel keyboardjes tegenwoordig hebben. Vaak zijn die gewoon te programmeren met de software die erbij zit.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 08:45

EnnaN

Toys in the attic

het internet moet je sowieso niet uitzetten, want dan kan de rest niet meer gathering lezen.

maar je kan bv een snelkoppeling op je bureaublad een sneltoets geven door op rechtermuis -> properties en dan achter shortcut key iets te tikken. dit worden wel ctrl-alt combos trouwens afaik.

sig

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Afbeeldingslocatie: http://www.infinityx.nl/upload/Sneltoets.JPG

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

http://www.autohotkey.com/ (gratis)

Daar kun je echt heeel veel mee regelen. De syntax lijkt misschien lastig maar het is echt heel eenvoudig om bv F7 aan je browser te koppelen.

^^ Ook handig idd! :p

[ Voor 6% gewijzigd door zwippie op 31-08-2006 17:53 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50

Cis

EnnaN schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:50:
het internet moet je sowieso niet uitzetten, want dan kan de rest niet meer gathering lezen.

maar je kan bv een snelkoppeling op je bureaublad een sneltoets geven door op rechtermuis -> properties en dan achter shortcut key iets te tikken. dit worden wel ctrl-alt combos trouwens afaik.
Nope, je kunt gewoon F7 als sneltoets gebruiken voor een programma. Zolang het maar idd een shortkut is

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 08:45

EnnaN

Toys in the attic

ach, het basisidee klopte :)

sig

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Mate! :)
Pagina: 1