ehRecvr.exe gebruik 100% CPU

Pagina: 1
Acties:

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-02 10:44
Hallo :),
Ik heb een probleem met, ik vermoed, mijn tv kaart. Namelijk, het proces ehRecvr.exe gebruikt 100% van de Processor. Dat is een proces dat de opnamen in Media Center regelt (dacht ik), maar er neemt helemaal niks op. Ik kan ook niet meer TV kijken in media center. Ik krijg de melding dat de tv-tuner niet goed werkt. Het is eigenlijk begonnen toen ik de drivers voor een ander videoapparaat (Dazzle Mojave) installeerde. Inmiddels zijn die drivers er al af, en heb ik de Mojave uit de PC gehaald.
Wat ik al geprobeerd heb:
- TV kaart drivers herinstalleren
- TV kaart in ander PCI slot doen
- Mojave eruit halen

Mijn specs:
AMD Athlon 64 3000+ (Venice Core)
Asus A8V Deluxe Mobo
2*512MB Corsair ValueSelect geheugen
ATi Radeon 9800 Pro videokaart
WD 250GB 16MB cache HDD
Tagan 480-U22 voeding
en Hauppauge PVR-150MCE tv-kaart

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dat is inderdaad een proces van de Microsoft Media Center Receiver Service.
Volgens LIUtilities.com:
Description
ehrecvr.exe is a process belonging to the Microsoft Media Center which adds additional multimedia functions to this operating system. This program is a non-essential process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• MilaNL
Mjah en er staat dat je hem niet mag sluiten tenzij je problemen hebt. Maar ik heb een probleem :D
Als ik hem afsluit komt ie vrolijk weer zodra ik MCE opstart.
En ik kan ook niet tv-kijken

[ Voor 15% gewijzigd door MilaNL op 31-08-2006 17:40 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Weet je zeker dat alle resten van die oude drivers weg zijn? Ik weet niet of drivercleaner ze ondersteund maar je kan proberen om die er overheen te laten gaan, misschien dat die nog wat oude zooi ziet.

• MilaNL
Ga ik proberen
edit:
DriverCleaner wil meteen alles in die categorie eraf gooien, maar dat wil ik niet :P

[ Voor 76% gewijzigd door MilaNL op 31-08-2006 18:13 ]

• MilaNL
OPGELOST!

Heb alles verwijderd wat ik maar kon vinden van die dazzle en het probleem was opgelost :D
Dank allemaal
Pagina: 1