Netwerkverbinding zoekt naar verbinding zonder kabel

Pagina: 1
Acties:

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Probleem:
Mijn netwerkkaart / verbinding probeert een ip verbinding/verbinding te krijgen(met mn router), terwijl er niet eens een kabel in de pc zit. Hij merkt niet het verschil of er wel of geen kabel in de kaart zit.
Als ik dus m'n kabel in het nicje prik gebeurd er ook niks. Laatstaan netwerkverbinding.

Situatie:
Windows XP PRO SP2 Clean Install (Oude installatie had het zelfde probleem)
Verschillende netwerkkaarten geprobeerd in verschillende pci sloten

Ik weet niet of dit nog wel een netwerk probleem is. Maar eerder een defect aan moederbord?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 15:37

megaleo

Special member

Wat je ook nog eens ff zou kunnen proberen.
Die netwerkkaarten eruit halen. Zonodig in de bios uitzetten indien het een onboard kaart is. En een USB to LAN convertor kopen voor ongeveer €15,-.
Goedkoper als een nieuw mobo. :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:24

Klippy

Still Game

Is je kabel wel goed dan?
Of een poort van je router stuk?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• kmmartins
Klippy schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:17:
Is je kabel wel goed dan?
Of een poort van je router stuk?
Ligt niet aan de kabel en of router. immers er wordt verbinding gezocht naar een ip adres terwijl er niet eens een kabel in de kaart zit. overgens heb ik wel de kabel/router gechecked en die was in orde.
megaleo schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 19:14:
Wat je ook nog eens ff zou kunnen proberen.
Die netwerkkaarten eruit halen. Zonodig in de bios uitzetten indien het een onboard kaart is. En een USB to LAN convertor kopen voor ongeveer €15,-.
Goedkoper als een nieuw mobo. :)
Dat is een goed idee, niet DE oplossing natuurlijk maar beter dan geen netwerk he!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Zeg kerel, even een hele slechte vergelijking..

Als jij nou verstand van auto's had, en ik zeg jou dat ik een probleem met mijn auto heb (hij loopt niet helemaal lekker).
Is dan niet het eerste wat jij zou vragen 'wat voor auto heb je?'

Zo werkt het met computers ook.
Vertel eens, wat voor pc heb je, alleen je windows install hebben we niks aan, aangezien het hier waarschijnlijk een hardware probleem betreft.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
Als je de kabel er uit trekt ziet windows dan ook dat er geen kabel inzit?
Of schakel je netwerkverbinding eens uit..

ZIjn de eerste dingen waar ik mee zou gaan klooien, wat heb je zelf verder geprobeerd?

.

• kmmartins
NightFade schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 23:54:
Als je de kabel er uit trekt ziet windows dan ook dat er geen kabel inzit?
Inderdaad, windows geeft geen melding dat er geen kabel inzit.

uitschakelen of herstellen heeft geen zin / effect.

Maar het begint al met het feit dat ie zonder kabel, een netwerkadres probeert te krijgen en vervolgens de melding geeft dat dat niet is gelukt

• Romke

Romke

Dieselhead

Nog eens...

We missen informatie!
We willen weten wat voor pc je hebt, wat voor netwerkkaart e.d., zodat we erover na kunnen denken.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

eventueel ff booten met een linux live cd kijken of die je netwerkkaart wel gewoon goed ziet.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
kmmartins schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:21:
Verschillende netwerkkaarten geprobeerd in verschillende pci sloten
Waren dit allemaal zelfde type/merk kaarten? zo ja misschien een niet goed werkende driver oid..

Zo niet dan is het enige wat dan nog overblijft een verrot moederbord? :/

.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 15:37

megaleo

Special member

Anti-XP schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 07:54:
Nog eens...

We missen informatie!
We willen weten wat voor pc je hebt, wat voor netwerkkaart e.d., zodat we erover na kunnen denken.
Wat maakt het nou uit wat voor netwerkkaart hij heeft?
Hij heeft al een andere geprobeerd en dan gebeurt nog steeds hetzelfde. Dus oplossing; tijd voor iets anders.
Moederbord vervangen is prijzig. Dus: USB to LAN convertor. Klaar! :)

[ Voor 5% gewijzigd door megaleo op 01-09-2006 18:21 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

megaleo schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:20:
[...]

Wat maakt het nou uit wat voor netwerkkaart hij heeft?
Hij heeft al een andere geprobeerd en dan gebeurt nog steeds hetzelfde. Dus oplossing; tijd voor iets anders.
Moederbord vervangen is prijzig. Dus: USB to LAN convertor. Klaar! :)
Maar USB wil je _niet_ voor LAN....
USB is voor muisjes, toetsenbordjes, misschien eens een USB geheugenstickje, gamcontroller e.d., allemaal weinig bandbreedte vragende taken.

Lan, Wlan, externe HDD's e.d. is het nou niet echt geschikt voor. (kijk naar de -werkelijk- doorvoersnelheden, niet de opgegeven)

Koop een 5 euro pci kaartje bij de pcboer?
En vertel verdorie eens wat voor netwerkkaart je hebt en hebt geprobeerd, als jij geen gegevens geeft dan kunnen wij daar niets mee!

• kmmartins
Een Realtek 2x
Een "BC001"
en een ander waarvan ik het merk even niet meer weet, ik zal morgen alle details posten! sorry

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
windows kan niet ien of er een kabel in zit. de melding die windows geeft is "niet verbonden of geen
kabel"

of iets in die strekking. en ik geloof niet dat een netwerkverbinding aan de hand van signalen die weerkaatsen aan het eind van de kabel probeert uit te vinden of er iets is vernaderd aan de response tov geen kabel oid.

windws ziet alleen dat er geen reactie is op signalen die door de netwerkkaart worden verstuurd.
vergeet niet dat een netwerkkaart eigenlijk geen ip pakketjes afhandelt, maar ethernet. en dat gaat met mac- adressen en zo volgens mij, en is onafhankelijk van je besturingssysteem.

windows ziet dan dus niet dat er wel of geen kabel in zit omdat ie geen reacties krijgt, en dus kun ej denk ik er van uit gaan dat de netwerkkaart niet (goed) meer werkt).

een netwerkkaart is dan ook geen kabeltester :P)

gooi er anders eens een ubuntu live cd in kijk of die wel gegevens kan versturen en ontvangen van en naar je router of internet.

• kmmartins
Oke de nic's die ik heb gebruikt:
Davicom DM9102AF
RTL8139B
RTL8029AS
Digital 21041-PB
BC001

Moederbord MSI 850 Pro2 http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=793
Ik heb een Slax CD erin gedaan, en ik heb geen internet. Ik heb helaas weinig verstand van SLAX / Linux.
Ik heb "Set IP Address" uitgevoerd en kon ik kiezen uit eth0 en USB. Heb voor eth0 gekozen en de juiste netwerk instellingen gekozen. Maar dit leverde ook niks op.
Pagina: 1