onboard doet wel , x700 eraan niet

Pagina: 1
Acties:

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
de 2400 werkt nu
maar ik heb alweer een naar probleem geconstateerd.
ik heb een asus moederbord socket A , VIA chipset met onboard graka
nu druk ik men x700select erin maar ik krijg geen beeld terwijl ie in de bios op : primari graphic adapter agp/ onboard

de kaart zelf is wel 100% goed
de poort ook wel omdat een 9700 kaart er ook in werkt

wat kan het zijn?

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 17:33
En als je onboard uitschakelt alvorens de kaart erin te rammen?

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Misschien beetje hele domme opmerking maar heb je de kabel van je monitor wel aan je videokaart aangesloten?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

crijn schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:45:
Misschien beetje hele domme opmerking maar heb je de kabel van je monitor wel aan je videokaart aangesloten?
:D

0.0

Verwijderd

Werkte ie niet goed dan? :?
...

Met zo'n start post kan niemand iets. Wees eens duidelijker wat nou precies het probleem is en wat je allemaal gedaan hebt. En geef de specificaties van je hele systeem.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het kan zijn dat de X700 die jij hebt een strict AGP 3.0 (4X / 8X) kaart is. Wat inhoudt dat de kaart alleen een AGP voltage van 0.8V slikt. 0.8V kaarten zijn hetzelfde gekeyed als 1.5V kaarten, vandaar dat de kaart wel in het slot past. Maar elektronica op de kaart controleert eerst of alle spanningen kloppen voordat de kaart wordt ingeschakeld. Het kan zijn dat dat hier het geval is.
De 9700 is naar mijn weten een AGP 2.0 Universal (1X / 2X / 4X ) die zowel met 3.3V als 1.5V overweg kan en dus naar behoren werkt op je moederbordje.
Je vermeldt er helaas niet bij welk bord het is dus ik kan enkel speculeren.
Het probleem kan ook ergens anders liggen, maar mocht niets aan het licht komen dan zou je dit even na kunnen gaan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
het gaat om een Asus moederbord met codenaam : A7V8X-LA
zat altijd in een HP computer en het bord staat nergens bekend..alleen bij HP en compaq
er zit een Via KT400 chipset op met onboard Unichrome videochip ( max 32 Mb )
en die chip voldoet dus niet aan mijn wensen
de 9700 is van mijn broer dus had ik een x700 Select van expertvision gehaald ( domme fout)

Crijn : ja de aansluiting zat op de VGa uitgang en de power connector zat er ook goed in
de voeding kan de kaart ook wel aan

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:21
de voeding kan de kaart ook wel aan
zeker weten ? a-merk of b-merk voeding ?

en dat moederbord, HP en Compaq leveren hun moederborden nogal eens met restrictie's
check het bericht van cybersteef eens, http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/26409202

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Pagina: 1